Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon EN-EL 3 (D70) batterijen voor D300?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon EN-EL 3 (D70) batterijen voor D300?

Nu ik ben overschakeld van D70 naar D300 vroeg ik me af of ik de batterijen van D70 ook nog kan gebruiken voor de D300? Volgens mij wel.
    Nikon heeft in zijn gamma de EN-EL 3 vervangen door de verbeterde EN-EL 3e. Bij mijn weten is het voornaamste verschil de opwaardering van 1400 mAh naar 1500 mAh.
    Mvg, Johan
    http://zwartje.wordpress.com/
    http://www.facebook.com/photoJohan

Re: Nikon EN-EL 3 (D70) batterijen voor D300?

Als je indertijd een nieuwe hebt gekregen bij de terugroepaktie van de slechte baterijen dan zijn deze inderdaad vervangen door een EN-EL 3e.
    Deze kan je uiteraard gebruiken in je D300.
    Dat heb ik trouwens ook gedaan.

Ik zie nu pas dat je eigenlijk de gewone EL3 wilt gebruiken. Dit zal niet lukken want deze gaat er niet gans in de hoiuder doordat er geen uitsparing in het midden van de baterij is.
    Deze gaat ook niet in de grip.
    Last edited by Tep; 2 oktober 2008, 10:04.
    Nikon

Comment

U zou moeten nagaan of de bouwvorm dezelfde is. Ik heb ergens gelezen dat EN-EL3e wel past in D70, omgekeerd de EN-EL3 niet past in de D300. Was iets met extra contacten of zo op de nieuwe accu.

groet Hans

Comment

De bouwvorm is identiek, maar de "e" heeft een derde contactpunt voor betere/meer batterijinformatie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartje Bekijk bericht
          Nu ik ben overschakeld van D70 naar D300 vroeg ik me af of ik de batterijen van D70 ook nog kan gebruiken voor de D300? Volgens mij wel.
          Nikon heeft in zijn gamma de EN-EL 3 vervangen door de verbeterde EN-EL 3e. Bij mijn weten is het voornaamste verschil de opwaardering van 1400 mAh naar 1500 mAh.
          Bij de terugroepactie zijn de EN-EL3's vervangen door EN-ELa's, die bij de D70s gebruikt werden. Ze hebben ook 1500mAh ipv 1400. Bij de D200 zijn dan de EN-ELe's gekomen, die grijs zijn ipv zwart en een extra contact en chip hebben om batterij info met de camera te kunnen uitwisselen.
          Dus als je originele EN-EL3e's hebt, zijn die op de D200 en D300 bruikbaar.
          Let op: compatibelen zijn NIET bruikbaar op de D300!!! Nikon heeft een beveiliging bij de D300 ingebouwd.
          Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
            Bij de terugroepactie zijn de EN-EL3's vervangen door EN-ELa's, die bij de D70s gebruikt werden.
            Dat hing er vanaf wanneer je "omruilde". Ik heb nl. tamelijk laat gereageerd en EN-EL3e gekregen in ruil voor een EN-EL3. Dat komt nu natuurlijk prettig van pas...

Comment

ik heb hier ook 1 zwarte EN-EL3 van op mijn D50, en die zijn NIET bruikbaar!
              de grijze EN-EL3e's wel !

beetje zonde maarja
              Nikon D300 + MB-D10 ~ SB900 ~Tamron 17-50 F2:8 ~ AF-S Nikkor 18-200 1:3,5 - 5,6G VR ~ Sigma 70-200 F2.8 II
              Lowepro Computrekker AW ~ Pro 65 AW

Comment

Nu ik ben overschakeld van D70 naar D300 vroeg ik me af of ik de batterijen van D70 ook nog kan gebruiken voor de D300
                Wat is nu het probleem:

1 je hebt een D300 en een EN EL 3(a) en passen in de D300: probleem opgelost..

2 je hebt een D300 en een EN EL3e en passen in de D300, probleem ook opgelost.

Ook de handleiding lezen zou een uitkomst kunnen bieden.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Je kon het ook gewoon proberen en de conclusie trekken: de oude werken niet in de D300.
                  Last edited by Spanjaart; 2 oktober 2008, 19:43.
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

Comment

Bedankt voor de reacties.
                    De EN-LE3 past inderdaad fysisch niet. Dus mijn vraag was snel opgelost.
                    Mvg, Johan
                    http://zwartje.wordpress.com/
                    http://www.facebook.com/photoJohan

Comment

Working...
                    X