Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DIY Flitskabel of waar kopen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • DIY Flitskabel of waar kopen?

    Hoi,

    Ik zou graag een redelijk lange (2m of zo) flitskabel hebben, om te gebruiken in combinatie met Cactus V2s triggers (om zo het kopen van een 3de receiver te vermijden ). Mijn eerste idee was om er zelf eentje in elkaar te steken aangezien het maar 2-draadse kabel is (geen TTL). Maar blijkbaar zijn de aansluitingen moeilijk te vinden, de "normale" winkels waar ze elektronische onderdelen verkopen hebben ze niet.

    Heeft iemand enig idee waar je deze plugs (evt online) kan kopen? Of is de enige manier een kort kabeltje te kopen (bijv hier) en zelf te verlengen?

    Thanks!
    Jan

  • #2
    Re: DIY Flitskabel of waar kopen?

    Ik zou gewoon dat kabeltje kopen, doorknippen en er een simpele stekker aanhangen. (neem bv 3,5mm klinkstekkertjes van een hoofdtelefoon). Dan kun je met een simpel stukje draad een verlengsnoer maken.
    Let wel op, op vele (amerikaanse) sites zoals bv strobist, raden ze aan om gewone huishoudstekkers te gebruiken. Doe dit niet! 1x per abuis in het stopcontact steken en je hebt een probleem! Ofwel fototoestel of flits kapot, ofwel 220V op een losse stekker! Zoek eens een elektronicawinkel in je buurt, daar heb je alles voor pakweg 5 euro.
    Neem ook best soepele kabel, die bestaat uit twee geleiders die dan weer samengesteld zijn uit vele dunne draadjes. Draad met volle kern zal natuurlijk ook werken, maar zal veel sneller slecht contact geven.

    Veel plezier er mee.

    Ps, zo'n cactus-receiver kost toch ook niet zo veel? Je moet er alleen iets langer op wachten...
    Twee Olympus bakjes; Enkele Olympus en Sigma bokalen variërend van 14 tot 200mm; Wat lichtjes en een zakje bijhorend speelgoed.

    Comment


    • #3
      Re: DIY Flitskabel of waar kopen?

      Thanks voor de tips ivm de kabel!

      Zo'n Cactus receiver kost niet zo veel, maar ik denk niet dat ik veel met meer dan 2 flitsen ga werken, dus is het een overbodige kost als je 't ook makkelijk met een kabeltje kan oplossen.

      Comment


      • #4
        Re: DIY Flitskabel of waar kopen?

        Hoi jan,
        Is het inmiddels gelukt om 2 flitsers aan te triggeren , 1 via remote en andere via de kabel in de cactus transmitter? Ik ben hiermee aan het stoeien maar ik krijg ze niet tegelijkertijd werkend?! Werkt dit bij jou wel?

        mvg
        Patrick

        Comment


        • #5
          Re: DIY Flitskabel of waar kopen?

          Oorspronkelijk geplaatst door Oehoeboeroe Bekijk bericht
          Hoi jan,
          Is het inmiddels gelukt om 2 flitsers aan te triggeren , 1 via remote en andere via de kabel in de cactus transmitter? Ik ben hiermee aan het stoeien maar ik krijg ze niet tegelijkertijd werkend?! Werkt dit bij jou wel?

          mvg
          Patrick
          Merk?
          Type?
          Samenstelling?

          Zo kunnen we niet helpen hé

          Nu is het "mijn flitser doet iets niet, wat kan dat zijn?"

          Greetz rich
          D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

          Comment


          • #6
            Re: DIY Flitskabel of waar kopen?

            Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
            Merk?
            Type?
            Samenstelling?

            Zo kunnen we niet helpen hé

            Nu is het "mijn flitser doet iets niet, wat kan dat zijn?"

            Greetz rich
            You're right, ik zal het eens proberen uit te leggen:
            Ik probeer een EOS350d met een 430EX flitser en een Nikon sb24 flitser aan de praat te brengen dmv een cactus V2s transmitter. De cactus receiver sluit ik aan op de canon 430EX flitser , de andere flitser (de sb24) wilde ik met een sync kabel vanuit de cactus transmitter aansturen (aangezien de 350D geen sync output heeft). Als ik de transmitter loskoppel van m'n camera en de testknop op de cactus transmisster indrukt dan flitsen beide flitsers, echter als ik de transmitter op de camers hotshoe monteer dan werkt het niet. In dat geval werkt alleen de canon flitser. Het lijkt erop dat er in dat geval geen signaal op het kabeltje staat?

            Iemand soortgelijke ervaringen?

            Alvast bedankt
            Patrick

            Comment

            Working...
            X