Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HELP, grootte Cf kaart

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• HELP, grootte Cf kaart

tot op heden werk ik met 2 Gb kaartjes sandisk voor mijn 40d. Na formatteren staat op de teller +/- 500 foto's te nemen.

Nu heb ik mij een 8Gb aangeschaft; de teller op het schermpje bovenaan geeft 999 foto's aan .
    KAN DIT? Of kan het scherm maar 3 posities weergeven?

Ik ga ervan uit dat een 40d steeds een 8Gb aankan !!!
    Peter
    The future brings my best photo. Time is on my side.
    Canon EOS 7D & Canon Powershot G15 /https://plus.google.com/u/0/+PeterL/

Re: HELP, grootte Cf kaart

de teller gaat maar tot 999

Comment

MAAr het zijn er toch meer dan 999?
      Kan ik dit ergens controleren?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peterl Bekijk bericht
        neem 5 foto's, en als de teller dan nog op 999 staat... geen probleem
        5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peterl Bekijk bericht
          Gewoon beginnen fotograferen en zien waar je uitkomt. Het aantal foto's dat aangegeven wordt is ook maar een schatting (afhankelijk van hoe je je toestel hebt ingesteld).

Comment

Waarom hij 999 aangeeft weet ik niet.. . Dat de teller niet hoger gaat dan 999 lijkt me sterk.. Als ik bij voorbeeld het beeldformaat wijzig op mijn a200 van 3:2 naar 16:9 dan verspringt de teller wel degelijk van 990 naar 1275 met een 4 Gb kaart.. Dus dat zal bij jouw toestel niet anders zijn. Mss toch iets mis met de kaart.. Overigens lijkt me het sterk dat zo'n toestel als de jouwe dit niet aan zou kunnen.. Wat ik overigens niet helemaal begrijp... waarom zo'n grote kaart? Het zal je maar overkomen dat je 8 Gb kaart de geest geeft.. Alles kwijt.. Ik zou opteren voor 4x2 Gb, of 2x4 Gb, aan de kosten zal het dan toch wel niet liggen zeker..En veel extra ruimte neemt het ook niet in beslag in je tasje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
              Wat ik overigens niet helemaal begrijp... waarom zo'n grote kaart? Het zal je maar overkomen dat je 8 Gb kaart de geest geeft.. Alles kwijt.. Ik zou opteren voor 4x2 Gb, of 2x4 Gb, aan de kosten zal het dan toch wel niet liggen zeker..En veel extra ruimte neemt het ook niet in beslag in je tasje
              dikke onzin.
              de kans dat je 8bg kaart de geest geeft (alst een goeie merkkaart is) is véél kleiner dan dat je één van die 4x 2gb kaartjes kwijtgeraakt...

één groot kaartje in je toestel, is gewoonweg op ALLE gebieden handiger dan 1 kleiner in je toestel, en 3 kleinere in je tas:
              • je moet altijd kaartjes verwisselen en zo soms die éne goeie foto missen
              • een kaartje dat niet in je toestel zit, kan je snel vergeten of kwijtgeraken
              • door constant verwisselen meer slijtage en meer kans op schuinduwen van pinnetjes

beter één groot, dan verschillende kleine dus

on topic: ik had vroeger ook zoiets vreemd met mijn 1DmkI, die gaf bij een 2gb kaartje aan dat er maar 1.3gb vrij was na formatteren, maar toch trok hij de 2gb vol hoor.
              5DmkIII en wat glas

Comment

Ook in mijn 350D duidt een cf-kaart van 8 gig 999 foto's aan, maar er gaan er wel degelijk veel meer op. Je benut wel degelijk 8 Gig.
                groet, Jan

Comment

Met een 4GB kaartje in mijn 40D kan ik ruim 1100 foto's maken, maar de teller kan gewoon niet hoger dan 999.

Die begint dus pas af te tellen als er nog maar 998 foto's op het kaartje kunnen.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

oef !!
                    bedankt voor de uiteindelijke geruststelling
                    Peter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                      dikke onzin.
                      de kans dat je 8bg kaart de geest geeft (alst een goeie merkkaart is) is véél kleiner dan dat je één van die 4x 2gb kaartjes kwijtgeraakt...

één groot kaartje in je toestel, is gewoonweg op ALLE gebieden handiger dan 1 kleiner in je toestel, en 3 kleinere in je tas:
                      • je moet altijd kaartjes verwisselen en zo soms die éne goeie foto missen
                      • een kaartje dat niet in je toestel zit, kan je snel vergeten of kwijtgeraken
                      • door constant verwisselen meer slijtage en meer kans op schuinduwen van pinnetjes

beter één groot, dan verschillende kleine dus

on topic: ik had vroeger ook zoiets vreemd met mijn 1DmkI, die gaf bij een 2gb kaartje aan dat er maar 1.3gb vrij was na formatteren, maar toch trok hij de 2gb vol hoor.
                      het zal wel...tuurlijk mis je altijd die ene foto...kaartje raak je altijd net kwijt...en mijn toestel is na 3 mnd al helemaal versleten door kaartjeswissel... komop zeg... dit meen je toch niet...of stamp je je kaartjes er met een ongelooflijke rotgang in je toestel...? Over onzin gesproken... mij maakt het niet uit hoor...ik hou mijn eigen handel wel in de gaten...

Comment

En natuurlijk schiet men meteen meer dan 999 foto's op 1 dag. of op 1 week... en allemaal goed heej?? Of laat men ze allemaal staan, totdat men thuis is...?? Want ik pleur er ook wel es wat af hoor, voordat ik mijn kaartje in mijn pc-tje frommel, of ben ik de enigste?? Wordt nog een aardig eindje photoshoppen zeg...

Comment

neen, hoeven er geen 999 te zijn voor mij;
                          in raw zijn wij sneller aan t eind van zijn latijn

Comment

Ik krijg maar zo'n 500 foto's op mijn 8Gb kaartje...
                            Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
                            Website : http://runaque.deviantart.com/

Comment

in raw & hoogste Jpeg kwaliteit dan ???

Comment

Working...
                              X