Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Problemen met pentax remote assistant

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Problemen met pentax remote assistant

Wanneer ik mijn K10D aansluit op mijn PC via de meegeleverde usb kabel ondervind ik weinig problemen.Deze usb kabel is echter nog geen meter lang en daarom heb ik me een usb 2.0 verlengkabel aangeschaft.De bedoeling is wat portretfotografie te doen en het resultaat beoordelen via PC.Wanneer ik nu gebruik maak van het usb verlengsnoer krijg ik telkens een melding van "usb apparaat wordt niet herkend" Na verschillende pogingen ,zelfs op andere usb poorten lukt het soms toch om het ding aan de praat te krijgen maar dan niet aan de snelheid van een usb 2.0(dit apparaat kan sneller werken, aansluiten op een usb 2.0 poort)
    Het duurt onzettend lang voor je de foto te zien krijgt.(ong 1 min.)
    Sluit ik de K10D rechtstreeks aan via de meegeleverde usb kabel gaat het wel vrij snel.
    Heeft er iemand een oplossing a.u.b.

Re: Problemen met pentax remote assistant

Misschien geen verlengkabel nemen, maar een langere kabel.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Bedankt voor de reactie.
      Heb al zitten rondneuzen op het net. De langste I-USB17 kabel dat ik kan vinden is 1.5 meter.Daar schiet ik niets mee op.Moet ongeveer 5m hebben.

Comment

Hier staat een heel verhaal over USB en ergens iets onder het midden iets over de lengte en daar staat 5m.

Als je usb cable in google tikt, vind je heel snel een leverancier.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

oké,maar dit is een usb kabel dat voorzien is van een soort mini usb stekker voor in de camera.Ik heb al opgezocht op de referentienummer (I-USB17)maar kan niets vinden dat in de buurt komt van 3 ŕ 5 meter.Er zijn dan ook weer verschillende mini usb stekkers maar specifiek voor pentax heb ik nog niet kunnen vinden.
          Het blijft een raadsel waarom bij het rechtstreeks aansluiten met de I-USB17 kabel de transfer van de foto's wel via een snellere usb 2.0 verloopt en wanneer er een gewone usb (verleng) kabel tussengeplaatst wordt de snelheid terugvalt naar een usb 1.0
          Ik heb al pogingen gedaan met verschillende lengtes.

Comment

Ik heb dat probleem ook maar ik leef er verlopig mee omdat ik het niet zoveel gebruik.

Nu terug on-topic:
            USB 2.0 werkt met een hogere frequentie dan 1.0 (allez dat vermoed ik toch en daarmee valt of staat mijn uitleg hieronder).
            Hoe hoger de frequentie hoe problematischer op langere afstanden.
            Om die langere afstanden met die hoger frequentie toch aan te kunnen is er een betere "shielding" (kan effkes niet op de NL naam komen) nodig. Zie maar naar LAN bekabeling met CAT5 tot 100Mhz en CAT6 voor hogere frequenties.
            Kan het zijn dat die langere USB kabels die je gebruikt enkel geschikt zijn voor USB 1.0?

mvg
            Marc
            Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
            M.v.g. Marc

Comment

Toch niet,het zijn wel degelijk usb 2.0 kabels.Zou het mischien helpen om kabels te gebruiken met vergulde connectoren of heeft dit er helemaal niets mee te maken?
              Ik heb op het net ook ergens usb 2.0 kabels gezien met een soort dataversterking wat resulteert in minder dataverlies op langere afstand.Kan de link zo direct niet meer vinden.
              Of toch. zie http://www.allekabels.nl/USB-2.0-Kab...lengkabel.html

Comment

Vergulde contacten zijn voornamelijk op je portemonaie gebaseerd.

Comment

Working...
                X