Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Luxeprobleem: welke accessoires eerst?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Luxeprobleem: welke accessoires eerst?

Heb met mijn verjaardag 250 € bij elkaar gesprokkeld, die ik wil investeren in mijn fotospulletjes. Ik heb als beginner momenteel het setje dat je hieronder vindt, netjes opgeborgen in een tas. Zelf denk ik er in eerste instantie aan deze centen te investeren in een flitser, de Canon Speedlite 430 EX II.

Denken jullie aan andere zaken die eigenlijk eerder op de aankopenlijst moeten terechtkomen? Zoniet, wat zijn dan volgende cadeautips (bijna Kerst, nietwaar?) die ik mijn omgeving kan influisteren?
    Canon EOS 7D + EF-S 17-55 f2.8 IS USM + EF-S 55-250 f4-5.6 IS

Re: Luxeprobleem: welke accessoires eerst?

50f1.8
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
      50f1.8
      4 stuks dan? Nee, dat is idd nooit een slechte koop...

wat denk je het meeste nodig te hebben? heb je het gevoel dat je momenteel een externe flitser mist (ik ontken hiermee niet dat ik mijn 580ex niet graag heb hoor )...

Een flitser is vast en zeker nuttig maar dat kan ook een degelijk statief zijn bv...

Ik denk wel, moest ik uw setje hebben, dat ik voor een 430EX zou gaan...
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

Comment

* een statief + remote misschien?
        * een breedhoeklens

'k heb mijn flits gekocht en sindsdien amper gebruikt zelf... vandaar...

ps. die 50mm f/1.8 neem je best enkel als je een fullframe sensor hebt, anders zou ik een kleinere brandpuntafstand (35mm ofzo) overwegen.
        Mijn foto's
        Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
          ps. die 50mm f/1.8 neem je best enkel als je een fullframe sensor hebt, anders zou ik een kleinere brandpuntafstand (35mm ofzo) overwegen.
          verkoop je de jouwe dan of is je 400D omgebouwd naar fullframe?

ik heb ze zelf gehad op de 400D maar ze verkocht omdat ik ze nooit gebruikte... flits gebruik ik veel vaker en zou ik niet meer kunnen missen...
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door svengoeman Bekijk bericht
            Heb met mijn verjaardag 250 € bij elkaar gesprokkeld, die ik wil investeren in mijn fotospulletjes. Ik heb als beginner momenteel het setje dat je hieronder vindt, netjes opgeborgen in een tas. Zelf denk ik er in eerste instantie aan deze centen te investeren in een flitser, de Canon Speedlite 430 EX II.

Denken jullie aan andere zaken die eigenlijk eerder op de aankopenlijst moeten terechtkomen? Zoniet, wat zijn dan volgende cadeautips (bijna Kerst, nietwaar?) die ik mijn omgeving kan influisteren?
            Een degelijk statief
            David Leemans
            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
              verkoop je de jouwe dan of is je 400D omgebouwd naar fullframe?

Nee, maar ik zou ze wel onmiddelijk willen omruilen voor een andere brandpuntafstand
              Mijn foto's
              Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Statief of flitser is mijn gedacht...afhankelijk van welke je nu het meeste mist
                Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                  Statief of flitser is mijn gedacht...afhankelijk van welke je nu het meeste mist
                  Yep, statief is wat mij betreft ook het meest voor de hand liggende alternatief (als eerste aankoop) voor de flitser. Ik heb op dit ogenblik nog geen idee in welke richting ik mezelf verder wil ontwikkelen (klinkt nogal zwaar he ), vandaar de twijfel... bedoeling is voorlopig vooral om de omstandigheden waarin ik kan fotograferen, uit te breiden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                    Een degelijk statief
                    OK, laat ons daar maar es verder over gaan: wat is een "degelijk" statief?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                      50f1.8
                      Als beginner mag ik het mij waarschijnlijk wel permitteren om domme vragen te stellen
                      Wat zijn de voordelen tav mijn huidige 18/55mm. Gaat het "louter" om de lichtsterkte en bijhorend positief effect op sluitertijden, of zijn er bijkomende pro's?

PS: Allemaal wreed bedankt voor jullie input

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door svengoeman Bekijk bericht
                        OK, laat ons daar maar es verder over gaan: wat is een "degelijk" statief?
                        Een degelijk statief is een duur statief.
                        GEEN velbon, hama, ...
                        Minstens Manfrotto, dan Feisol en een van de beste Gitzo..
                        Maar een statief bestaat uit 2 delen, statief en kop....

Maar, heb je een statief nodig??? A eens gemist??? Ik gebruik een statief maar voor 1 ding, zware lenzen en lange brandpunstafstanden. Voor de rest uiterst zelden.

Koop die flitser maar

Comment

Kijk eerst bij welke fotografie uw belangstelling ligt. Uitbreiding van de uitrusting loopt heel snel in de papieren. Basaal lijken me accu (IS- lenzen!), geheugenkaart, software. Misschien leerboek, cursus,

Groet Hans
                          Last edited by J.Hoes; 25 november 2008, 19:02.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door J.Hoes Bekijk bericht
                            Kijk eerst bij welke fotografie uw belangstelling ligt. Uitbreiding van de uitrusting loopt heel snel in de papieren. Basaal lijken me accu (IS- lenzen!), geheugenkaart, software. Misschien leerboek, cursus,

Groet Hans
                            Deze boeken hebben me geholpen "het groene kadertje" achter te laten: "Bewuster en beter fotograferen met een Canon 450D." en "Digitale Fotografie Canon EOS 450D". Erg interessant voor de beginnende (450-)hobbyfotograaf. Geheugenkaart en accu voel ik voorlopig nog niet de behoefte.

Software is een twijfelgeval: ik hou me al een tijdje bezig met lay-out (ook daar puur amateur) en heb met de CorelDraw Graphics Suite X4 dus ook Photo-Paint in huis. Niet zo goed als Photoshop Elements, laat staan als Photoshop, maar het kan voorlopig nog meer dan ikzelf. Aan de andere kant is het misschien zonde om dat beter te leren kennen en er tijd te investeren, om dan tot de conclusie te komen dat ik beter iets anders had geleerd...

Oh ja, wat bedoel je eigenlijk met "Uitbreiding van de uitrusting loopt heel snel in de papieren."?

Comment

Flitser is een heel goede keuze.... daarna kan je misschien denken aan een batterijgrip ofzo ?

Comment

Working...
                              X