Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Import USA

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Import USA

Een vraagje
    Ik ben geinteresseerd in een 12-24 mm nikkon zoom. Hier kost hij rond de €1000. Op Amerikaanse sites kost hij rond de 1000 dollar of +/- €650
    Toch een verschil van €350 dus de moeite waard.
    Maar is dit allemaal te betrouwen. Wie heeft daar ervaring mee? Welke sites zijn betrouwbaar?
    graag jullie ervaring

Re: Import USA

Beste Jan,

check even de prijs op www.bhphotovideo.com

Dat is een winkel die ik je van harte kan aanbevelen. Het is ook een echte, bestaande, fysieke winkel (een van de grootste ter wereld, overigens) maar ze doen enorm veel web-verkoop.

Ik heb er m'n 70 - 200 f2.8 besteld: op vrijdag besteld, de maandag erna geleverd!

Hou wel rekenig met het volgende: ze verschepen met UPS (zeer snel en betrouwbaar), maar dat betekent wel dat je
    - invoerrechten betaalt: zo'n 6 ŕ 7% op lenzen
    - btw betaalt: 21%
    - verzendingskosten betaalt (die kan je berekenen op de site van B&H)
    - de-douaneringskosten betaalt aan ups (zo'n 13 euro)

Als je in hoofd- of bijberoep zelfstandige met een btw-nummer bent kan je die invoerrechten in kosten steken, en de btw recupereren, anders niet. Aan de andere kant: als je zelfstandige bent kan je voor de lens die je hier koopt natuurlijk ook de btw recupereren.

Als particulier komt er bij die 650 € dus al snel een 200 € bij. Je moet ook rekening houden met waarborg-verschillen. Sommige merken geven een internationale garantie, voor andere zal je je lens moeten terugsturen naar Amerika.

Er zijn natuurlijk winkels (zeker op Ebay) die beloven dat ze de zending als 'geschenk' zullen verzenden, maar dat betekent dan ook dat je moeilijk de waarde kan verzekeren en als er dan iets fout gaat...

Succes!
    Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
    Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
    GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

Comment

Heb ook al verschillende dingen van adorama.com laten overkomen, shipping is stevig ($39) maar zelfs dan is het nog de moeite waard.

Heb nog wel geen lenzen laten afsturen, maar ook hier, op zondag avond besteld en woensdag was het pakketje door ups geleverd.

Mark
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Voor de genoemde prijs kun je volop 2e handse, zeer betrouwbare lenzen in nieuwstaat overnemen hier op het forum. Bespaart je taxen, douane enz.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

Comment

Bedankt voor de info
          Als je alles bij elkaar optelt kom je op 850€ + het risico dat er toch misschien wel iets kan tegenvallen
          Toch nog eens 2x over nadenken

Comment

Enkel interessant als je ter plaatse koopt en meebrengt naar België.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ghhally Bekijk bericht
              Enkel interessant als je ter plaatse koopt en meebrengt naar België.
              en zelfs dan kan je nog de pech hebben dat je in Zaventem tegengehouden wordt door de douane. Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt maar het kan...
              mvg
              Bert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door muylaerb Bekijk bericht
                en zelfs dan kan je nog de pech hebben dat je in Zaventem tegengehouden wordt door de douane. Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt maar het kan...
                ge word zelden tegen gehouden in zaventem hoor.
                en ook, de doos plat wegsteken in de valies, papieren ergens anders en de lens bij je
                foto materiaal stoppen!
                Nikon D300 + MB-D10 ~ SB900 ~Tamron 17-50 F2:8 ~ AF-S Nikkor 18-200 1:3,5 - 5,6G VR ~ Sigma 70-200 F2.8 II
                Lowepro Computrekker AW ~ Pro 65 AW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Domien TOS Bekijk bericht
                  ge word zelden tegen gehouden in zaventem hoor.
                  Zoals ik al zei, ik ben zelf nog nooit tegengehouden maar ik ken toch 2 mensen die hun bagage ooit al eens mogen uitpakken hebben in Zaventem...

Wat je eigenlijk best kan doen is de verpakking gewoon in de US laten en de papieren ergens goed wegsteken tussen een andere hoop papier. Als ze je vragen om de faktuur te tonen (die je normaal van al je materiaal altijd moet bijhebben!) dan zeg je gewoon dat je die thuis vergeten bent. Met wat geluk geloven ze je...
                  mvg
                  Bert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door muylaerb Bekijk bericht
                    Zoals ik al zei, ik ben zelf nog nooit tegengehouden maar ik ken toch 2 mensen die hun bagage ooit al eens mogen uitpakken hebben in Zaventem...

Wat je eigenlijk best kan doen is de verpakking gewoon in de US laten en de papieren ergens goed wegsteken tussen een andere hoop papier. Als ze je vragen om de faktuur te tonen (die je normaal van al je materiaal altijd moet bijhebben!) dan zeg je gewoon dat je die thuis vergeten bent. Met wat geluk geloven ze je...
                    Het hangt er allemaal van af of je die dingen professioneel gebruikt of niet... Ik weet niet hoe je belastingscontroleur gaat reageren op een factuur die je in kosten steekt maar waar je geen invoerrechten / btw over betaald hebt.

Ik heb een vuistregel dat het minstens, inclusief verzending, btw én invoerrechten 20 ŕ 25% goedkoper moet zijn dan hier, eer ik het invoer uit Amerika. Anders vind ik het de moeite (en eventuele garantie-problemen) niet waard...
                    Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
                    Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
                    GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

Comment

Working...
                    X