Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Illustar Studioflitsers

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Illustar Studioflitsers

Hey iedereen,

heeft er iemand al studioflitsers gebruikt van Illustar?

Is natuurlijk vrij nieuw maar je weet nooit

Ik zou nl dit weekend deze set kopen: SET-SM-500, iemand al ervaring met dit merk?

Is naar't schijnt iets beter in kwaliteit dan FE. Bowens onderdelen passen er op, statieven zijn air cushioned, je krijgt twee softboxen ipv meestal maar één.

Er staat wel niet bij hoe lang het duurt voor de lampen zijn heropgeladen, iemand een idee?

De accu gaat al vrij zeker de Tronix Explorer XT 2400ws worden

Alvast bedankt!

Re: Illustar Studioflitsers

Ik vind dat ook een interessante vraag, ik ben aant uitkijkenv oor de 300WS versie...

Vriendelijke groeten,

Jo

Comment

BTW: Klopt het dat de Tronix Explorer XT 2400ws niet werkt op gedigitaliseerde studioflitsers???

Comment

ook hier interesse vr die studioflitsers, dus graag iemand pro's en contra's ??
        Photography helps people to see
        -Berenice Abbott-
        BD1050BE

Comment

Ook ik was op zoek naar een studioset om op lokatie te kunnen werken. Ik ga niet graag met mijn topsets op pad dus dacht aan een sportiever geprijst merk met toch een prof uitstraling. Ik ben uitgekomen op Linkstar, het voordeel is dat hier Bowens accesoires op passen.

Ik heb deze besteld bij www.ces-studio.be een nieuwe webshop in studioapparatuur. Ze hebben nog niet alles op de site staan maar als je een mail stuurt kunnen ze ook andere zaken aanbieden. Ze hebben duidelijk verstand van zaken. Adres en ondernemingsnummer staan gewoon op de website vermeld en kloppen bij nachecken.

Ik had mijn bestelling in drie dagen binnen.

Comment

Mja, heb ergens gelezen dat Linkstar slechts een synctijd hebben van 1/100 (op papier 1/700).

Dus als je springfoto's wil bevriezen of zo, dan gaat dat al niet...

Kan jij dit bevestigen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kanter Bekijk bericht
              Mja, heb ergens gelezen dat Linkstar slechts een synctijd hebben van 1/100 (op papier 1/700).

Dus als je springfoto's wil bevriezen of zo, dan gaat dat al niet...

Kan jij dit bevestigen?
              Er is een verschil tussen synctijd en flitsduur. De synctijd is lager dan bij gewone flitsers omdat een studioflits trager ontsteekt, best de sluitertijd niet hoger dan 1/125. De flitsduur wordt dan weer bepaald door de combinatie flitsbuis - type condensatoren - hoeveelheid lading in de condensatoren. De flitsduur is logischerwijze langer bij vol vermogen dan bij beperkt vermogen.

greetz,
              Daniel

Comment

Wat is die 1/700ste dan die bij Linkstar staat, de synctijd toch?

Ik neem aan dat dat verschilt van flits tot flits?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kanter Bekijk bericht
                  Wat is die 1/700ste dan die bij Linkstar staat, de synctijd toch?

Ik neem aan dat dat verschilt van flits tot flits?
                  Die 1/700 is de flitsduur en dat verschilt idd van flits tot flits, afhankelijk van gebruikte componenten en bouwwijze. Synctijd (= sluitertijd op je camera) kan je best onder 1/125 houden.

Greetz,
                  Daniel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DanielG Bekijk bericht
                    Die 1/700 is de flitsduur en dat verschilt idd van flits tot flits, afhankelijk van gebruikte componenten en bouwwijze. Synctijd (= sluitertijd op je camera) kan je best onder 1/125 houden.

Greetz,
                    Daniel
                    inderdaad.
                    De flitsduur van een speedlicht is 1/1050 bij 1/1 tot 1/41600 bij 1/128 ontlading.
                    De Syncsnelheid blijft 1/60 tot 1/500 afhankelijk van camera en instelling

Voor studioflitsers is de algemene regel Sync = 1/125 sec.

De synchronisatie selheid is de tijd nodig voor jou camera om:
                    - de spiegel op te klappen
                    - de sluiter te openen
                    - flits te triggeren
                    - wachten op flitsontlading (vertraging door triggersysteem)
                    - sluiter te sluiten
                    - spiegel naar omlaag te klappen

en heeft dus niets te maken met de flitsduur van de flitser.

Voor zover het kwaliteitsverschil kan ik enkel maar verder gaan op de bewering van een verdeler van zowel FE als Illustar dat de uitval van Illustar beduidend minder is dan van FE en dat Illustar het voordeel heeft van de Bowens S-type koppeling zodat je ook bowens accessoires op de Illustar kan plaatsen.
                    Last edited by zunoel; 21 november 2008, 09:51.
                    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Working...
                    X