Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD kaart perikelen...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• SD kaart perikelen...

Hallo,

Wil een SD-kaart gebruiken om in een digitale fotolijst van Sony te zetten. Dit gaat perfect wanneer ik een SD-kaart uit mijn Nikon toestel gebruik waarop de foto's staan die met de camera zijn opgenomen.
    Wanneer ik nu vanuit mijn harde schijf van de PC foto's wil copiëren naar een SD-kaart lukt dat niet ("schijf beveiligd tegen overschrijven"), ook niet wanner ik de SD-kaart formatteer via de kaartlezer via de HUB (foutmelding vanuit Windows XP: "Kan het formatteren niet voltooien")of via de kaartlezer van mijn Canon Pixma MP460 printer ("Schijf tegen overschrijven beveiligd" - alhoewel het lipje op unlock staat). Dit zowel met SD-kaartjes van 1G als van 2G.
    Onnodig te vermelden dat ik dit redelijk vervelend vind...
    De SD-kaartjes werken achteraf nochtans perfect voor opslag van nieuwe foto's met mijn Nikon.
    Heeft iemand een oplossing?
    Nikon D40 - Nikon D90 - Nikon SB-800 - AF-S Nikkor 50 mm 1.4G - AF-S Nikkor 18-55 mm G II ED - AF-S Nikkor 55-200 mm G ED VR - Tamron SP 10-24 mm

Re: SD kaart perikelen...

Toevallig een HC-kaartje? Dan is de kans groot dat de kaartlezer en printer niet compatable zijn met het niewe formaat.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Re: SD kaart perikelen...

Ik had hier net dezelfde problemen, vorige week... Mijn kaartlezer was de veroorzaker. Een andere kaartlezer gebruikt, en geen problemen meer. Dit kan de oplossing zijn... ik zou zeggen, probeer eens één, die je leent of zo, zodat je voordien weet dat je voor een nieuwe staat.

Comment

Working...
      X