Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste draag riem ??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Beste draag riem ??

Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
    Hoe groot die krachten precies zijn Hoe wil je nu dat ik daar op antwoord
    En indien ik je een rapport zou kunnen voorleggen met de verschillende belastingen, puntbelastingen, maximale rek- en breekbelastingen, zou je dat iets wijzer maken ? Not ...
    Het gaat het om de logi- en mechanica. Waarom zijn die bevestigingsogen aan een camera ?
    En je heb idd een punt : misschien zijn beide oplossingen voldoende.
    Meer dan waarschijnlijk geldt je garantie niet als je schade hebt aan je camera omdat je creatief bent geweest en je je draagriem bevestigt aan iets anders dan aan de bevestigingsogen.

Just my 2 cents.

Tjerri
    als je dat niet weet? dan heb je toch helemaal geen waardevolle stelling? Hoe kan je nu voortgaan op veronderstellingen? en dan de wetenschap, die op feiten voortgaat als argument gebruiken?

ben trouwens even gaan sniffen ( Flicker forum ) op het internet, en heb op geen enkel forum iets gevonden waar het probleem wat jij denkt te bestaan al voorgevallen is. in tegen deel, heel veel happy customers... De problemen issues die er wel zijn zijn bijvoorbeeld de camera in portretmode gebruiken, etc...

't heeft mij alvast overtuigd... ik ga d'r één bestellen! heb al eens een camera laten vallen die gewoon van de schouder gleed... en dat lijkt me hier uitgesloten...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
      als je dat niet weet? dan heb je toch helemaal geen waardevolle stelling? Hoe kan je nu voortgaan op veronderstellingen? en dan de wetenschap, die op feiten voortgaat als argument gebruiken?
      Nou moe. Qua argument in een discussie kan dat tellen
      Hoe kan ik weten hoe groot die krachten zijn ? Dat kan ik niet omdat ik noch het type camera ken, noch de lens, noch de lengte van je strap, ... Er zijn te veel onbekenden om zoiets precies te weten. Dàt doet er trouwens niet toe.
      Wat ik wèl weet is dat de krachten beduidend groter moeten zijn met de genoemde strap dan wel in het geval je een balhoofd, brackets of een grip erop zou bevestigen. Dat is domweg wetenschap en ze noemen dat mechanica. Zoiets in de trand van als je snel door een bocht gaat met je auto de G-krachten groter zullen zijn dan wanneer je er traag door gaat. Hoe groot de uiteindelijke massa zal zijn weet ik ook niet omdat ik noch de snelheid van het voertuig ken, noch de draaicirkel, noch het gewicht van de chauffeur, noch ... Het één en ander is een logisch gevolg van de gekende wetenschap.

ben trouwens even gaan sniffen ( Flicker forum ) op het internet, en heb op geen enkel forum iets gevonden waar het probleem wat jij denkt te bestaan al voorgevallen is. in tegen deel, heel veel happy customers... De problemen issues die er wel zijn zijn bijvoorbeeld de camera in portretmode gebruiken, etc...
      Dat bracht me er ook toe effe te "Googlen" en yep, bij de eerste search :
      deze review. Het wordt interessant wanneer je doorscrolt naar 17 oktober 10:11 uur.
      In dit draadje komt er ook een "mechanical engineer" voor de pinnen met ongeveer dezelfde argumenten als ik (Fri, 2008-10-10 05:54). En we kennen mekaar niet
      Verder heb ik niet gezocht. Voor mij is het duidelijk maar wat baten kaars en bril ...

't heeft mij alvast overtuigd... ik ga d'r één bestellen! heb al eens een camera laten vallen die gewoon van de schouder gleed... en dat lijkt me hier uitgesloten...
      Juist ja ... lees mijn eerste linkje dan nog effe na.

Anyway, 't beste met je aankoop. Iedereen handelt naar best vermogen en best inzicht. Het is niet verkeerd er een andere mening er op na te houden, het zou anders maar een saaie wereld zijn of worden.

Slu !

Tjerri

Comment

! in mijn eerst bericht heb ik al over de grip gehad want daar kan ik zien hoe de constructie is, in mijn camera niet.

2 schroef ik een balk aan mijn plafond met een schroef en ga da aan hangen, dan zal alle kracht toch op dat schroefhje terecht komen, hoe mooi die balk ook aan het plafond zit en dat is ook zo als ik mijn camera op z'n kop vast hou aan de grip. Als die mooie vormen zijn ervoor om het geheel als één geheel te gaan voelen.

3 ik loop er al een paar maanden mee en er is nog geen vervorming te zien.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Iemand enig idee hoe die mash snaps werken ?

gr
          Elmo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elmo60 Bekijk bericht

Je moet die gearceerde ribbeltjes indrukken en dan gaan de onderste halve ringen een beetje uit elkaar. Je kan ze dan ergens inhaken. Ik heb er hier nog een paar liggen trouwens.
            α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
            Flickr____No place to be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
              Ik gebruik al jaren de originele NIKON-riemen. Zeer tevreden over. Heb al verscheidene andere merken gehad maar ik vind de Nikon-riemen beter en blijf daarbij.
              Ik vind het soms storend, die NIKON vermelding daarop. Discreet is het niet.
              Als je daarmee in Marokko rond loopt, trek je vliegen aan
              Nikon D7200 / 105mm f/2.8G AF-S VR Micro // Nikon AF-S Nikkor 200-500mm // Nikon AF-S DX Nikkor 16-80mm F2.8-4E ED VR //AF-S 10-24mm f/3.5-4.5 DX G ED//SB900 //
              http://fotoalbum.godderis.be

Comment

Hier zou ik toch maar mee opletten hoor ... Dmv draaischroefsysteem je camera aan een strap dragen Een draaischroefsysteem dat is ontwikkeld om je camera op te laten rusten ... niet te laten hangen. Maw, het is een inwendig metalen stukje dat in je camera is gekneld en dat enkel voorzien is om je camera op een tripod te bevestigen. Ik denk dat de cameraconstructeurs je gaan zien komen als je body begint te barsten door de krachten die door het draagriemsysteem hierop inwerken (zwieren, schokken, ...). Met een plastic 50 mm lensje zal het misschien nog lukken. De zwaardere lenzen daarentegen zouden misschien je zuurverdiende centjes de nek kunnen omwringen.

Just my 2 cents ...

Tjerri
                Met een plastiek 50mm lensje gaat dit prima.
                Met een 70-200 f2.8 heb je dit probleem niet aangezien je daar een lensvoet hebt, maw je strap bevestig je niet meer aan je toestel maar aan je lens.

Sorry maar ik snap niet dat iedereen die hier een raketwetenschap van probeert te maken dit niet gezien heeft.

Hier de BD strap in gebruik, superding

Greetz rich
                D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brocot Bekijk bericht
                  En met een merkloze strap om een dikke camera en regenpijp lenzen niet ?

Greetz rich
                  D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brocot Bekijk bericht
                    Zolang het geen dazen zijn, moet je je er niet te veel van aantrekken

Ik heb die Optech-strap (BD-strap) eens getest en ben van plan er zo eentje te kopen.
                    Mvg Tim

Comment

Na een paar weken rondzeulen : OP/TECH rules !!!!
                      super ergonomische en doordachte strap !!
                      Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
                        En met een merkloze strap om een dikke camera en regenpijp lenzen niet ?

Greetz rich
                        Jawel absoluut mee eens. Alleen is de mijn toch wat kleiner
                        Nikon D7200 / 105mm f/2.8G AF-S VR Micro // Nikon AF-S Nikkor 200-500mm // Nikon AF-S DX Nikkor 16-80mm F2.8-4E ED VR //AF-S 10-24mm f/3.5-4.5 DX G ED//SB900 //
                        http://fotoalbum.godderis.be

Comment

Lees nogmaals wat ik eerder stelde : de grip verdeeld de krachten over de gehele lengte en breedte van de voetzool van de cam en soms ook nog in de camera (bv. grip D-200). De schroefdraad vormt het probleem niet, die zal wel stevig genoeg zijn.
                          Wanneer de grip (met plat vlak langs de bovenkant) op de body (met plat vlak langs onderkant) wordt gemonteerd, staan beide vlakken tegen elkaar, het schroefdraad gedeelte vangt enkel de kracht op om ze uit elkaar te halen, maar niet om te plooien, want dit is al onmogelijk gemaakt door de vlakken, indien deze vlakken elkaar niet gaan tegenwerken, durf ik Tjerri's besluit over te nemen, het zal niet lang duren bij serieus gebruik...
                          Nikon D90 - Nikkor glaswerk van 16mm tot 300mm - Gitzo GT2530EX + GH2750QR
                          Aan't sparen voor wat lichtsterker glaswerk
                          Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zuri Bekijk bericht
                            Ken Rockwell zweert bij deze:

http://www.upstrap-pro.com/
                            De slechtste draagriem die ik ooit gekocht heb.

Onlangs deze gekocht maar feitelijk makkelijk zelf te maken.
                            Last edited by hvr_oosterzele; 21 februari 2009, 13:28.

Comment

Ik zoek ook een riem, ik draag de camera altijd cross over 1 schouder (dus niet op de nek). De riem moet daardoor wel wat langer zijn.
                              Wat ik ook belangrijk vindt is dat de riem eenvoudig los kan bij de camera, zodat deze niet in de weg kan zitten als ik in de studio op statief werk.
                              Deze combi kom ik niet eenvoudig tegen.
                              Straatfotografie
                              https://gertjandubbeld.wordpress.com
                              Fujifilm X100S, Nikon D80, Canon Powershot G10, Canon Powershot S100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
                                Met een plastiek 50mm lensje gaat dit prima.
                                Met een 70-200 f2.8 heb je dit probleem niet aangezien je daar een lensvoet hebt, maw je strap bevestig je niet meer aan je toestel maar aan je lens.

Sorry maar ik snap niet dat iedereen die hier een raketwetenschap van probeert te maken dit niet gezien heeft.
                                Greetz rich
                                Mijn gedacht. Dit is trouwens ook wat men aanraad op de site van blackrapid zelf...
                                Trouwens, als je je grip op je body zet, trek je beide vlakken ook tegen elkaar... ==> trekspanningen op de voet...
                                body onderste boven hangen aan een tripod (macro in de natuur) (met of zonder grip) ==> trekkrachten op de tripod bus...
                                vb van de interne constructie van een middensegment camera:
                                Olympus E-30 (Let ook op de 4 gaatjes voor de lensmount...)
                                daar zie je onderaan het gat waar de bevestigingsbus in komt, en links en rechts de gaten voor de bevestigingsvijzen.
                                Lijkt mij behoorlijk stevig, en de andere fabrikanten gebruiken meestal een gelijkaardige bouwwijze...
                                Mss dat voor de echte low-line producten een kunststof frame gebruikt wordt, maar dan nog, zie dit draadje.

Mvg
                                Brecht
                                Twee Olympus bakjes; Enkele Olympus en Sigma bokalen variërend van 14 tot 200mm; Wat lichtjes en een zakje bijhorend speelgoed.

Comment

Working...
                                X