Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem met Cactus V2s flash triggers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem met Cactus V2s flash triggers

    Hallo iedereen,

    Ik heb, mede door de positieve reacties op dit forum, een set van deze triggers besteld via internet.
    Vandaag zijn ze aangekomen en heb ik ze meteen getest.
    Resultaat: niks, nada, nothing,...

    Ik heb ze getest met mijn (enige) combinatie; Canon 40D + Sigma EF-530DG ST.
    Volgens hun site zou dit volledig compatibel zijn.
    Ik heb de kanalen al eens verzet en het plasticje is wel degelijk van de batterij verwijderd.
    De zender en ontvanger reageren perfect op elkaar (rode ledjes) en op de 40D, maar de flitser zelf doet helemaal niets.
    Zie ik wat over het hoofd?
    Ik heb al geprobeerd met alle settings; TTL, Mh, Ml... Geen reactie.

    Kan iemand mij helpen?
    Alvast bedankt.

    Mvg,
    Christophe
    Ik heb een fotografisch geheugen... alleen het afdrukken geeft soms problemen.

  • #2
    Re: Probleem met Cactus V2s flash triggers

    ik merk dat -wanneer de batterijen van mijn flitser nogal leeg zijn (maar nog wel genoeg om te flitsen) dat hij dan ook niet meer werkt met de cactussen ... probeer eens met volledig opgeladen batterijen (als je dat nog niet deed tenminste)

    Greetz,
    TravelToy
    www.christian-bailleul.be | Blog

    Comment


    • #3
      Re: Probleem met Cactus V2s flash triggers

      Heb je de plastieken folie van de reciever batterij gehaald?
      www.fotofolio.be

      Comment


      • #4
        Re: Probleem met Cactus V2s flash triggers

        Mijn Sigma EF-500DG ST wordt door de cactus in drie verschillende modes getriggered. Dus zal het waarschijnlijk niet aan compatibiliteit liggen. .
        vriendelijke groeten, Helen
        Updated WWW.HELENICA.NL
        ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

        Comment


        • #5
          Re: Probleem met Cactus V2s flash triggers

          Werk je met de flitsschoen van de receiver?
          Probeer eens een kabeltje. Een kant in de receiver, andere kant op zo'n apartflitschoentje voor de flash..

          Comment


          • #6
            Re: Probleem met Cactus V2s flash triggers

            Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy Bekijk bericht
            ik merk dat -wanneer de batterijen van mijn flitser nogal leeg zijn (maar nog wel genoeg om te flitsen) dat hij dan ook niet meer werkt met de cactussen ... probeer eens met volledig opgeladen batterijen (als je dat nog niet deed tenminste)

            Greetz,
            TravelToy
            Helpt blijkbaar ook niet. Toch bedankt voor de tip.
            Ik heb een fotografisch geheugen... alleen het afdrukken geeft soms problemen.

            Comment


            • #7
              Re: Probleem met Cactus V2s flash triggers

              Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
              Heb je de plastieken folie van de reciever batterij gehaald?
              Yep. Had ik al gedaan.
              Ik heb een fotografisch geheugen... alleen het afdrukken geeft soms problemen.

              Comment


              • #8
                Re: Probleem met Cactus V2s flash triggers

                Oorspronkelijk geplaatst door Helen Bekijk bericht
                Mijn Sigma EF-500DG ST wordt door de cactus in drie verschillende modes getriggered. Dus zal het waarschijnlijk niet aan compatibiliteit liggen. .
                Dat beweren zij ook. (weet niet of er veel verschil is met de 500 en 530)
                Als je op de zender op TEST drukt, gaat de flash dan ook af bij jou?
                Ik heb een fotografisch geheugen... alleen het afdrukken geeft soms problemen.

                Comment


                • #9
                  Re: Probleem met Cactus V2s flash triggers

                  Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                  Werk je met de flitsschoen van de receiver?
                  Probeer eens een kabeltje. Een kant in de receiver, andere kant op zo'n apartflitschoentje voor de flash..
                  Zo'n apart flitsschoentje heb ik helaas niet.

                  Is er iemand van de regio Heusden-Zolder die misschien een andere flash heeft, zodat ik die eens zou kunnen proberen?
                  Dan weet ik alleszins of het niet aan mijn flash ligt...
                  Ik heb een fotografisch geheugen... alleen het afdrukken geeft soms problemen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Probleem met Cactus V2s flash triggers

                    staat je flits wel afgesteld op manueel
                    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                    IMac/IPad/Mac Air 
                    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                    Comment


                    • #11
                      Re: Probleem met Cactus V2s flash triggers

                      spreek eventueel eens af met een strobist uit je buurt (wedden dat die er zijn ;-) ) dan kan je allerhande combinaties testen.

                      Greetz,
                      TravelToy
                      www.christian-bailleul.be | Blog

                      Comment


                      • #12
                        Re: Probleem met Cactus V2s flash triggers

                        Je mag me altijd contacteren om ze te testen op een sb-25/sb-800/sigma500super. (Opglabbeek)

                        Zijn de interne contacten en bedrading naar de hotshoe nog in orde? Misschien losgekomen om een of andere reden.
                        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                        Comment


                        • #13
                          Re: Probleem met Cactus V2s flash triggers

                          Iets is mijn ineens te binnen geschoten. Heb jij de 530 DG ST, of is het de DG Super. Er is namelijk een verschil tussen de modellen. De DG ST is een veel eenvoudiger versie. Ik zei eerst dat ik de DG ST heb, maar het is eigenlijk een Super die in een DG ST doos kwam. (Laatste model in de winkel die ik toen voor een prikkie konden kopen).
                          Ik ben bang dat de DG ST model niet als slaaf werkt.
                          vriendelijke groeten, Helen
                          Updated WWW.HELENICA.NL
                          ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

                          Comment


                          • #14
                            Re: Probleem met Cactus V2s flash triggers

                            Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                            staat je flits wel afgesteld op manueel
                            Alle standen geprobeerd. En het zou ook op allemaal moeten werken...

                            Zijn de interne contacten en bedrading naar de hotshoe nog in orde? Misschien losgekomen om een of andere reden.
                            Yep. Ik had zelfs 2 receivers besteld, en beide geven niets door aan de flits.

                            Je mag me altijd contacteren om ze te testen op een sb-25/sb-800/sigma500super. (Opglabbeek)
                            Als er niemand reageert die iets dichter bij Heusden woont, wil ik daar zeker eens gebruik van maken.
                            Bedankt voor het aanbod.

                            Iets is mijn ineens te binnen geschoten. Heb jij de 530 DG ST, of is het de DG Super. Er is namelijk een verschil tussen de modellen. De DG ST is een veel eenvoudiger versie. Ik zei eerst dat ik de DG ST heb, maar het is eigenlijk een Super die in een DG ST doos kwam. (Laatste model in de winkel die ik toen voor een prikkie konden kopen).
                            Ik ben bang dat de DG ST model niet als slaaf werkt.
                            Ik heb de 530DG ST, maar of ie al dan niet als slaaf werkt, heeft hier normaal niets mee te maken.
                            De cactus flash triggers geven het signaal normaal fysiek door.
                            Ik heb een fotografisch geheugen... alleen het afdrukken geeft soms problemen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Probleem met Cactus V2s flash triggers

                              Newsflash! (Letterlijk in dit geval )
                              Ik had nog een oude Cobra 440AF liggen van mijn analoge EOS 500N.
                              Na even het voltage gecheckt te hebben (3.6v), heb ik deze eens op de trigger gezet, en jawel... die doet het!
                              Goed nieuws voor Cactus, slecht nieuws voor mijn Sigma flash.
                              Waar kan dit nu aan liggen?
                              Volgens de verkoper MOET deze Sigma compatibel zijn...
                              Ze hebben er zelf één liggen voor de tests...
                              Ik heb een fotografisch geheugen... alleen het afdrukken geeft soms problemen.

                              Comment

                              Working...
                              X