Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mini notebook

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mini notebook

Heb mij vandaag de Mini laptop(je) aangekocht in de Aldi aan 369€ ipv 399€ zoals eerst aangegeven in hun folder.
    Nu heb ik een probleempje, er is geen CD/DVD lade voorzien, hoe kan ik nu op dit laptopje het programma Lightroom installeren.
    Wie kan mij hier bij helpen?

Alvast bedankt,

Mvg,
    Last edited by SteFoto; 29 oktober 2008, 19:39.
    Mvg, SteFoto, Canon EOS 40D / EF-S 18-55 mm / EF-S 17-55 f2.8 IS / Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1 / Telezoom Canon EF 70-200 mm f 2.8 L IS USM / Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS / Kenko AF 2.0x Pro 300 DG MC / Canon Speedlite 580EX II

Re: Mini notebook

Door de gratis trial te downloaden op de Adobesite, en daarna een serial aan te kopen?
    My Flickr page!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xemio Bekijk bericht
      Door de gratis trial te downloaden op de Adobesite, en daarna een serial aan te kopen?
      Ik heb wel Lightroom op cd maar kan niet in de mini laptop gestopt worden aangezien er geen lade voorzien is. Ik heb wel nog een andere pc/laptop waar wel cd/dvd,s in kunnen. Maar de bedoeling is de mini-laptop te gebruiken als opslagplaats en de foto's op verplaatsing te kunnen omzetten van Raw naar jpeg met lightroom, maar dan moet het eerst wel geinstalleerd worden. Mijn vraag is HOE
      Mvg, SteFoto, Canon EOS 40D / EF-S 18-55 mm / EF-S 17-55 f2.8 IS / Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1 / Telezoom Canon EF 70-200 mm f 2.8 L IS USM / Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS / Kenko AF 2.0x Pro 300 DG MC / Canon Speedlite 580EX II

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SteFoto Bekijk bericht
        Ik heb wel Lightroom op cd maar kan niet in de mini laptop gestopt worden aangezien er geen lade voorzien is. Ik heb wel nog een andere pc/laptop waar wel cd/dvd,s in kunnen. Maar de bedoeling is de mini-laptop te gebruiken als opslagplaats en de foto's op verplaatsing te kunnen omzetten van Raw naar jpeg met lightroom, maar dan moet het eerst wel geinstalleerd worden. Mijn vraag is HOE

CD/DVD kopieeren naar USB-stck en dan de installatie draaien vanaf USB.
        Ik ben er klaar mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Willem. Bekijk bericht
          CD/DVD kopieeren naar USB-stck en dan de installatie draaien vanaf USB.
          bedankt Willem,
          Is het ook mogelijk om het programma te kopieeren naar een externe harde schijf en dan deze aansluiten op mini-laptop om dan van ext.harde schijf over te plaatsen naar mini

Comment

Het eenvoudigste is een netwerkje te maken en te installeren vnaf de cd van je andere pc
            Beauty is in the eye of the beholder
            a77 en veel andere dingen, vooral goesting..

Comment

bedankt Willem,
              Is het ook mogelijk om het programma te kopieeren naar een externe harde schijf en dan deze aansluiten op mini-laptop om dan van ext.harde schijf over te plaatsen naar mini
              Ik verwacht niet dat dat een probleem zal opleveren. Een USB stick is eigenlijk vergelijkbaar met een externe HD. Gewoon proberen, en anders contact opnemen met de leverancier, je betaald tenslotte niet voor niets een vermogen voor je software.
              Ik ben er klaar mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Loukas Bekijk bericht
                Het eenvoudigste is een netwerkje te maken en te installeren vnaf de cd van je andere pc
                Dat is natuurlijk niet het eenvoudigste, wel om te doen maar niet het eenvoudigste.
                Ik ben er klaar mee.

Comment

Heb mij vandaag de Mini laptop(je) aangekocht in de Aldi aan 369€ ipv 399€ zoals eerst aangegeven in hun folder.
                  Nu heb ik een probleempje, er is geen CD/DVD lade voorzien, hoe kan ik nu op dit laptopje het programma Lightroom installeren.
                  Wie kan mij hier bij helpen?

Alvast bedankt,

Mvg,
                  Een CD/DVD met USB aansluiting kopen en je bent vertrokken.
                  Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                    Beetje zot om daar geld in te steken als je al een andere pc hebt.

Oplossingen :
                    1. je zet beide pc's in een netwerkje en deelt de cd/dvd drive op de hoofdcomputer. Heel gemakkelijk met de wizard van XP.
                    2. Je download de trial en gebruikt je originele key
                    3. je maakt gebruik van een usbstick

Het netwerkje is wel de meest aangewezen manier van werken want hoe ga je anders je bestanden op beide pc's syncen ???
                    α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                    Flickr____No place to be

Comment

@SteFoto: Kan je laten weten hoe lightroom draait op jouw netbook? Is dit programma niet te zwaar voor zo'n 'zwak' toestel? Ik ben erg benieuwd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                        Juist
                        En ook handig op vakantie om een CD of DVD te branden als back-up.

Comment

gewoon de cd kopiëren naar een image bestand en dan een virtuele cd drive installeren bv daemon tools. Het is gratis en het is legaal als je zelf de software bezit en het is beter voor de cd omdat die niet meer zoveel gebruikt wordt. Zo heb ik het ook gedaan op mijn netbook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kid i Bekijk bericht
                            @SteFoto: Kan je laten weten hoe lightroom draait op jouw netbook? Is dit programma niet te zwaar voor zo'n 'zwak' toestel? Ik ben erg benieuwd.
                            sry pas derna gelezen.
                            Lightroom 2 draait bij mij echt snel. Het programma start op na 2 sec ,maar ik denk dat het vooral afhangt van hoeveel foto's er al opgeladen zijn.
                            Maar het draait er zeker op alhoewel ik CS3 toch niet ga proberen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kid i Bekijk bericht
                              Het is mij dan toch gelukt, de Lightroom op de minilaptop geinstaleerd, simpel...maar ja dat is met alles zo, als je het weet lijkt alles simpel.
                              En idd het draait op wieltjes, nog geen problemen mee en hopelijk komen er geen

Comment

Working...
                              X