Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat heb ik allemaal nodig?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wat heb ik allemaal nodig?

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
    Probeer dan eens een Gitzo, dan moet je zelfs Manfrotto niet meer hebben.
    Daar ben ik nu naar opzoek !

Ben toch wel sterk geintresseerd in zo ene met een of-center column, manfrotto heeft deze niet zeker, enkel hori en verti center column zover ik weet...

Edit: Misschien moet ik toch maar ineens de knoop doorhakken voor Gitzo GT2530EX 3sect Explorer Carbon Tripod S2, kan ik dan met een simpel off-center balhoofdje beginnen? Of...
    Last edited by Matthias V; 9 december 2008, 11:24.
    Nikon D90 - Nikkor glaswerk van 16mm tot 300mm - Gitzo GT2530EX + GH2750QR
    Aan't sparen voor wat lichtsterker glaswerk
    Groetjes

Comment

Lijkt me helemaal geen verkeerde keuze. Het excentrische balhoofd heeft het gemak dat met de middenkolom ondersteboven je het cameraplateau naast de kolom kunt manoeuvreren met het toestel in de normale stand (landschap). Met de GH2750QR is de afstand tussen camerabodem en grond ongeveer 9,5 cm. Dit geeft ook een meer comfortabele houding met instellen, aflezen ed. Een gewoon balhoofd plaatst de camera in zo'n geval van ondersteboven tot hooguit in portretstand.

Groet Hans

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door J.Hoes Bekijk bericht
        Lijkt me helemaal geen verkeerde keuze. Het excentrische balhoofd heeft het gemak dat met de middenkolom ondersteboven je het cameraplateau naast de kolom kunt manoeuvreren met het toestel in de normale stand (landschap). Met de GH2750QR is de afstand tussen camerabodem en grond ongeveer 9,5 cm. Dit geeft ook een meer comfortabele houding met instellen, aflezen ed. Een gewoon balhoofd plaatst de camera in zo'n geval van ondersteboven tot hooguit in portretstand.

Groet Hans
        Je hebt twee verschillende balhoofden: GH2750 en GH2750QR, wat zijn de exacte verschillen, want de prijs scheelt toch al gemakkelijk 30euro!

En welke snelwissel adapter kunnen jullie me nog aanraden? GS5360AS of GS5760C?

Mvg
        Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias V Bekijk bericht
          Je hebt twee verschillende balhoofden: GH2750 en GH2750QR, wat zijn de exacte verschillen, want de prijs scheelt toch al gemakkelijk 30euro!
          QR staat voor Quick Release versie, de foto op de Gitzo website spreekt voor zich.
          Last edited by hvr_oosterzele; 10 december 2008, 13:12.

Comment

Enige tijd geleden heeft Gitzo de modelaanduidingen gewijzigd, zodat je nu nog met oude en nieuwe aanduidingen door elkaar zit.
            Met een GH2750QR heb je al een snelwisseladapter ingebouwd.
            Gitzo heeft drie profielen voor snelwisselplaten: profiel A, B en C. De profielen A en B zijn zwaluwstaartprofielen met scherpe hoek van plm 60 graden. Profiel A past in de 2750 QR, profiel B in de 3750QR en 1576M.
            Profiel C past in de rechte balhoofden. Profiel C is een plaat met rechte zijwanden en afgeschuinde bovenkant.
            Profielen A en B passen ook in de adapter GS5360AS. In deze adapter passen ook bepaalde plaatjes van andere fabrikanten Profiel C past alleen in de adapter GS3760C.
            Deze adapters zijn voor montage achteraf zoals uitbreiding of vervanging. GS5360AS kost rond 100 euro.
            Een snelwisselsystemen vormt een extra verbinding tussen camera en balhoofd, en je moet (extra) platen hebben. Je "trouwt" min of meer met het systeem/merk dat je hebt.

groet Hans

Comment

Ah leuk dat de Quick Relese er al bij zit, ik ga zo meteen naar de winkel de d90 ophalen en het statief bestellen!

Mvg
              Groetjes

Comment

Sinds vandaag trotse eigenaar van de d90

Al wat kunnen oefenen deze morgend voor het werk, maar durf er vanavond nog niet goed mee buiten gaan omdat ik nog geen tas of rugzak heb...

Het statief was spijtig genoeg niet op voorraad...
                Groetjes

Comment

Al wat kunnen oefenen deze morgend voor het werk, maar durf er vanavond nog niet goed mee buiten gaan omdat ik nog geen tas of rugzak heb...
                  IN een tas of rugzak is het te donker om foto's te trekken hoor .

Comment

IN een tas of rugzak is het te donker om foto's te trekken hoor .
                    Bwa, tegenwoordig, met die iso 25000 toestanden, moet dat toch al lukken
                    David Leemans
                    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                      Bwa, tegenwoordig, met die iso 25000 toestanden, moet dat toch al lukken
                      Als je nog even geduldt hebt, weet ik het je te zeggen

Mvg
                      Groetjes

Comment

Heb vandaag het gitzo explorer carbon statief met off-centre balhoofd, wanneer je zoiets vast neemt versta je waarom het zoveel geld kost!

Met statief eindelijk al eens wat meer in de PASM standen kunnen oefenen, al doende leer't men...

Een camera tas heb ik ondertussen ook al, een kleintje van kata voor body met lens + extra lens + lader batterij en nog wat extra...

Kent er iemand nog een goede rugzak met de mogelijkheid om een statief in op te bergen en wat meer ruimte voor accessoires en nog een body met lens? Anders moet ik nog een aparte tube-tas van gitzo kopen...

Mvg
                        Groetjes

Comment

Heb vandaag het gitzo explorer carbon statief met off-centre balhoofd, wanneer je zoiets vast neemt versta je waarom het zoveel geld kost!

Met statief eindelijk al eens wat meer in de PASM standen kunnen oefenen, al doende leer't men...
                          Ok, ik heb verschillende carbon Gitzo's maar de Kama Sutra heb ik er toch nooit bijgekregen .

Comment

Ok, ik heb verschillende carbon Gitzo's maar de Kama Sutra heb ik er toch nooit bijgekregen .
                            Niet? Dan ben je helaas niet zo super-uitgerust als Matthias... en zal je nooit goede foto's kunnen maken..... (:-))

Johan

Comment

Had je moeten vragen! Tijd om nog wat verder te lezen !
                              Groetjes

Comment

Kent er iemand nog een goede rugzak met de mogelijkheid om een statief in op te bergen en wat meer ruimte voor accessoires en nog een body met lens? Anders moet ik nog een aparte tube-tas van gitzo kopen...

Mvg
                                Dat hoeft toch geen originele Gitzo tas te zijn, wel? Ik weet dat de meeste rugzakken (o.a. mijn LowePro Trekker) aan de buitenkant touwtjes heeft om het statief mee te bevestigen, al heb ik nog nooit mijn statief op die manier meegenomen. Ik heb een (langwerpige) statieftas van Fotokonijnenberg gekocht, waarin ik naast mijn Manfrotto statief+balhoofd tevens mijn Manfrotto monopod+tilthoofd in kwijt kan, en vaak ook het Hama-statief dat mijn vrouw gebruikt...
                                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
                                X