Beste medeforumleden,
Ik heb binnenkort photoshoots met female fronted bands op het Metal Female Voices Fest in de Oktoberhallen te Wieze. Hier krijg ik een loge waar ik m'n studioflitsers (Falcon Eyes 300AD) naar believen kan opstellen. Nu heb ik een vraagje.
Allereerst even verduidelijken hoe ik m'n studioflitsers wil opstellen (zoals ik het eigenlijk gewoon ben): mijn key light naast mij die dus de voorkant van de bands belicht en achter de bands (lees: echt volledig verborgen achter de bands en niet er naast-achter ofzo) een tweede flister, met een redelijk wat omhoog gekantelde flitskop, zodat die de rand van het haar oplicht.
Nu, zoals sommigen onder jullie wellicht weten, is de backstage van de Oktoberhallen (=hal 2 dus) niet donker te maken, omdat het hier één grote hal betreft, waarbij niet elke loge zomaar even het licht kan uitdoen. Hoe kan ik er nu zeker van zijn dat mijn tweede (achterste) flitser altijd meeflitst? Mijn ervaring leert me namelijk dat al het storende omgevingslicht ervoor kan zorgen dat deze tweede flitser het licht van de eerste (key light) niet opvangt en dus gewoon niet reageert.
Wat is de beste oplossing? (flitssterkte van key light vergroten, iets hoger stellen van de flitskop zelf, enz? U zegt het maar. Ik ben er zeker van dat hier vele professionele fotografen zijn die me kunnen helpen.
Mvg, Tim
Ik heb binnenkort photoshoots met female fronted bands op het Metal Female Voices Fest in de Oktoberhallen te Wieze. Hier krijg ik een loge waar ik m'n studioflitsers (Falcon Eyes 300AD) naar believen kan opstellen. Nu heb ik een vraagje.
Allereerst even verduidelijken hoe ik m'n studioflitsers wil opstellen (zoals ik het eigenlijk gewoon ben): mijn key light naast mij die dus de voorkant van de bands belicht en achter de bands (lees: echt volledig verborgen achter de bands en niet er naast-achter ofzo) een tweede flister, met een redelijk wat omhoog gekantelde flitskop, zodat die de rand van het haar oplicht.
Nu, zoals sommigen onder jullie wellicht weten, is de backstage van de Oktoberhallen (=hal 2 dus) niet donker te maken, omdat het hier één grote hal betreft, waarbij niet elke loge zomaar even het licht kan uitdoen. Hoe kan ik er nu zeker van zijn dat mijn tweede (achterste) flitser altijd meeflitst? Mijn ervaring leert me namelijk dat al het storende omgevingslicht ervoor kan zorgen dat deze tweede flitser het licht van de eerste (key light) niet opvangt en dus gewoon niet reageert.
Wat is de beste oplossing? (flitssterkte van key light vergroten, iets hoger stellen van de flitskop zelf, enz? U zegt het maar. Ik ben er zeker van dat hier vele professionele fotografen zijn die me kunnen helpen.
Mvg, Tim
Comment