Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
aangezien ik een van deze in de mediamarkt moet zijn:
weet er iemand of ze daar sensor cleaning kits verkopen?
en eventueel ook butterfly ofzo
Canon eos 400D-canon EF 24-105mm f/4L IS USM- -canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM- -canon EF-S 10-22mm USM- -canon EF 50mm F1.8 mkII- -tamron AF 70-300mm 1:4-5.6- -canon speedlite 430ex- -canon EF 2x-
aangezien ik een van deze in de mediamarkt moet zijn:
weet er iemand of ze daar sensor cleaning kits verkopen?
en eventueel ook butterfly ofzo
kits voor sensors te kijzen hebben ze normaal wel, maar hun voorraad is vrij beperkt in hasselt en antwerpen. Op voorhand een belletje doen kan geen kwaad. Dan kom je zo in verbinding met de afdelingverantwoordelijke
Last edited by powerkiller; 22 oktober 2008, 18:38.
en mediamarkt is absoluut niet goedkoop als het om fotomateriaal gaat heb ik al gemerkt en gehoord
der staat hier ergens een draadje over sensor cleaning met tape.
werkt
Idd, ik gebruik deze methode al enkele maanden en ben er heel tevreden over en het kost je amper iets, ik denk dat je voor 2€ met twee rolletjes gesteld bent en anders een groepsaankoop overwegen voor een economy pack van de Makro .
Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
Website : http://runaque.deviantart.com/
Idd, ik gebruik deze methode al enkele maanden en ben er heel tevreden over en het kost je amper iets, ik denk dat je voor 2€ met twee rolletjes gesteld bent en anders een groepsaankoop overwegen voor een economy pack van de Makro .
Zou ik persoonlijk niet riskeren op een tinoxide gecoate sensor, daar raden ze zelfs de normale eclipse vloeistof al voor af...
Ik heb voor mijn 40D een dust patrol borsteltje gekocht bij konijn (24 euro), werkt volgens zelfde principe als butterfly maar veel goedkopere. Als dit niet helpt (voor "plakkend" stof) gebruik ik de sensor swabs van photosol met bijhorende eclipse vloeistof. Zoals ik al zei, let ook hier op: gebruik de E2 vloeistof, niet de gewone, enkel deze wordt gegarandeerd veilig te zijn voor de tinoxide coating van je sensor.
Zou ik persoonlijk niet riskeren op een tinoxide gecoate sensor, daar raden ze zelfs de normale eclipse vloeistof al voor af...
Ik heb voor mijn 40D een dust patrol borsteltje gekocht bij konijn (24 euro), werkt volgens zelfde principe als butterfly maar veel goedkopere. Als dit niet helpt (voor "plakkend" stof) gebruik ik de sensor swabs van photosol met bijhorende eclipse vloeistof. Zoals ik al zei, let ook hier op: gebruik de E2 vloeistof, niet de gewone, enkel deze wordt gegarandeerd veilig te zijn voor de tinoxide coating van je sensor.
Veel succes!
Blijkbaar wordt er dit weekend veel gekuist want de E2 was vandaag uitverkocht bij Konijn.
bij Focilux in Gent doen ze het voor 50euro
waarom zelf proberen
Ik reinig mijn ding eens per twee weken. Telkens 50 Euro betalen zou me 100 Euro per maand kosten. Verplaatsing niet inbegrepen. Dus zelf doen. Voor de prijs van 50 Euro kom je al aardig in de buurt voor 10 keer zelf reinigen.
[QUOTE=powerkiller;2039884]Ik reinig mijn ding eens per twee weken. Telkens 50 Euro betalen zou me 100 Euro per maand kosten. Verplaatsing niet inbegrepen. Dus zelf doen. Voor de prijs van 50 Euro kom je al aardig in de buurt voor 10 keer zelf reinigen.[/QUOTE
Blijkbaar wordt er dit weekend veel gekuist want de E2 was vandaag uitverkocht bij Konijn.
Heb dan maar een flesje Eclipse E2 aangeschaft bij Foto Rembrandt (16€ tegenover 8.5€ bij Konijn) en de sensor van mijn A700 gereinigd.
Totaalprijs voor de reiniging : 1 Sensorswab @ 1.5€ + 3 druppels reinigingsvloeistof.
Heb nog niet getest hoeveel druppels je uit 20ml kan maken.
Comment