Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitser voor Sony Alfa 200

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Flitser voor Sony Alfa 200

Heeft iemand ervaring met hetzij de Sony HVL F36AM, hetzij de Sony HVL F42AM flitsen in combinatie met een Sony alfa toestel?
    De eerste kan ik verkrijgen voor een 180-tal euros, de tweede voor 220 euros. Vanwaar het prijsverschil? Heeft de tweede zoveel meer mogelijkheden?
    Wetende dat ik gewoon een goedbedoelende amateurfotograaf ben is een de 36AM misschien toch al voldoende?
    Of zijn er nog andere flitsen die u me eventueel kan aanraden, rekening houdend met het feit dat ik een Sony alfa toestel bezit en dat ik liever de kaap van de 200 euro niet te ver zou willen overschrijden.
    Alvast bedankt
    Stel je kritieken niet te scherp...
    Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Re: Flitser voor Sony Alfa 200

Ik zelf gebruik nog de ´ouwe´ minolta 3600 HS(d) die vergelijkbaar is met de HVL F36 AM. De 42 heeft een hoger richtgetal, dus als je de keus hebt, kun je die beter nemen. Overigens, als je ipv een sony (minolta dus) een gebruikte minolta, zoals ik gekocht heb, ben je nog veel goedkoper uit ook... Die minolta flitser heb ik 2 jaar geleden voor rond de 80 euro gekocht. Was toen voor mijn toenmalige minolta dynax. Op marktplaats worden ze regelmatig aangeboden...Prijzen tussen de 75-125 euro voor de 36 dus...Het is best een goed flitsertje, heb er al veel plezier van gehad.. Kijk wel of het voetje erbij zit, (mocht je es draadloos willen flitsen)en het diffusortje. Heb er inmiddels een omnibounce bijgekocht, ook op marktplaats, voor 25 euro, nieuw. Mocht de handleiding er niet meer bij zitten, deze is via sony te downloaden in pdf-formaat ... altijd handig.. Succes!!

Comment

Dankjewel. Ik zal dan inderdaad eerst eens even uitkijken naar die Minoltaflitser. Budget blijft toch een belangrijk, als het gewoon je hobby is...

PS: Wat is een omnibounce?
      Stel je kritieken niet te scherp...
      Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Comment

Een omnibounce is een kapje dat je over de flits heenzet, waardoor je bij flitsen geen (of minder) slagschaduwen krijgt en zachter flitslicht bekomt..Het komt allemaal wat natuurlijker over, qua belichting. Hier op het forum zijn er verschillende topics m.b.t. bouncen e.d. Even via de zoekfunctie kijken, daar staat alles heel goed uitgelegd...Wat betreft overige (sony) minolta accesoires en objectieven staat er enorm veel te koop op e-bay en marktplaats en in het hoekje 'aangeboden' op BD staat ook regelmatig eea te koop, altijd de moeite van het bekijken waard... Sony is mss wel qua body's scherp geprijsd, maar de objectieven en overige accesoires(nieuw) vind ik ook enorm duur.( ze moeten ergens hun winst behalen heej?) Er is momenteel levendige handel op de tweedehandsmarkt voor dit spul... Dus voor de budget/hobbyist is er gewoon heel veel te vinden voor niet al te duur.. Eventueel kun je later nog altijd gaan voor betere (lees: duurdere) spulletjes...) Groetjesss!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
          Een omnibounce is een kapje dat je over de flits heenzet, waardoor je bij flitsen geen (of minder) slagschaduwen krijgt en zachter flitslicht bekomt..Het komt allemaal wat natuurlijker over, qua belichting. Hier op het forum zijn er verschillende topics m.b.t. bouncen e.d. Even via de zoekfunctie kijken, daar staat alles heel goed uitgelegd...Wat betreft overige (sony) minolta accesoires en objectieven staat er enorm veel te koop op e-bay en marktplaats en in het hoekje 'aangeboden' op BD staat ook regelmatig eea te koop, altijd de moeite van het bekijken waard... Sony is mss wel qua body's scherp geprijsd, maar de objectieven en overige accesoires(nieuw) vind ik ook enorm duur.( ze moeten ergens hun winst behalen heej?) Er is momenteel levendige handel op de tweedehandsmarkt voor dit spul... Dus voor de budget/hobbyist is er gewoon heel veel te vinden voor niet al te duur.. Eventueel kun je later nog altijd gaan voor betere (lees: duurdere) spulletjes...) Groetjesss!!
          Groot gelijk, ook in mijn geval is tweedehands-minolta spullen zoeken de boodschap, en ik heb het me nog niet beklaagd!
          "The day we stop looking, Charlie, is the day we die" - Al Pacino, Scent of a Woman
          website fotoblog

Comment

Working...
          X