Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bulb

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Bulb

Hoe moet je de bulb stand gebruiken?

Ik dacht dat dit een stand was die je zelf kon kiezen wanneer je maar wou maar volgens deze bron kan dit dus enkel als je een afstandbediening gebruikt?

Om dit te voorkomen kun je een afstandsbediening kopen waarmee je zelf het moment van afdrukken kunt bepalen zonder trilling. Extra voordeel is dat je nu gebruik kan maken van de “bulb” functie.

Bedankt
    ::: Flickr :::

Re: Bulb

Je moet een afstandbediening gebruiken, omdat je die kan blokkeren, zodat je niet 10 minuten je vinger op het knopje van je camera moet houden, zonder deze te bewegen.

Die dingen kosten ongeveer 2x niks.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Op de Nikon D80 en D300 stel ik stand "manual" in en kan dan met het duimwiel de tijdinstelling "bulb" kiezen. Deze kan ik vervolgens of met sluiterknop of met afstandbediening in werking stellen en stoppen. Heeft eigenlijk alleen zin voor sluitertijden langer dan 30 seconden.
      De sluiterknop moet ik ingedrukt houden.
      Met de infrarood afstandbediening ML--L3 op de D80 klik ik een keer om te starten en klik nog een keer om te stoppen. Met de kabel MC-DC1 op de D80 kan ik de ontspanknop mechanisch vastzetten.
      Op de D300 gebruik ik PocketWizard MultiMax die ik een instelbare contacttijd opgeef.

Groet Hans
      Last edited by J.Hoes; 18 november 2008, 10:51.

Comment

Thnx to topic starter.

Nu weet ik ook wat bulb betekend. :P
        Groetjes

CANON EOS 450D + 18-55 IS + 55-250IS + Speedlite 420Ex + RC1

Comment

Ik gebruik de Nikon MC-36, daar kan je de tijd instellen zoals je zelf wil, tot 99 uur 59 min en 59 sec. maar je kan ook een instelling maken waar je Bv. om de paar minuten een foto maakt enz. mogelijkheden teveel om op te noemen.

Comment

Maar veel van die mogelijkheden zitten nu in je camera, behalve afstandsbediening.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Maar veel van die mogelijkheden zitten nu in je camera, behalve afstandsbediening.
              Ja, dat is waar, maar is nog van mijn analoge F5, tegenwoordig kan je bijna alles instellen op je camera, ook een aantal interval opnames met een zelf te kiezen tussentijd.

Maar ik denk dat je geen belichtingstijden van méér dan 30 sec. kan ingeven, wat met de MC-36 wel kan, met de camera op Bulb.

Comment

Oke mannen, bedankt voor de aanwijzigen en de raad. Ik zal eens een afstandbediening aanschaffen.

Deze mogelijkheden zijn mogelijk met eender welke afstandsbiening van Canon?
                ::: Flickr :::

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AndriesDeLeener Bekijk bericht
                  Deze mogelijkheden zijn mogelijk met eender welke afstandsbiening van Canon?
                  neen, RTFM...
                  -=- Light is the key...

Comment

Kijk eens bij fotoshop Aalten of AQ4U.nl voor een goede goedkope afstandsbediening, Het is net meer als een stekkertje, 3 draadjes in een buisje en een drukknopje met 2 achter elkaar komede contactjes.

Comment

Working...
                    X