Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fullHD LCD tv 81CM voor fotobewerking of Samsung T260HD ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• fullHD LCD tv 81CM voor fotobewerking of Samsung T260HD ?

iemand ervaring met een groter scherm ?

wil in mijn toekomstige bureau een 81CM FullHD zetten voor evt ook foto bewerking

zo wie zo voor PS3 en TV maar zou eens willen weten of fotobewerking hierook op zou gaan ?
    Last edited by HansP; 4 januari 2009, 21:42.

Re: full HD LCD tv 81CM voor fotobewerking?

81 M FULL HD TV, moet dat echt allemaal in hoofdletters?
    Sowieso zit daar geen paneel in dat uitblinkt op het vlak van natuurgetrouwe kleuren. Uit ervaring weet ik dat het leuk is om es wat foto's op te tonen, maar aan serieuze bewerking moet je niet gaan denken daarmee.

Comment

81cm scherm aan pc voor fotoshop???
      laat dan maar op zijn minst een meter of 2 tussen u en't scherm.
      lijkt mij pure overkill
      nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
        81cm scherm aan pc voor fotoshop???
        laat dan maar op zijn minst een meter of 2 tussen u en't scherm.
        lijkt mij pure overkill
        Volledig akkoord. De grootte van het scherm wordt normaal bepaald door de afstand die je ervan af gaat zitten om te kijken, zeker bij een TV. Voor monitoren is ook de resolutie van belang.
        Het is daarbij niet noodzakelijk dat een HD TV die dus de HD resolutie aankan op TV/vide beelden ook die resolutie haalt op grafisch gebied, als monitor dus. Dat kon ik niet direct afleiden uit je post, tenzij de allemaal hoofletters dat uitdrukkelijk betekend.

Op het werk, een ander team weliswaar, heeft PC's met 3x Samsung XL30 monitoren. Dit zijn 30" monitoren die een resolutie halen tot 2560x1600. 'k heb er eens eentje geleend voor PS en dat werkt goed, maar of het voor lange tijd wel ergonomisch is betwijfel ik wel, en deze XL30 is nog een stukje kleiner dan de 81cm die jij voor ogen hebt. Ik vind dit ook overkill.

PS: zo'n XL30 monitor kost wel 3500+ Eurootjes
        Last edited by saphi; 4 januari 2009, 10:57.
        Nikon D300˛ met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900˛/SB800˛, R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
        "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

mja wou het maar gewoon proberen , die komt er zo wie zo voor mn playstation 3 dus ik dacht misschien ook daarop te werken voor HDR bewerkingen etc etc

Comment

iemand btw ervaring met Samsung T260HD LCD ( 26inch monitor voor PC met geintegreerde tv ontvanger )

Comment

Re: fullHD LCD tv 81CM voor fotobewerking of Samsung T260HD ?

ivm : TV T260
              weet iemand of je met ingebouwde tv tuner ook kunt kijken terwijl je aan het werken bent op pc? of kan je enkel tv kijken zonder pc aangesloten?
              Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

Comment

Working...
              X