Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste draag riem ??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Beste draag riem ??

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
    Voor de far west fotografen dus.

Gebruik toch gewoon die merkstrap als je fotografeert en als je niet fotografeert stop je camera dan in een tas.
    Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door photogRAF Bekijk bericht
      Gebruik toch gewoon die merkstrap als je fotografeert en als je niet fotografeert stop je camera dan in een tas.
      Ik weet niet hoe het bij Nikon zit, maar de straps die Canon meelevert met de 350D en 40D trekken op niet veel. Loop maar eens rond met een 40D+grip met 70-200 IS 2.8 ... dan ben je blij dat je een Op-Tech strap hebt en niet de originele merkstrap ... als je telkens de camera uit je tas moet halen ga je veel actie missen denk ik.

Mark
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Zelfs met een OPtech hou ik het geen 20min vol, wel over mijn schouder, maar dan steek een tele zo uit.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

als je je camera ondersteboven hangt (dus met de boven kant naar onderen), gaat de lens naar onderen hangen langs je lichaam. Als je dan je strap kort genoeg zet, heb je er bijna geen last van om lopen. En als het hard moet gaan (volle sprint of iets), heb je je toestel al in de hand op het moment dat je klaar moet staan.

Het enige nadeel van die merklinten vind ik het feit dat je ze er niet makkelijk kan afhalen. En op concerten met 1 body of natuurfotografie op statief is dat lastig. zeker als je het volgende moment weer gaat wandelen en de body wilt aanhangen.
          hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Ik gebruik al jaren de originele NIKON-riemen. Zeer tevreden over. Heb al verscheidene andere merken gehad maar ik vind de Nikon-riemen beter en blijf daarbij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
              Ik gebruik al jaren de originele NIKON-riemen. Zeer tevreden over. Heb al verscheidene andere merken gehad maar ik vind de Nikon-riemen beter en blijf daarbij.
              Ook met een kilo glas onder ? Met een gewone t-schirt ,schuren en trekken alle merk riemen, zeker mer een body met grip en iet of wat lens erop, enkel dslr met kitlens doe ik ook geen kosten voor een goede riem.
              Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                Ik weet niet hoe het bij Nikon zit, maar de straps die Canon meelevert met de 350D en 40D trekken op niet veel. Loop maar eens rond met een 40D+grip met 70-200 IS 2.8 ... dan ben je blij dat je een Op-Tech strap hebt en niet de originele merkstrap ... als je telkens de camera uit je tas moet halen ga je veel actie missen denk ik.

Mark
                mee eens
                Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
                  Dat is dus een buisje met draad op getrokken en geen vol metaal dat uitgefreest is. Het gewicht van je body en dan met een toeter met zwaar glas ? Echt geen goed idee als je het mij vraagt maar alla, je doet maar.
                  Als de camera aan de grip(bij losse grips) vasthoud, hangt ook alles aan dat schroefdraadje en daar heb ik nog nooit klachten over gehoord..
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Als de camera aan de grip(bij losse grips) vasthoud, hangt ook alles aan dat schroefdraadje en daar heb ik nog nooit klachten over gehoord..
                    Zoals ik al zei, elementaire mechanica : de krachten worden daar verdeeld over de hele onderkant. Als je enkel je body laat hangen aan een "staafje" worden de krachten enkel verdeeld over de lengte van dit staafje en zijn de krachten een veelvoud tov de grip. Maar hey ... 't is jouw camera en het zijn jouw centen

Slu !

Tjerri

Comment

Ik gebruik altijd een op/tech riem... Scheelt veel vind ik, schuift niet al te makkelijk van je schouder, en hij voelt minder zwaar aan, zeker met een tele-lens erop.

Comment

BD-Strap zelfs met 70-300
                        EOS 30D CANON - EF S 17-85 IS USM - CANON EF 70-300 IS USM - CANON EFS 10-22 - METZ 58 AF-1 - 055XPROB - 322RC2 -BG-E2

Comment

Zoals ik al zei, elementaire mechanica : de krachten worden daar verdeeld over de hele onderkant. Als je enkel je body laat hangen aan een "staafje" worden de krachten enkel verdeeld over de lengte van dit staafje en zijn de krachten een veelvoud tov de grip. Maar hey ... 't is jouw camera en het zijn jouw centen

Slu !

Tjerri
                          en hoeveel zijn die krachten dan precies? is er eigenlijk wel een probleem? misschien zijn beide oplossingen ruim voldoende...
                          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Pure mechanica ... Stel je de krachten voor op dit stukje metaal en vergelijk dit met de krachten die inwerken op je cam als je hem ophangt aan die vevestigingsoortjes/ringetjes die er voor dit doel aan zijn bevestigd. Heb je de diepte van deze schroefdraadconstructie al eens bekeken ? Dat is dus een buisje met draad op getrokken en geen vol metaal dat uitgefreest is. Het gewicht van je body en dan met een toeter met zwaar glas ? Echt geen goed idee als je het mij vraagt maar alla, je doet maar.
                            A De constructie in de grip is voor veel meer gemaakt dan alleen voor een camera, die er moet staan.

B De draadbus ziet eruit als massief met een draad erin getapt.

C hoeveel fotografen zie je lopen met een camera met een opgeschroefde girp, die de camera vast houden aan de grip en dan hangt de camera dus ook aan dat zelfde stukje schroefdraad, maar dan in de camera.
                            Last edited by hjanssen; 6 november 2008, 10:31.

Comment

A De constructie in de grip is voor veel meer gemaakt dan alleen voor een camera, die er moet staan.
                              Ik dacht dat we het hadden over het bevestigingspunt onderaan de camera. Nu begin jij over een grip ... Indien het een typfout jouwentwege betreft : leg me dan eens uit waarvoor zo'n draadbevestiging dan allemaal zou moeten dienen.
                              Laat me raden :
                              A. Balhoofd statief
                              B. Brackets voor statief of extra flashhouder
                              C. Bevestiging voor in een behuizing
                              D. Grip
                              E : ????
                              Maw, maar ik sta open voor andere voorbeelden, allemaal bevestigingen waarbij de krachten netjes worden verdeeld over een groter oppervlakte, nl. respectievelijk van het balhoofd, van een plaatstuk, van de behuizing en van de hele breedte en lengte van de grip.

B De draadbus ziet eruit als massief met een draad erin getapt.
                              Yep, nog 30 keer slapen
                              Serieus blijven he, da's gewoon een bus met draad en geen massief stuk metaal waar draad in getrokken is. Of dacht je dat de zool van je cam een kleine cm dik massief magnesiumlegering is ... Zou een aardige stuiver opbrengen bij de schroothandelaar

C hoeveel fotografen zie je lopen met een camera met een opgeschroefde girp, die de camera vast houden aan de grip en dan hangt de camera dus ook aan dat zelfde stukje schroefdraad, maar dan in de camera.
                              Lees nogmaals wat ik eerder stelde : de grip verdeeld de krachten over de gehele lengte en breedte van de voetzool van de cam en soms ook nog in de camera (bv. grip D-200). De schroefdraad vormt het probleem niet, die zal wel stevig genoeg zijn.

Probeer het te visualiseren als volgt :
                              Een lange vijs in een bakstenen muur draaien dmv een plug. Een gelaste vijs op een vierkante ijzeren plaat tot tegen de muur draaien met daarop een ijzeren staaf. Wat is de sterkste constructie denk je ? Of met andere woorden, waar wil jij aan gaan hangen ?

Ik blijf erbij je camera hangen enkel en alleen aan de voetconnectie van je cam is een slechte zaak. Maar nogmaals : 't zijn jouw centen.

Slu !

Tjerri

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                                en hoeveel zijn die krachten dan precies? is er eigenlijk wel een probleem? misschien zijn beide oplossingen ruim voldoende...
                                Hoe groot die krachten precies zijn Hoe wil je nu dat ik daar op antwoord
                                En indien ik je een rapport zou kunnen voorleggen met de verschillende belastingen, puntbelastingen, maximale rek- en breekbelastingen, zou je dat iets wijzer maken ? Not ...
                                Het gaat het om de logi- en mechanica. Waarom zijn die bevestigingsogen aan een camera ?
                                En je heb idd een punt : misschien zijn beide oplossingen voldoende.
                                Meer dan waarschijnlijk geldt je garantie niet als je schade hebt aan je camera omdat je creatief bent geweest en je je draagriem bevestigt aan iets anders dan aan de bevestigingsogen.

Just my 2 cents.

Tjerri

Comment

Working...
                                X