Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Manfrotto statief , hulp bij keuze gevraagd.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Manfrotto statief , hulp bij keuze gevraagd.

Hey iedereen !
    Ik ga investeren in een goed statief!
    Ik denk wel een van de belangrijkste aankopen die nodig is voor wat ik wil doen.
    Zo zal hem wellicht binnenkort meegaan nr het autosalon en eens het raceseizoen terug van start is ga ik ook dikwijls nr zolder-circuit .
    Zowieso zit ik al beperkt met mijn lenzen , maar daar zou ik nu even geen rekening mee houden.
    Het statief moet dus dienen om bv een L-zoomlens van canon te dragen met de eos 450D .
    Voorlopig heb ik een budget van om en bij de 500€ en was eens aan het zien tss de manfrotto-sets..maar vind de keuze enorm moeilijk omdat ik niet weet waarvoor het allemaal gebruikt word .
    Mijn belangrijkste eis is een draagbaar gewicht , oppplooibaarheid en een goede vlotte panning-bediening en instellingsmogelijkheden.

Kan iemand me een goed setje voor zo'n gebruik aanraden? Zou ik mijn budget nog wat verhogen?

ps: in die configurator raak ik niet veel wijzer , is dus vooral voor auto's stilstaand en op snelheid , maar ook af en toe eens een natuurplaatje of closeup.

Mvg
    Last edited by looneycooney; 21 december 2008, 12:28.
    Canon EOS 450D (15/12/08)
    Lensen : EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS
    Statief : Velbon Sherpa 450R

Re: Manfrotto statief , hulp bij keuze gevraagd.

L-zoomlens: 16-35 of een 100-400?

Om even de kortste en langste te noemen.....maar voor het statief maakt het uit.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

wellicht meer nr de langere types toe .
      Wellicht word het een vd volgende : (al twijfel ik nog ...)
      Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM of de : EF 70-200mm f/2.8L IS USM
      Maar eerst ga ik nog door met de huidige set tot ergens begin vd zomer .
      Zou het feitelijk minder leuk vinden om met 2 tripods of zo te eindigen , ik heb veel hobby's en weinig ruimte tegenwoordig om het er allemaal nog bij te krijgen
      een stevig statief maar vrij compact en misschien een 2de 'head' achteraf aanschaffen of zo , is dat doenbaar of maakt dat nie veel uit ?

Mvg
      Last edited by looneycooney; 21 december 2008, 18:14.

Comment

Als het de bedoeling is er (niet te zwaar) mee op pad te gaan, gaat een 100-400 met (X)XXD (met 450D net 2kg) nog wel op een type 190 zeker als je de poten niet helemaal uittrekt (en er evt achter kan gaan zitten ipv staan)
        De combinatie is goed in balans, zal niet omvallen of waaien.

Als je op Zolder boven de kluit fotografen (zo stel ik het mij toch voor) wil uitkomen zal het een stuk meer wegen en kosten

Net zoals bij lenzen, zal je vrees ik tevergeefs zoeken naar 1 statief voor alle omstandigheden

Comment

Hey !
          idd , het is zelfs al telaat om het op 1 statief te houden infeite ..heb al een velbon statiefje gekocht voorlopig voor deze set , deze 450r sherpa is draagbaar , makkelijk in gebruik etc..alleh voor de prijs alleszins de moeite .
          Ik kon niet wachten of ik zou blijven sukkelen met onscherpe foto's etc en moet nog veel leren
          Wel heb ik nu de kans de toekomstige lenzen samen met het statief te kopen en dus op mekaar af te stellen. sparen nu dus !
          ivm zolder etc , idd heb je gelijk in ..al heb ik wel het geluk veel mensen daar te kennen , piloten , techniekers, firma's etc..dus er zitten nog mogelijkheden om een eigen stekje te vergaren ...
          Enige plekje wat ik wel eens wil proberen , maar zal het stiekem moeten doen allicht, is dat kraaiennest boven de start/finish...dan een foto met een volle grid..ach ja een mens kan dromen heh !
          Nuja in het begin zal het vooral op de free-trackdays zijn, ook omdat ik nog moet leren hoe ze op foto te zetten en dus alle rust , tijd en plaats nodig heb om te oefenen.

Bedankt voor de info , eens ik de koop ga doen , zal ik nog iets laten weten .

ps: ook moet ik zeggen dat ik het wat onderschat had hoe licht dat feitelijk is zo'n statief en hoe opplooibaar ze zijn..valt allemaal beter mee dan ik dacht.

Mvg
          Last edited by looneycooney; 23 december 2008, 18:52.

Comment

deze 450r sherpa is draagbaar
            vind ik ook belangrijk

volgens de dijkwijls gehanteerde vuistregels (gewicht alu statief/1.5, opgegeven draagvermogen/4) ga je hier 1-1,5 kg op kunnen zetten

ik heb al gemerkt dat zo'n panoramakop naar alle kanten kan wiebelen en dat de snelsluitingen kapot kunnen (heb nog een Slik)

akkoord dat Manfrotto ed nogal veel vragen voor wat stukken buis, maar je kan er een kop naar keuze opzetten en wisselstukken vinden, of ze "customizen" zoals onze vriend Juza

waarschijnlijk zullen we alletwee in de toekomst nog een beter/zwaarder/duurder statief kopen

alvast veel fotoplezier

Comment

Working...
            X