Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Westcott js apollo 50"

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Westcott js apollo 50"

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
    neen hoor, statief dat kies je zelf, type maakt niet veel uit, de box is super licht, en je heb natuurlijk ook een swivel-mount nodig voor je flash en paraplu, ik weet niet hoe het voor je sony zit, maar ik gebruik gewoon een cold-shoe mount, en stuur m'n flash als slave (SU4) of CLS (nikon) of remote control (cactus), werkt allemaal...
    wel tis zo een cold shoe mount maar omgekeerd haakjes zitten in het midden en flitser errond
    Canon 5D MK II, 85mm 1.2,12-24,24-70 2.8,Fishy

Comment

je hoeft er toch helemaal geen Sony flash in te zetten? koop een vivitar, nikon sb-24/26; 't zal goedkoper zijn en beter werken... dit zijn befaamde flashes voor strobist werk...

een mount kost nog geen 10€

voor sony heb je alvast zoiets nodig
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

je hoeft er toch helemaal geen Sony flash in te zetten? koop een vivitar, nikon sb-24/26; 't zal goedkoper zijn en beter werken... dit zijn befaamde flashes voor strobist werk...

een mount kost nog geen 10€

voor sony heb je alvast zoiets nodig
        sony werkt niet met andere flitsers of toch zeer moeilijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Foantje Bekijk bericht
          ik ben ook van plan om die te kopen heb nog 1 vraag is dit met statief en bevestiging voor flitser want als dit er niet bij zit is het nog eens zoeken welk stukje daar bij moet om te bevestigen zeker met mijn sony omdat dit omgekeerd systeem is voor flitsers te bevestigen.
          ik heb deze hotshoe adaptor gekocht voor mijn Sony:

De duurste versie, beschermt je camera tegen overspanning (moest dat mogelijk zijn... ben geen electricien). Ze hebben in die ebay-shop wel goedkopere modellekes. Binnen de 3 dagen zat het ding in mijn bus, zonder invoertaksen ;-)

Voor de rest heb ik losse flitsers met een 'normale' (canon, nikon...) flitsvoet. Werkt veel confortabeler dan lopen te zoeken naar Sony accessoires die toch nergens in voorraad zijn.

@d_oracle: handig, zo'n model. Doet wat je vraagt en zaagt niet

G
          fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
          Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Foantje Bekijk bericht
            sony werkt niet met andere flitsers of toch zeer moeilijk
            neen, je sony moet er dan ook niet rechtstreeks mee werken...

je kan zo'n dingetje gebruiken

of misschien nog beter....

al eens gedacht om een nikon camera te kopen?
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
              ik heb deze hotshoe adaptor gekocht voor mijn Sony:

De duurste versie, beschermt je camera tegen overspanning (moest dat mogelijk zijn... ben geen electricien). Ze hebben in die ebay-shop wel goedkopere modellekes. Binnen de 3 dagen zat het ding in mijn bus, zonder invoertaksen ;-)

Voor de rest heb ik losse flitsers met een 'normale' (canon, nikon...) flitsvoet. Werkt veel confortabeler dan lopen te zoeken naar Sony accessoires die toch nergens in voorraad zijn.

@d_oracle: handig, zo'n model. Doet wat je vraagt en zaagt niet

G
              Huh maar dit is toch voor op de sony zelf? ik snap het niet meer ik wil gewoon een statief die hoger kan dan 2 m waar ik die sony flitser met die softbox kan op aansluiten. het geen jij nu geeft kan je toch niet op statief bevestigen :s

Comment

voila! ja! je koopt zo'n ding, en zet er dan een remote trigger op (cactus dinges) en je gebruikt nikon of vivitar flashes...

Comment

voila! ja! je koopt zo'n ding, en zet er dan een remote trigger op (cactus dinges) en je gebruikt nikon of vivitar flashes...
                  ik heb sony camera sony flitser waarom zou ik dan in godsnaam moeten een speciale trigger kopen om nikon flitser erop te doen terwijl sony evengoed is ? en de flitsers hebben al infrarood dus wrm zou ik dan nog zo master en slave moeten opzetten kan dit niet gewoon met tussenstuk ofzo?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Foantje
                    ik heb sony camera sony flitser waarom zou ik dan in godsnaam moeten een speciale trigger kopen om nikon flitser erop te doen terwijl sony evengoed is ? en de flitsers hebben al infrarood dus wrm zou ik dan nog zo master en slave moeten opzetten kan dit niet gewoon met tussenstuk ofzo?
                    Omdat je voor sony/minolta flitsers amper voetjes gaat vinden om ze op een (lamp)statief te monteren - als deze al bestaan! Het kan uiteraard met een paar klemmen, maar da's verre van elegant.

Mijn ouwe Minolta flitser ligt nu in de kast en komt er enkel nog uit als ik ergens on-camera 'moet' flitsen.

G
                    (beetje geduld om een reply te krijgen is handiger dan 3 x dezelfde opmerking te maken, ik zit niet continu online)
                    fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                    Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Omdat je voor sony/minolta flitsers amper voetjes gaat vinden om ze op een (lamp)statief te monteren - als deze al bestaan! Het kan uiteraard met een paar klemmen, maar da's verre van elegant.

Mijn ouwe Minolta flitser ligt nu in de kast en komt er enkel nog uit als ik ergens on-camera 'moet' flitsen.

G
                      (beetje geduld om een reply te krijgen is handiger dan 3 x dezelfde opmerking te maken, ik zit niet continu online)
                      ja kgraak moeilijk op het forum en blijkbaar heeft ie het 2 x gepost.

nu moest ik voor zoiets gaan zit ik terug met een probleem die verzender zal terug niet passen op de sony toestel dus blijft het zelfste probleem liefst vanal zou ik bij sony willen blijven anders heb ik hier 2 flitsers lign voor niks wat al rap 600 € is die weggesmeten is dus maak ik er zker geen winst mee door van die cactus dingskes te kopen. ofwel moet ik andere softbox zoeken waar de flitser uitwendig zit en dan kan ik die bevestigen met normaal houdertje zoals bij gewone statieven als zo stukje natuurlijk bestaat en welke softbox dan natuurlijk. Ik had niet gedacht dat ik zoveel ging moeten zoeken voor softbox

Comment

Working...
                      X