Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rugzak + Statief gezocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Rugzak + Statief gezocht

    Hey iedereen... Ik ben een beginnend fotograaf (met nog veel te leren).
    Ik heb een paar dagen geleden een Nikon D90 VR 18-105mm gekocht maar voorlopig alleen nog maar thuis gebruikt want ik heb nog geen rugzak of tas waar ik hem veilig in kan steken.

    Aangezien hier veel mensen zitten die veel ervaring hebben met rugzakken wou ik vragen wat een goede rugzak (of tas) zou zijn om men NIkon D90 VR 18-105mm.
    Ik beschik wel niet over een groot budget dus het moet geen super uitgebreid model zijn... Zolang ik met toestel maar stevig en veilig kan wegbergen.


    Tevens ben ik er ook over aan het denken om een statief te kopen om mee te beginnen en dit net hetzelfde verhaaltje als hierboven ivm budget... Eens er meer ervaring + budget is kan ik later uitbreiden naar beter

    Ik ben trouwens van plan te kopen bij http://www.fotorubens.be/ dus moest het kunnen liefst 1tje uit hun collectie

    Bedankt!
    Last edited by WouterVdV; 30 oktober 2008, 12:05.
    ~ Visit my Blog ~
    ~ Sinds 28 oktober 2008 bezig met fotografie - Aankoop van men eerste DSLR: Nikon D90 ~

  • #2
    Re: Rugzak + Statief gezocht

    Het forum "aangeboden" hier een poosje in't oog houden ,dan bestaat er een grote kans dat u voor een zacht prijsje een 2dehands rugzak én statief kan kopen.
    Dit zeer vaak in nieuwstaat !!!
    't Is maar een tip, maar u bespaart er mogelijks een mooi bedrag mee,dat u eventueel later kan meer uitgeven aan degelijke lenzen of ander materiaal.

    Mvg, Wim.

    Comment


    • #3
      Re: Rugzak + Statief gezocht

      Dank je voor de tips... Maar ik veronderstel dat een statief van rond de 50 euro toch niet compleet slecht is om mee te beginnen (of vergis ik me)

      Is het ook zo dat een zwaarder statief stabieler is dan een licht statief (900 gr ivg 1500 gr)

      Zelf ben ik wat aan het twijfelen tussen

      en
      Last edited by WouterVdV; 30 oktober 2008, 13:58.
      ~ Visit my Blog ~
      ~ Sinds 28 oktober 2008 bezig met fotografie - Aankoop van men eerste DSLR: Nikon D90 ~

      Comment


      • #4
        Re: Rugzak + Statief gezocht

        Een foto zak... als je voorlopig niet te veel lenzen gaat aankopen, ga dan voor een kleine Lowepro slingshot 100 AW. Gemakkelijk en heel stevig en rond de 50 Euro. Let wel, als je vlug wat investeert in lenzen, wordt deze snel te klein.

        Statief van 50 euro of minder is echt af te raden. Vergeet niet dat je er minstens 1000 euro bovenop zet, en als dat valt....
        Ga minstens voor een Velbon sherpa 550R of gelijkaardig (+/- 80€). Let op de max. hoogte, die moet ongeveer overeenkomen met je lengte, en liefst zo hoog mogelijk zonder de middenzuil, met middenzuil verlies je aan stabiliteit. Ga ook voor poten met 3 secties, hoe meer secties, hoe minder stabiel.

        Dus een totaal van 130€, om een toestel van 1000€ te beschermen, moet kunnen...

        Comment


        • #5
          Re: Rugzak + Statief gezocht

          Ik heb alvast een Lowepro slingshot 200 AW gekocht, de 100 leek me in de winkel idd nogal compat en niet gemaakt voor meer dan 1 camera + 1 lens
          ~ Visit my Blog ~
          ~ Sinds 28 oktober 2008 bezig met fotografie - Aankoop van men eerste DSLR: Nikon D90 ~

          Comment


          • #6
            Re: Rugzak + Statief gezocht

            Oorspronkelijk geplaatst door WouterVdV Bekijk bericht
            Ik heb alvast een Lowepro slingshot 200 AW gekocht, de 100 leek me in de winkel idd nogal compat en niet gemaakt voor meer dan 1 camera + 1 lens
            He he, die heb ik ook en was na 1 week al te klein
            α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
            Flickr____No place to be

            Comment

            Working...
            X