Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Walimex statief ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Walimex statief ?

Hello,

ik ben rond aan het kijken voor een degelijk statief, heb nu eentje van eBay; kostte 25 Euro of zoiets en werkt prima, maar wil toch stabieler materiaal hebben nu, zeker omdat een 40D+Grip+70-200 IS 2.8 me net iets te veel gekost heeft om risico's mee te lopen.

En ja, ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar niet echt een antwoord gevonden, blijkbaar zijn de pro statieven van Walimex niet slechter dan Manfrotto, alleen een beetje minder mooi afgewerkt.

Nu heb ik bij Foto Walser deze gevonden :
    FT6607T , deze trok mijn intresse omdat die tot 1m84 hoog kan (ik ben 2m05 groot), daar nog een kop zoals deze FT-01H en een tripod dolly bij ... dan ben ik rond de 190 Euro kwijt.

Heeft er iemand enig idee van hoe deze zich houdt tegenover bvb een Manfrotto 055X Pro B met een 804RC2 en een 127vs Basic Dolly ... ben dan wel 350 Euro kwijt, die dolly is belachelijk duur van Manfrotto ... is een Manfrotto dit verschil van 160 Euro (zo goed als het dubbele) wel waard ? Die Walimex is een alu/carbon statief trouwens.

Ik heb liever iets in de aard van een 804RC2 dan een balhoofd, die drie hendels vind ik goed werken voor mijn grote pollekes ... en in Parijs heb ik er verschillende met zo'n dolly zien rondlopen, lijkt me echt ideaal op een beurs en lekker makkelijk tijdens een foto shoot van een wagen.

Mark

PS, sorry, blijkbaar in het verkeerde forum gezet ... hoort in acc. thuis
    Last edited by LamboCars; 11 oktober 2008, 18:08.
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Re: Walimex statief ?

Verplaatst naar geschikter forum
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Ik heb een 055Xprob en ben er tevreden over dit statief.
      Had er eerst een 804rc2 op maar deze vond ik niet stabiel genoeg vandaar de keuze voor een balhoofd.

Ik weet niet hoe die walimex is maar beter een goed statief dan een goedkoop statief.
      Vergeet niet dat een statief wat niet stabiel genoeg is in de kast verdwijnt.
      En ik neem aan dat €50 in de kast erger is dan €100 waar je plezier aan beleefd.

Neem je combi mee naar de winkel en zet het erop.
      Dan door je zoeker kijken en een tik tegen de lens geven, dan kan je zien hoeveel en hoelang die nabibbert.
      Wil je later meer tele hebben vraag dan in de winkel om een 400 of 500mm om te proberen zodat je weet dat dat ook goed gaat.

Greetz rich
      D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Hier al naar gekeken?

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Ik heb ooit, in mijn beginperiode een Wallimex gekocht en het ziet er steviger uit dan het is. Heb er +/- 2maand mee gewerkt en onmiddellijk overgeschakeld naar een 055 met een 485 op. Een wereld van verschil!
          www.fotofolio.be

Comment

Heb een Manfrotto 055XDB met 804RC2 geprobeerd, en eerlijk gezegd viel ie een beetje tegen, met een 40D+Grip+70-200 IS 2.8 vond ik hem niet echt veel stabieler dan het eBay statiefje dat ik al heb, ik had de indruk dat vooral de kop een probleem was, omdat ik redelijk groot ben (2m05) moet ik de middenzuil op een 055 redelijk hoog zetten, en dan verliest het statief een hoop van zijn stabiliteit.

Daarna ben ik naar Duitsland gereden en een Walimex Pro statief getest, en het kan een indruk zijn, maar die leek me stabieler eerlijk gezegd, was in totaal met kop wel iets duurder dan de 055/804RC2 combo, maar als ik tegen de lens een tik geef (op 200mm) staat die in minder dan een seconde terug stil, de testfoto's die ik gemaakt heb op 5 seconden sluitertijd waren perfect (met draadontspanner natuurlijk).
            Omdat dit een Pro statief is wat tot 1m84 hoog kan moet ik de middenzuil niet of heel weinig omhoog zetten, dat maakt een heel verschil uit ... volgens mij is het gebruik van zo'n middenzuil helemaal geen goed idee. en het weegt door zijn carbon/alu combinatie nog weinig ook.

We zullen zien wat het op mijn volgende indoor auto evenement geeft, maar ik heb er een goed oog in, ook die dolly van Walimex is heel stevig gebouwd, met vooral veel grotere wielen vergeleken met die van Manfrotto.

Even afwachten hoe het statief intensief gebruik overleeft, maar ik heb er een goed oog in.

Mark

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
              Heb een Manfrotto 055XDB met 804RC2 geprobeerd, en eerlijk gezegd viel ie een beetje tegen, met een 40D+Grip+70-200 IS 2.8 vond ik hem niet echt veel stabieler dan het eBay statiefje dat ik al heb, ik had de indruk dat vooral de kop een probleem was, omdat ik redelijk groot ben (2m05) moet ik de middenzuil op een 055 redelijk hoog zetten, en dan verliest het statief een hoop van zijn stabiliteit.

Daarna ben ik naar Duitsland gereden en een Walimex Pro statief getest, en het kan een indruk zijn, maar die leek me stabieler eerlijk gezegd, was in totaal met kop wel iets duurder dan de 055/804RC2 combo, maar als ik tegen de lens een tik geef (op 200mm) staat die in minder dan een seconde terug stil, de testfoto's die ik gemaakt heb op 5 seconden sluitertijd waren perfect (met draadontspanner natuurlijk).
              Omdat dit een Pro statief is wat tot 1m84 hoog kan moet ik de middenzuil niet of heel weinig omhoog zetten, dat maakt een heel verschil uit ... volgens mij is het gebruik van zo'n middenzuil helemaal geen goed idee. en het weegt door zijn carbon/alu combinatie nog weinig ook.

We zullen zien wat het op mijn volgende indoor auto evenement geeft, maar ik heb er een goed oog in, ook die dolly van Walimex is heel stevig gebouwd, met vooral veel grotere wielen vergeleken met die van Manfrotto.

Even afwachten hoe het statief intensief gebruik overleeft, maar ik heb er een goed oog in.

Mark
              De 804RC2 is idd een "wiebelaar".

Greetz rich
              D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

ik heb een walimex 6702 gehad EN een manfrotto (naam ontglipte me, maar prijsklasse lag rond de 150 EUR dacht ik).

Wel ik heb me nu terug een walimex 6072 gekocht. 30 EUR op ebay bij foto-walser (moet je een beetje geluk mee hebben). De walimex was veel stabieler dan de manfrotto. Dus ik zie niet in waarom ik meer geld zou uitgeven. Moet wel zeggen dat ik niet met zware lenzen op statief werk en meestal redelijk laag tegen de grond.

wel geen kop van walimex nemen, die zijn niet stabiel.
                --
                Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

Ik heb de Walimex FT-O1H kop genomen, kost maar 30 Euro, en staat muurvast, zelfs met een 40D/Grip/70-200 IS 2.8 erop, ik heb nogal grote pollekes en die drie knoppen zijn ideaal voor mij ... heb nog geen balhoofd geprobeerd, dus daar kan ik niet over meespreken.
                  Ik heb laatst een interieur gefotografeerd (wel met een EF-S 10-22) met een sluitertijd van 30 seconden (binnen in een slecht verlichte hal, donkerblauw leder en ISO 100), een vlijmscherp resultaat !

Ik ben momenteel nog altijd heel tevreden over mijn 'goedkope' Walimex combinatie, en die dolly heeft zijn geld al dubbel en dik opgebracht tijdens mijn twee laatste events ... als ik doorkom met mijn 'statief op wieltjes' gaan ze allemaal aan de kant vind ik prima zo.

Mark

Comment

Regel NR 1 bij een statief:
                    Gebruik NOOIT met een uitgeschoven middenzuil, dit vermindert de stabiliteit ENORM.
                    Waarom denken jullie dat zoveel duurdere statieven zonder middenzuil verkocht worden, maar een "plateau" hebben om de kop op te zetten?

Comment

Ik snap niet waarom je per se wil rechtstaan als je je statief gebruikt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                        Ik snap niet waarom je per se wil rechtstaan als je je statief gebruikt?
                        Helemaal mee eens, ik gebruik mijn statief meestal met de onderste poten (van de 3 stukken) zelfs niet uitgeschoven, en de middenzuil laat ik al helemaal beneden steken ... heb wel een hoekzoeker op de camera gezet, werkt een stuk beter voor de rug dan door de knietjes te zakken om door de zoeker te kijken

Trouwens, auto's fotografeer je toch dikwijls op koplamphoogte of nog lager, dus de poten van het statief helemaal open zodat de camera zo laag mogelijk staat ... heb hem zelfs regelmatig op een kussen liggen (met pitjes in , werkt perfect)

Mark

Comment

Working...
                        X