Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen Ringflash Adapter

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ervaringen Ringflash Adapter

Hallo,

enige tijd geleden is de Ringflash Adapter al eens besproken maar ik ben nu benieuwd naar de ervaringen...
    Wie heeft 'm gekocht en gebruikt en hoe is dit bevallen in de praktijk?

Alvast bedankt!
    ---------------- Ik doe niet meer mee

Re: Ervaringen Ringflash Adapter

Je hebt goedkoper een ringflits als dit ding, foto was inderdaad 'zachter' belicht als met de flits op de camera.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik heb dit weekend de Orbis flash uitvoerig getest en goed bevonden ...

Eerste impressie: de Orbis™ Ringflash werkt!
      Tweede impressie: je kan een korting van 5% verkrijgen bij aankoop door deze code te vermelden bij een bestelling “ORBREFRL3842″

Meer info en bestellen kan op www.orbisflash.com
      www.fotofolio.be

Comment

Als je een beetje kunt/wilt knutselen:

grts

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
          Ik heb dit weekend de Orbis flash uitvoerig getest en goed bevonden ...

Eerste impressie: de Orbis™ Ringflash werkt!
          Tweede impressie: je kan een korting van 5% verkrijgen bij aankoop door deze code te vermelden bij een bestelling “ORBREFRL3842″

Meer info en bestellen kan op www.orbisflash.com
          Leuk alternatief toch maar deze is waarschijnlijk minder makkelijk te gebruiken voor macro werk, je moet 'm dan met de hand vasthouden..... is niet handig lijkt me.
          Last edited by Soeki Wan; 22 december 2008, 21:08.

Comment

Heb de ringflash adapter gekocht een aantal maanden geleden.

Tot nu toe voornamelijk voor portretten gebruikt. Wil later ook wel eens proberen voor macro maar tot nu toe nog niet echt gedaan. Heb niet echt een macrolens en met de extension tubes heb ik tot nu toe nog niet veel deftig kunnen maken met de ringflash. Misschien moet ik het eens wat vaker proberen maar macro is niet echt mijn ding.

De ringflash adapter op zich geeft wel mooie resultaten vind ik persoonlijk (kan natuurlijk geen verschillen geven met een echte ringflash maar die zal waarschijnlijk nog beter zijn).

Een nadeel van de adapter is wel dat die de flash (bij mij de Canon 580EXII) naar beneden trekt. De ringflash staat dan altijd in een kleine hoek ten opzichte van de lens (geeft soms ongewilde schaduwen). Ze zijn zich blijkbaar bewust van het probleem want ik kreeg gratis een rubberen tussenstukje toegestuurd dat ik tussen de flash en de adapter moet steken.
            Is mooi geprobeerd maar dat ding blijft natuurlijk niet goed zitten wanneer je wat draait tussen portret- en landschapstand.

Met een fisheye lens geeft die ook leuke effecten: precies alsof er een lichtkring rond je onderwerp zit.

Is eigenlijk wel een gadget maar ik vond de echte ringflash toch wel iets te duur voor hetgeen ik ermee wou doen en ik vond de ringflash adapter wel een mooi en betaalbaarder alternatief.

Als ik nog eens wat tijd vind zal ik een aantal voorbeeldfoto's posten.

Mvg

Steven
            1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

Comment

Donderdag besteld ! Vandaag geleverd en onmiddelijk uitgetest.
              En de Orbis RingFlash adapter voldoet voor mij.
              Dank u Fotofolio !
              Hierbij enkele testshots.

Comment

Bedankt voor de reacties!
                @Canonex: als je eens wat voorbeelden hebt......
                @Beeldmaker: ziet er netjes uit!

Comment

Even kijken op strobist.com stond deze week filmpje op waar deze vergeleken werd met studioringflash.

Comment

Prijzen zakken trouwens... de Ray flash (toch wel 't beste model) gaat al minder als 100€ op ebay... en d'r is ook al een chinese kloon...
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Working...
                    X