Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vivitar flashes?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• vivitar flashes?

Beste heren, dames,

Vooraleerst de beste wensen voor het nieuwe jaar dat er nu toch snel zit aan te komen.

Ik heb in het verleden al es navraag gedaan ivm aquarium fotografie en voornamelijk de verlichting ervan.

Nu stootte ik op onderstaande link, tijdens het surfen:

Stel, ik schaf me zo'n setje aan, en ook nog 2 klemmen om bovenaan het aquarium te bevestigen... Zou dit een goeie combinatie zijn met m'n Nikon D60 die ik vandaag al heb?
    Ik weet dat ik bij gebruik van die set uiteraard m'n SB-600 niet meer kan gebruiken terzelfdertijd, tenzij ik nog een derde ontvanger bij aanschaf natuurlijk.

Is iemand vertrouwd met dat merk? (en ditto webshop?)

Alvast bedankt!

edit:

een andere optie zou dit zijn:

combinatie van http://www.benel.nl/product/897/stud...ar_mf50mr.html en http://www.benel.nl/product/1872/stu...lem_lh27s.html

Die komt wat goedkoper uit... hoewel het niet de wereld scheelt natuurlijk...

Alle tips zijn welkom.

Oh: het is niet de bedoeling om met die set professionele modellenfotografie of zo te gaan doen... het gaat in eerste instantie enkel om m'n vissen die ik goed op de plaat wil vastleggen.

Mvg,
    Koen
    2xZ6, 1xD7500, glas, licht

Re: vivitar flashes?

GadgetInfinity is een betrouwbare webshop en levert snel.
    Ik heb inmiddels twee van die setjes in gebruik als portable studiootje en ze bevallen me zeer goed. Ik gebruik daarbij DEZE adapters.
    Mijn oudere Vivitars hebben een te hoge ontsteekspanning vandaar dat ik deze setjes heb aangeschaft.
    Met de softboxjes erop kunnen ze volgens mij uitstekend dienst doen bij het verlichten van een aquarium. Ik zou er zeker een derde trigger bij aanschaffen om ook uw huidige SB600 te kunnen gebruiken.

Comment

Ik zou er eens over nadenken om bvb deze te kopen :

This website is for sale! fotosg.nl is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, fotosg.nl has it all. We hope you find what you are searching for!

This website is for sale! fotosg.nl is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, fotosg.nl has it all. We hope you find what you are searching for!

of evt iets anders in dien aard. gaat je veel mooier licht geven en je bent van die batterijen (en recycle time of 10 sec !!) vanaf.

Maar het kost natuurlijk een paar € meer.
      --
      Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

Water is een perfecte softbox.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Perrush Bekijk bericht
          Ik zou er eens over nadenken om bvb deze te kopen :

of evt iets anders in dien aard. gaat je veel mooier licht geven en je bent van die batterijen (en recycle time of 10 sec !!) vanaf.

Maar het kost natuurlijk een paar € meer.
          Die paar euro, tot daar nog aan toe, maar gaan deze dingen niet gewoon TE veel licht genereren? Ik bedoel maar, is't geen overkill?

Ik zie ook wel iets in de lichtere sets van Falcon Eyes bijvoorbeeld... Ik weet nog niet goed hoe ik lichtsterktes enzo moet interpreteren...

Alvast bedankt voor de replies!

Mvg,
          Koen

Comment

Een vriend heeft een aquarium en die heeft 4 van deze koplampjes aan de rand van de bak geklemd. Inmiddels heb ik een oude transformator voorzien van een gelijkrichtertje en die gebruikt hij nu als voeding.
            Oplaadbare batterijen is natuurlijk ook een optie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
              Een vriend heeft een aquarium en die heeft 4 van deze koplampjes aan de rand van de bak geklemd. Inmiddels heb ik een oude transformator voorzien van een gelijkrichtertje en die gebruikt hij nu als voeding.
              Oplaadbare batterijen is natuurlijk ook een optie.
              En wordt die set gebruikt als verlichting voor de vissen, of gewoon als verlichting bij het fotograferen? Ik vermoed dat dit nogal 'stralen' van licht zijn ipv een breed?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KoenEeckhoudt Bekijk bericht
                Die paar euro, tot daar nog aan toe, maar gaan deze dingen niet gewoon TE veel licht genereren? Ik bedoel maar, is't geen overkill?

Ik zie ook wel iets in de lichtere sets van Falcon Eyes bijvoorbeeld... Ik weet nog niet goed hoe ik lichtsterktes enzo moet interpreteren...

Alvast bedankt voor de replies!

Mvg,
                Koen
                nee hoor, zo'n softbox VREET licht. Bovendien wordt er ook veel licht verstooid door het water. Hangt er natuurlijk ook vanaf of je gaat werken in een bakje van 80*30*30 of eentje van 200*70*70.

Doe anders eens een testje met een 580EX ofzo. Zet die manueel een maak wat foto's, dan zie je hoeveel je moet flitsen om je sluitertijd te kunnen behalen. a.d.h.v. het richtgetal van de flitser weet je dan wel of zo'n monobloc overkill is of niet.
                --

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Perrush Bekijk bericht
                  nee hoor, zo'n softbox VREET licht. Bovendien wordt er ook veel licht verstooid door het water. Hangt er natuurlijk ook vanaf of je gaat werken in een bakje van 80*30*30 of eentje van 200*70*70.

Doe anders eens een testje met een 580EX ofzo. Zet die manueel een maak wat foto's, dan zie je hoeveel je moet flitsen om je sluitertijd te kunnen behalen. a.d.h.v. het richtgetal van de flitser weet je dan wel of zo'n monobloc overkill is of niet.
                  Nuttige tip, maar ik was je voor

Ik heb wat zitten testen met een SB-600, als ik die manueel instel op full power, dan zijn de meeste foto's GRUWELIJK belicht... veel te fel. Een diffusertje derop tempert het al wat, maar 't is nog te sterk. (heel veel tijd heb ik er nog niet kunnen insteken, mogelijks mindert het wel met kortere sluitertijden of een kleiner diafragma)

Na wat testen is het volgende naar boven gekomen: in plaats van 1 sterke lichtbron zal ik waarschijnlijk beter zijn met 2 iets minder sterke, zodat ik van twee (of mogelijks beter zelfs nog van drie) punten kan belichten, want nu zijn er nogal wat schaduwen zichtbaar, wat -in my humblo opinion- zeer storend is bij bekijken van de foto's. Ik neem aan dat een softbox hier ook wat beterschap kan in brengen?

Deze thread en een aantal vorige threads en andere info in acht nemende, begint het erop te lijken dat ik misschien nog best af ben met een 'starter' flitsset, zoals die SS150 set van falcon eyes...

Alvast bedankt voor de info! Ik leer meer op dit forum dan gelijk waar anders

edit: bak is anderhalve meter breed, 70 hoog en 50 diep. Nogal wat water dus, om deftig verlicht te krijgen

Comment

Hallo,

Verschieten de vissen niet ongelooflijk hard van al dat geflits? Is het voor de vissen (en voor jezelf) niet gemakkelijker om de tip van viewfinder in acht te nemen? Heb je meteen wat gespreid licht en bovendien veel goedkoper.

mvg.

Ps, om overbelichting met flitsen op te lossen ga je er niet komen met je sluitertijd te verlagen. Die heeft enkel invloed op het aanwezige omgevingslicht. Je kan best je flitsers of je diafragma wat knijpen, dat zal wel invloed hebben.
                    Twee Olympus bakjes; Enkele Olympus en Sigma bokalen variërend van 14 tot 200mm; Wat lichtjes en een zakje bijhorend speelgoed.

Comment

Ik heb niet de indruk dat ze er van schirkken neen.

Ik neem elke tip in acht die ik hier lees. Enkel dat van die koplampjes, lijkt me niet zo'n goeie tip, wat niet betekent dat ik het niet es ga testen.

Bedankt voor die tip ivm diafragma, zal ik ook indachtig houden.

Comment

in plaats van 1 sterke lichtbron zal ik waarschijnlijk beter zijn met 2 iets minder sterke, zodat ik van twee (of mogelijks beter zelfs nog van drie) punten kan belichten, want nu zijn er nogal wat schaduwen zichtbaar
                        je hebt dus 1 groot (lees : zacht) lichtpunt nodig. 3 kleine lichtpunten gaan je 3 schaduwen geven.
                        --

Comment

Working...
                        X