Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

APO TELE CONVERTER 1.4x EX of 2x EX

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• APO TELE CONVERTER 1.4x EX of 2x EX

Hallo beste digi's

heeft deze converter enige invloed op de beeldkwaliteit bij gebruik van een makro objectief,buiten de 1 of 2 stops verlies van licht ?
    Mvg pechje
    Nikon D7100,een hoopje glas en een flitserke

Re: APO TELE CONVERTER 1.4x EX of 2x EX

Hoe groter de brandpuntverlenging is van de converter, hoe meer dit de kwaliteit nadelig zal beïnvloeden. Nu zijn macrolenzen van zichzelf over het algemeen van zeer hoge kwaliteit dus je hebt hier wel enige speelruimte. Toch zou ik niet verder gaan dan een 1.4x converter omdat het er bij macrofotografie toch wel erg op de scherpte aankomt (vind ik ieder geval).

Maar eh, op welk objectief wil je deze converter gebruiken? Ik meen mij namelijk te herinneren dat de Sigma EX converters alleen geschikt zijn voor Sigma EX lenzen...
    www.indetailfotografie.nl

Comment

Ik gebruik geregeld een Sigma 1,4x TC op de Sigma 150mm f2,8 macro.
      De scherpte is dan nog heel goed, de AF wordt nog trager (en die hapert soms).
      Handmatig scherpstellen gaat dan veel sneller.

Je krijgt 1,4x meer vergroting met een 1,4x TC.

Een 2x TC is niet aan te raden, ik heb die geprobeerd op de 150mm en dan verlies je teveel scherpte (en de AF werkt helemaal niet meer).

Die Sigma 1,4x TC past ook op de Canon 300mm f4 L IS (met AF), de Canon 70-200 f2,8 L IS (met AF), en de 100-400 L IS (zonder AF, en merkbaar minder scherpte).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Hier idem, de 1,4 op de 150 is nog steeds vlijmscherp, anderen zet ik er niet (meer) op.
        ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Working...
        X