Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

uv filter met film

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • uv filter met film

    Hoe belangrijk is het gebruik van een uv filter als je zoals ik nog met film fotografeert? Maakt het een duidelijk verschil en op welke manier zie je dat aan je foto's?
    Als ik op een zonnige dag een foto van een landschap wil maken doe ik er goed aan een polafilter te gebruiken, maar een uv filter misschien ook... Wat doe ik dan het beste? Beide gebruiken of is het misschien zo dat een polafilter ook uv licht filtert? (ik gebruik die van b&w)

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: uv filter met film

    Oorspronkelijk geplaatst door wimsel Bekijk bericht
    Hoe belangrijk is het gebruik van een uv filter als je zoals ik nog met film fotografeert? Maakt het een duidelijk verschil en op welke manier zie je dat aan je foto's?
    Als ik op een zonnige dag een foto van een landschap wil maken doe ik er goed aan een polafilter te gebruiken, maar een uv filter misschien ook... Wat doe ik dan het beste? Beide gebruiken of is het misschien zo dat een polafilter ook uv licht filtert? (ik gebruik die van b&w)

    Alvast bedankt

    Een UV filter is alleen zinvol als bergen/bossen het blauw van de lucht reflecteren, maw. het UV haalt de blauwzweem weg. Een polafilter is altijd een UV filter. UV filter hebben mi. maar een zeer beperkte meer waarde.

    -M-
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment

    Working...
    X