Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Studioflits op locatie op basis van Canon 430EX

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Studioflits op locatie op basis van Canon 430EX

Ik ben van plan om me een set "studioflits" te aan te schaffen op basis van mijn 430 EX

Wat heb ik dan zoals nodig? Ik dacht aan een statief om mijn flitser op te bevestigen, een plu, en een trigger om de flits draadloos te bedienen.
    Of zijn er dingen die ik over het hoofd gezien heb?

Mijn grootste vraag is welke trigger ik moet gebruiken om mijn 430EX aan te sturen? Wat zijn jullie ervaringen en wat is er zoal op de markt dat werkt met een 430EX ?

mvg

Re: Studioflits op locatie op basis van Canon 430EX

Je hebt een statief nodig, moet niet het zwaarste zijn, ze waaien toch allemaal om als je er een paraplu van 100cm op zet. Daarnaast heb je een swivel nodig zodat je de hoek van de plu kan aanpassen indien nodig, meestal heeft zo'n swivel al een flitshouder, dus die heb je niet meer nodig.
    Wat je wel nodig hebt is een flitsvoetje met een PC Sync connector, dit omdat in tegenstelling tot de 580EX II, de 430EX geen connectie heeft, daarnaast nog een setje wireless van bvb Elinchrom, kost wat maar werkt perfect. Als je met een klein budget wil proberen kan je de Cactus gevalletjes uit HongKong laten afkomen, maar uiteindelijk zal je toch beter kopen omdat ze niet betrouwbaar werken. Heb al veel gehoord van problemen tussen deze Cactus triggers en de Canon 430EX, dus spaar iets langer en koop een setje Elinchrom Skyport Universals.

Oh, ja, je kabelje tussen de Skyports en je flits niet vergeten, het kan zijn dat de bijgeleverde kabels van Elinchrom werken op het voetje dat je koopt, maar dat is niet zeker.

Heb zelf twee 580EX II's met plu's, statieven en Skyports ... werkt perfect

Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Re: Studioflits op locatie op basis van Canon 430EX

als je geld wilt besparen met paraplu's kan ik je de compacte witte paraplu's in de BLokker aanraden aan € 2,99 /stuk Heb er 4 gekocht: 2 om te verzilveren aan de binnenkant met spuitbus. Of het net zo goed werkt kan ik nie vergelijken..

Cactus triggers begin ik nu wel meer te gebruiken. In het begin werkten ze niet goed, maar nu blijkbaar wel. Ik gebruik ze als master voor mijn studioflash binnenshuis.
      Ik zet mijn losse flits op statief (moet nog een bjoetie dish maken op basis van een kattenbakschotel maar die zal wel te zwaar zijn voor kleine flits) met die cactus trigger en de 2 studioflitsen gaan vanzelf af door de flash. Als 1 studioflits te ver wegkijkt om de flits te zien (naar achtergronddoek gericht) dan trek ik tegelijk een kabel van mijn 40d naar die achterste flash.
      MEt 350d lukt dat dus blijkbaar nie omdat die geen gezschikt gat heeft om die kabel in te steken maar is wrs wel te verkrijgen in een andere vorm die op de flashvoet past.

En ja, statieven zijn wel aan te raden. Ik zie al wat miserie ik heb, zelfs met 6 statieven (2 background, 2 camerastatief en 2 flashstatieven) is het nog te weinig precies
      Last edited by monstertruckess; 27 november 2008, 17:16.
      Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

Comment

Working...
      X