Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitser Nikon D60

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Flitser Nikon D60

Beste mensen,

Wie kan er mij vertellen hoe ik het best te werk ga voor het kiezen van een externe flitser voor m'n Nikon D60 ?
    De techniek van mijn toestel begin ik nu wel wat onder de knie te krijgen maar de specificaties van die flitsers zijn nog een beetje chinees voor mij kan er iemand helpen ?
    Ik wil mij vooral richten op modelfotografie of portretfotografie.
    Ik denk dat ik het best ga voor een flitser van Nikon zelf niet ?
    Wat betekent het allemaal die richtgetallen, reikwijdte ???
    Ik ben absoluut een amateur, het hoeven dus geen proffesionele dingen te zijn.
    Ik vermoed dat die SB600 van Nikon zowat de beste prijs/kwaliteit levert niet ?

Merci bij voorbaat,

Strupie

Re: Flitser Nikon D60

De Sb600 van Nikon is een opzetflitser of reportageflitser.
    De mogelijkheden worden een heel pak veelzijdiger dan bij gebruik van enkel de ingebouwde flitser, die flitser is krachtiger, je kan de flitskop draaien en daardoor indirect licht op je onderwerp laten vallen (bouncen) ...
    Let wel bij model en portrefotografie wordt meestal gebruik gemaakt van studioverlichting, zo heeft men nog meer controle over het licht.

Wat betreft het richtgetal dat is de afstand dat je een onderwerp nog goed kan belichten in meters als je diafragma 1 insteld bij ISO 100. (maw zoals bij de ingebouwde flits richtgetal 12 wil zeggen dat je een onderwerp op 1,5m bij ISO 200 en f4 nog juist goed kan verlichten en op 3m bij ISO 400).
    Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Working...
    X