Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste draag riem ??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Beste draag riem ??

Welk is volgens jullie de allerbeste draagriem.
    Heb al altijd de merkriempjes gebruikt, maar soms ( na al die jaren wellicht )
    begint het al wat te trekken aan mijn nek met de body zonder grip met klein lensje op . ( bij lange wandellingen dan )
    Laat staan met grip en de 70 - 200

een remedie ???
    Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Re: Beste draag riem ??

De BD-strap misschien?
    Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
    BD0993BE
    Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Onkertje Bekijk bericht
      De BD-strap misschien?

Zeker da de bd strap ik ben er in ieder geval tevreden over goed en zacht in mijn nek .

mvg duindistel

Comment

Hier ook de BD-strap met zware body en lenzen
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Blackrapid
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik gebruik al jaren de Op-Tech straps, de BD-strap is dezelfde trouwens.
            Door de clips kan ik de camera nu ook aan een harness hangen zodat het gewicht niet rond je nek hangt, maar over je schouders verdeeld wordt, werkt héél handig.
            (Think Tank Racing pixel harness of zoiets ...)

Mark
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Ken Rockwell zweert bij deze:

Camera Straps - Since 2004 the professional's choice - Easy Carry - No-Fail Camera Connect System-Made in the USA.

Zelf hou ik het bij de merkeigen draagriemen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                Ik gebruik al jaren de Op-Tech straps, de BD-strap is dezelfde trouwens.
                Door de clips kan ik de camera nu ook aan een harness hangen zodat het gewicht niet rond je nek hangt, maar over je schouders verdeeld wordt, werkt héél handig.
                (Think Tank Racing pixel harness of zoiets ...)

Mark
                LamboCars, kan je even een linkje geven naar dat harness ?
                bedankt!

gr,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door viero Bekijk bericht
                  LamboCars, kan je even een linkje geven naar dat harness ?
                  bedankt!

gr,
                  Ik vermoed deze? http://www.samys.com/product_detail.php?item=1407

Zelf heb'k een op-tech gekocht en ik ben er zeer tevreden over! Voor mij camera + kitlens is het niet echt nodig de standaard riem te vervangen, maar zodra je gLas van +1kg eraan hang is het geen overbodige luxe...
                  Last edited by RikH; 3 november 2008, 15:05.
                  Mijn foto's
                  Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                    Yep, dat is hem, heb er nog een Steroid Belt onderzitten en het werkt allemaal prima, ik heb een Digital Holster 40 aan één kant (met Eos 40D+grip en 24-105 of 17-55) en een Digital Holster 50 aan de andere kant (met 40D en 70-200 IS 2.8) en dan nog een klein tasje voor de flits (580EX II), hoekzoeker, filters ed aan zitten, en zelfs na een hele dag geen enkel probleem met nek of rugpijn ... je loopt wel in de kijker natuurlijk, maar dat doe je met zo'n witte Canon toeter toch al

Zoals ik al zei, de camera die ik op dat moment gebruik heb ik met de Op-Tech klemmetjes aan de D-ringen van dit harnas bevestigd, en het gewicht is prima verspreid, ik kan zonder problemen de 2e body uit de heuptas nemen, foto maken en dan terug wegstoppen om met de 1e body verder te werken.

Ik had alles bij Grobet besteld, maar dat zou ik nooit meer doen eerlijk gezegd, heb uiteindelijk (na bijna 10 weken) mijn bestelling afgezegd en het Think Tank materiaal via Adorama uit de VS laten afkomen, op zondag besteld en dinsdag bracht ups het al langs ... en het was uiteindelijk nog goedkoper dan in A'pen ook

Mark
                    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      Hier zou ik toch maar mee opletten hoor ... Dmv draaischroefsysteem je camera aan een strap dragen Een draaischroefsysteem dat is ontwikkeld om je camera op te laten rusten ... niet te laten hangen. Maw, het is een inwendig metalen stukje dat in je camera is gekneld en dat enkel voorzien is om je camera op een tripod te bevestigen. Ik denk dat de cameraconstructeurs je gaan zien komen als je body begint te barsten door de krachten die door het draagriemsysteem hierop inwerken (zwieren, schokken, ...). Met een plastic 50 mm lensje zal het misschien nog lukken. De zwaardere lenzen daarentegen zouden misschien je zuurverdiende centjes de nek kunnen omwringen.

Just my 2 cents ...

Tjerri

Comment

Ik kan niet in mijn camera kijken, maar in de grip is dat 'kleine stukje metaal' een strip van een cm breed over de gehele breedte van de camera en waarom zou dit in de camera zelf niet aan het chassis zitten.

Ik loop er met een 80-400 op de camera meerond.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                          Ik kan niet in mijn camera kijken, maar in de grip is dat 'kleine stukje metaal' een strip van een cm breed over de gehele breedte van de camera en waarom zou dit in de camera zelf niet aan het chassis zitten.

Ik loop er met een 80-400 op de camera meerond.
                          Pure mechanica ... Stel je de krachten voor op dit stukje metaal en vergelijk dit met de krachten die inwerken op je cam als je hem ophangt aan die vevestigingsoortjes/ringetjes die er voor dit doel aan zijn bevestigd. Heb je de diepte van deze schroefdraadconstructie al eens bekeken ? Dat is dus een buisje met draad op getrokken en geen vol metaal dat uitgefreest is. Het gewicht van je body en dan met een toeter met zwaar glas ? Echt geen goed idee als je het mij vraagt maar alla, je doet maar.

Slu !

Tjerri

Comment

bedankt , daarnet een op/tech pro strap besteld.
                            Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Comment

Ook bedankt voor de tips, ook wat riemekes besteld daar :

SLRK SLR-KEVLAR Limited Edition
                              LT LT-CAMERA BAG OR LAPTOP BAG
                              MASH SNAPS

Nu maar hopen dat de douane mij gerust laat

.
                              α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                              Flickr____No place to be

Comment

Working...
                              X