Ik denk dat bij de 70-200 reeks van Canon alleen de 70-200 f4 zonder beeldstabilisatie standaard geen statiefring meekrijgt (waarschijnlijk omdat dat niet echt nodig is door het lagere gewicht).
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@nditBekijk bericht
Ik denk dat bij de 70-200 reeks van Canon alleen de 70-200 f4 zonder beeldstabilisatie standaard geen statiefring meekrijgt (waarschijnlijk omdat dat niet echt nodig is door het lagere gewicht).
Bij de f4 met IS zit er ook geen bij, althans, bij de mijne toch niet. Is eigenlijk wel vrij prijzig als je die apart moet gaan kopen.
Bij mijn F4 IS zat er ook geen bij. En ja die kost nog behoorlijk wat.
Gelukkig kan je 'm bij onze vriend in Aalten bestellen voor 70 Euro minder dan bij bv. Konijn.
You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)
De statiefring zit dus alleen bij de 70-200 f2,8 met en zonder beeldstabilisatie.
Maar omdat beide f4 modellen niet zo zwaar zijn is het ook niet echt nodig om die statiefring te gebruiken. Dezelfde statiefring past ook op de Canon EF 180mm f3,5 macro, en daar is die ook niet bijgeleverd (Sigma levert er wel een bij de 150mm en 180mm macrolenzen).
Comment