Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SB-800 ontgrendelknop probleem?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• SB-800 ontgrendelknop probleem?

Hoi iedereen,
    Sinds gisteren heb ik een occasie flitser, een Speedlight SB-800.
    Het ding ziet er heel goed uit en doet zijn ding ook heel goed. Ik merk echter 1mogelijk probleempje. Namelijk in de handleiding lees ik dat de ontgrendelknop moet ingedrukt worden om de lens naar voor te kantelen en te draaien.
    Nu kan ik de flitser zonder de ontgrendelknop in te drukken wel naar voor kantelen. Om hem links of rechts te draaien moet ik wel de knop indrukken.
    Is er nu iets mis mee of moet ik mij hierover geen zorgen maken

Alvast bedankt voor jullie hulp.
    Groetjes,
    Frut

Re: SB-800 ontgrendelknop probleem?

Ik denk dat de vorige eigenaar misschien iets te hard geprobeerd heeft de kop te kantelen zonder de knop in te drukken en dat er een klein plastiek palletje is afgebroken, volgens mij niets om je zorgen over te maken.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Re: SB-800 ontgrendelknop probleem?

Mijn SB800 grendelt vertikaal op 90 graden en nul graden. Met ontgrendelen kan ik ook negatief -7 graden bereiken. Het LCD geeft dit dan aan met een stippellijntje onder de afstandinstelling. Wat nu kan gebeuren is dat u onbedoeld -7 instelt, waardoor de flits te laag gericht wordt. Als beide standen inklikken, lijkt me het technisch niet zo'n probleem. Het zou wel in de prijs tot uitdrukking moeten komen, aangezien de flitser een defect heeft.

Groet Hans
      Last edited by J.Hoes; 4 januari 2009, 10:37.

Comment

Working...
      X