Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keuze flitser

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Keuze flitser

Hallo

Ik ben op zoek naar een flitser voor mijn Canon EOS 450D.
    Ben een echt "groentje" in van die zaken (en nieuw op dit forum), dus alle tips zijn welkom...

Alvast bedankt!

Re: Keuze flitser

niemand????

Comment

Gebruik eens de zoekfunctie op '450D flitser' en een hele nieuwe wereld zal voor je open gaan.
      My Flickr page!

Comment

De 430 EX of de 580 EX

MVG, Jeff
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Ik denk in deze dat Google en de zoekfunctie je een heel stuk op weg helpen.
          Lezen en nog eens lezen, dat helpt vaak het best.
          Ikzelf heb de 430 EXII, maar bij nader inzien had ik misschien toch die extra 150 euro uitgegeven voor de 580 die veel meer kan.
          Hoe dan ook, het hangt natuurlijk allemaal af van je budget en wat je zelf wil.
          Ga je op termijn misschien een studio thuis gebruiken, twijfel dan niet en ga voor de 580. Daarentegen gebruik je die enkel om af en toe eens wat te flitsen, dan is een 430 meer dan voldoende.
          Voor sporadisch gebruik zijn er zelfs nog goedkopere alternatieven, maar daar weet ik weinig van.
          Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

Comment

Bedankt voor de reacties...
            Ik had de zoekfunctie reeds gebruikt, maar kreeg 38 topics... zag even het bos door de bomen niet meer. Aangezien niet al de onderwerpen direct over een flitser gingen, maar meestal gewoon over de 450D.
            Die zoekfunctie is inderdaad heel handig, heb er al veel tips uitgehaald.
            Maar bij het zoeken van een goede flits had ik graag jullie advies en ervaringen gehoord, vandaar deze kleine oproep.

Het is zeker niet mijn bedoeling om thuis een studio te gebruiken, maar eerder om leuke foto's van optredens te knn nemen, of foto's tijdens feestjes te kunnen trekken, zonder dat heel de sfeer weg is door directe flits....

Alvast bedankt.
            Mvg

Comment

Het is zeker niet mijn bedoeling om thuis een studio te gebruiken, maar eerder om leuke foto's van optredens te knn nemen, of foto's tijdens feestjes te kunnen trekken, zonder dat heel de sfeer weg is door directe flits....

Alvast bedankt.
              Mvg

Voor optredens is flitsen Not Done !

MVG, Jeff
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Voor optredens is een flits idd nutteloos. Bij feestjes is een flits dan wel een hele welkome aanvulling. Ook de mogelijkheid om indirect te flitsen is onmisbaar! Kijk wel uit naar een exemplaar met af-assist beam (zo'n rood lichtje). Mijn toestel stelt (in het donker) scherp dmv voorflitsen, dat is echt irritant en onbruikbaar op een feestje. Ik weet niet of alle canonflitsers dit hebben, maar het is wel iets om op te letten!

grz
                Twee Olympus bakjes; Enkele Olympus en Sigma bokalen variërend van 14 tot 200mm; Wat lichtjes en een zakje bijhorend speelgoed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                  Voor optredens is flitsen Not Done !

MVG, Jeff
                  Ook niet als je flits naar boven kan zetten? Hoe kan je er dan voor zorgen dat beelden niet te donker zijn, of te bewogen?
                  Ik had net als tip gekregen om met een flits te werken, die je naar boven kan richten om zo het licht te verdelen...
                  Ik zeg het, ik ben een beginneling, met veel liefde voor fotografie, maar zonder de technische kennis. Ik ga in februari dan ook een cursus starten...

Mvg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JvanKnal Bekijk bericht
                    Voor optredens is een flits idd nutteloos. Bij feestjes is een flits dan wel een hele welkome aanvulling. Ook de mogelijkheid om indirect te flitsen is onmisbaar! Kijk wel uit naar een exemplaar met af-assist beam (zo'n rood lichtje). Mijn toestel stelt (in het donker) scherp dmv voorflitsen, dat is echt irritant en onbruikbaar op een feestje. Ik weet niet of alle canonflitsers dit hebben, maar het is wel iets om op te letten!

grz
                    de 430EXII heeft een af-hulplicht ik denk dat de 580EX dat zeker zal hebben

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kindynos Bekijk bericht
                      Ook niet als je flits naar boven kan zetten? Hoe kan je er dan voor zorgen dat beelden niet te donker zijn, of te bewogen?
                      Lichtsterke lenzen.... zoals 50mm f1.4 of 1.8, 24-70mm f2.8, 85mm f1.8, 135mm f2, 70-200 f2.8 enz. Bereik wat je nodig hebt hangt uiteraard af van de plek waar je staat en wat voor soort shot je wil maken. Maar in alle gevallen heb je hiervoor lichtsterk glaswerk nodig.....
                      www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kindynos Bekijk bericht
                        Ik had net als tip gekregen om met een flits te werken, die je naar boven kan richten om zo het licht te verdelen...

Mvg
                        Plafonds zijn bij concerten meestal te ver weg om te bouncen en soms zelfs zwart.
                        Camera op iso 800 en een lichtsterke lens doen wonderen. Gezien je budget zou je eens kunnen uitkijken naar een Canon f2 100mm.
                        Met flitsen maak je bij de meeste concerten de sfeer totaal kapot.
                        Sony en Olympus
                        Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JvanKnal Bekijk bericht

grz
                          Alle interne flitsers (bij dslr's) doen dat, dus ook bij Nikon en dergelijke.

Oorspronkelijk geplaatst door tonyt Bekijk bericht
                          de 430EXII heeft een af-hulplicht ik denk dat de 580EX dat zeker zal hebben
                          Ja, maar bij de 430 ex (ii) heb je een Canon x0D toestel nodig om de flitser uit te schakelen en AF beam te behouden. Een xx0D reeks icm de 430 lukt niet.
                          Enkel bij de 580ex(ii) maakt het niet uit welke body je hebt.

Comment

Niemand vermelde de Metz flitsers tot nu toe, dus doe ik het maar.

Metz 48 en Metz 58 zijn goede flitsers en een stukje goedkoper dan de Canon-exemplaren.
                            Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

ik ga binnekort een metz 48 aanschaffen
                              lijkt me een prima flits en ik lees er goeie dingen over. En 199€ is nu ook nie zoooo duur voor een flits
                              Pentax K7,Pentax K100d,18-55mm,Tamrac velocity 7,20giga geheugen,Tamron 24-135mm,Pentax Mz 50+35-72mm,minolta Z10, Sigma 30mm f1.4,Pentax 50mm f1.4, Sigma 24 mm f2.8, Batterygrip.

Comment

Working...
                              X