Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste draag riem ??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Beste draag riem ??

Ik ben nu sinds een tweetal weken in het bezit van zowel de BlackRapid & Op/Tech draagriemen, en ben zeer tevreden van beide!

De BlackRapid riemen zijn extreem handig voor de zwaarde lensen (100-400mm, 70-200 f/2.8) als je ze vastmaakt aan de statiefgondel. De camera hangt dan perfect in balans horizontaal ter hoogte van je heup, en je kan hem met 1 hand in 1 vloeiende beweging naar je oog brengen.
    -geen last meer van slingeren/botsen van de camera tegen je lichaam
    -veel comfortabeler dan een zware combo over je nek heen hangen
    -rugzak kan nog makkelijk gedragen worden, stoort helemaal niet.
    -je hebt je toestel sneller bij je oog dan met een op/tech

Ik gebruik voorlopig de op/tech even niet meer, maar ik vermoed dat voor lichte kleine lensen dat deze misschien toch handiger is...

Oorspronkelijk geplaatst door gdfotografie Bekijk bericht
    Ik zoek ook een riem, ik draag de camera altijd cross over 1 schouder (dus niet op de nek). De riem moet daardoor wel wat langer zijn.
    Wat ik ook belangrijk vindt is dat de riem eenvoudig los kan bij de camera, zodat deze niet in de weg kan zitten als ik in de studio op statief werk.
    Deze combi kom ik niet eenvoudig tegen.
    Je beschrijft hier in detail een BlackRapid riem.

Ivm alle bovenstaande discussies betreffende de sterkte van de draad die in de camera's aanwezig is:
    -voor lichte combo's maakt dit niet uit
    -voor zware combo's is het gewoon veel praktischer om de statiefgondel te gebruiken, dan hang het toestel immers vanzelf zo mooi in balans!

niemand maakt me wijs dat de schroefdraad in een statiefgondel niet gemaakt is om het gewicht van een zware combo te kunnen dragen in alle richtingen.
    Last edited by RikH; 27 februari 2009, 14:08.
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

ik heb ze ook allebei, de BlackRapid & Op/Tech...

het vervelende van de BlackRapid is dat het bevestigingsmechanisme uitsteekt in een rechte hoek... dus als je bijvoorbeeld portrait wilt schieten, dan stoort dit geweldig... Inderdaad als je het aan een 70-200mm hangt dan heb je hier geen last van...
      't zou een optimale riem zijn voor modelshoots en huwelijken als dit beter zou opgelost zijn... nu zit die hoek in de weg... en prefereer ik de optech strap.
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gdfotografie Bekijk bericht
        Ik zoek ook een riem, ik draag de camera altijd cross over 1 schouder (dus niet op de nek). De riem moet daardoor wel wat langer zijn.
        Wat ik ook belangrijk vindt is dat de riem eenvoudig los kan bij de camera, zodat deze niet in de weg kan zitten als ik in de studio op statief werk.
        Deze combi kom ik niet eenvoudig tegen.
        BlackRapid
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
          ik heb ze ook allebei, de BlackRapid & Op/Tech...

het vervelende van de BlackRapid is dat het bevestigingsmechanisme uitsteekt in een rechte hoek... dus als je bijvoorbeeld portrait wilt schieten, dan stoort dit geweldig... Inderdaad als je het aan een 70-200mm hangt dan heb je hier geen last van...
          't zou een optimale riem zijn voor modelshoots en huwelijken als dit beter zou opgelost zijn... nu zit die hoek in de weg... en prefereer ik de optech strap.
          Manfrotto snelkoppeling is ongeveer 100x comfortabeler als dat ding van BR.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Manfrotto snelkoppeling is ongeveer 100x comfortabeler als dat ding van BR.
            Zou je een foto of link kunnen posten van wat je juist bedoeld??

Heb zelf overigens eergisteren de BR Rstrap RS4 besteld.
            Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
            Foto-Alex

Comment

Heb hedenavond ook de Blackrapid R strap RS-4 + extra fastenR besteld mede omdat ik
              last van mijn nek kreeg... al 2x geopereerd aan een nekhernia.

Maar de smugmug GRATIS strap die ik een paar weken geleden ontving bevalt ook prima
              had ik niet verwacht van een gratis strap dat die zo goed was.
              Hier te verkrijgen maar de wacht tijd is ondertussen alweer 3 maanden geworden.
              Billions of happy photos, millions of passionate customers. Gorgeous online photo albums. Protect your priceless memories. Buy beautiful prints & gifts.

gr.
              Elmo

Comment

Ik zou ook willen gaan voor het systeem van Dhr LamboCars. Heeft er nog iemand ervaring met de think tank steriod speed belt en de pixel racing harness in combinatie met een dslr die aan de D ringen bengelt ?

Comment

Hier staat die.

Comment

Working...
                  X