Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Batterijen???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuwe Batterijen???

Hoi allemaal,
    Wist niet zeker waar ik dit moest neer zetten,

deze link kreeg ik van een kennis van me..

iemand al "werkervaring" met deze batterijen??

gr. J@siu !!!
    >>> mijn "kritiek" is altijd mijn eerlijke "mening" en nooit mijn "commentaar" <<<

Re: Nieuwe Batterijen???

Ik twijfel aan de opgegeven capaciteit, 3200mAh is héél veel voor een AA-accu.

De bekende merken verkopen geen accu's met zo'n grote capaciteit, en daarom betwijfel ik of die accu's in staat zijn om dat waar te maken.
    Goedkope en onbekende merken hebben meestal ook vrij veel last van zelfontlading, sommige verliezen zelfs tot 50% op een paar weken.

Daarom ben ik zelf onlangs overgeschakeld naar GP ReCyko accu's voor de flitser.
    Die hebben heel weinig last van zelfontlading, en volgens de Maha Powerex MH-C9000 lader halen ze wel ongeveer de opgegeven capaciteit.
    Je kan ze hier vrij goedkoop vinden:

(Ik heb ze ook daar gekocht.)
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Curieus geval ...

Batterijen met zulke hoge capaciteiten werden vroeger nog gespot (3300?) maar werden toen ergens ineengeflanst ergens in Azië ... ze verdwenen nog sneller van het toneel als dat ze verschenen waren !

Vreemd dat op de eerst vermelde site staat om ze direct uit de verpakking te gebruiken zonder opladen ..
      Een snelle google zoektocht geeft redelijk wat positieve indrukken door gebruikers ... Persoonlijk ben ik zeer sceptisch omdat
      a) ik nooit "echte" capaciteiten gezien heb boven de 2700mAh (en die zijn maar gegarandeerd tot max 2600, zie kleine lettertjes op verpakking)
      b) uit ervaring weet dat 99% van de gebruikers geen fluit weet over het correcte laden en gebruiken van NiMH ttz hun bevindingen zijn compleet subjectief

In principe zou de prijs geen aderlating moeten zijn .. dus als iemand met een C-9000 lader de gok wil wagen louter voor het wetenschappelijke experiment ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
        dus als iemand met een C-9000 lader de gok wil wagen louter voor het wetenschappelijke experiment ?
        Je mag een setje accu's opsturen, dan stuur ik het na de test wel geladen terug.
        BD0338BE

Comment

nu we toch over batterijen bezig zijn (en 3200 lijkt mij ook veel)
          is het het beste voor NiMH dat je ze volledig leeg laat voor je ze opnieuw laad, of beter regelmatig opnieuw laad?
          hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

De MH-9000 lader zal in de "Refresh/Analyse" stand eerst de accu's volledig laden tot de juiste spanning is bereikt.
            Dan worden de accu's na een rusttijd terug ontladen en wordt ondertussen de capaciteit gemeten.
            Daarna worden de accu's weer geladen.

Door die refresh heb ik accu's die de eerste keer nog maar amper 1000mAh capaciteit hadden (van de 2500 die opgegeven is) terug rond de 2000mAh gekregen (na drie "refresh-beurten").

Met een gewone lader weet je nooit of de accu's nog in goede staat zijn, met de Maha lader kan je er de slechte uithalen.
            Als er in een setje van vier accu's één slechte zit, dan zal je daarmee niet veel kunnen aanvangen.
            Last edited by Black B@ndit; 3 januari 2009, 19:32.
            BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht
              nu we toch over batterijen bezig zijn (en 3200 lijkt mij ook veel)
              is het het beste voor NiMH dat je ze volledig leeg laat voor je ze opnieuw laad, of beter regelmatig opnieuw laad?
              NiMH mag je niet lager ontladen dan min. 0,9V spanning .. de meeste digitale cameras houden 1V aan om aan te geven dat de batterijen "leeg" zijn .. dwz dus NOOIT in een "pillicht" stoppen en dan laten "leeg lopen" ...
              HTH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Je mag een setje accu's opsturen, dan stuur ik het na de test wel geladen terug.
                Mja .. dan kan ik het setje evengoed zelf testen LOL !

Comment

Working...
                X