Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PC Sync probleem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• PC Sync probleem

Mensen,

Ik heb het volgende probleem en ik zal het zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen.
    Ik ben in het bezit van een Canon 40D en een Speedlite 580 II.

Beide apparaten beschikken over een PC Sync connectie. Dus wat denk ik met mijn domme hoofd: daar kan ik wel even een kabeltje voor bestellen.

Echter ik wilde niet voor verrassingen komen te staan dus stuurde ik voor de zekerheid een mailtje naar Konijnenberg met de vraag wat ik hiervoor moest bestellen.

Als reactie kreeg ik dat een HAMA kabeltje genoeg zou zijn. Zo gezegd zo gedaaan en ik heb mijn kabetje besteld.

Toe ik hem thuis kreeg bleek het kabeltje niet te passen omdat de aansluiting op de camera als de fliters 'vrouw' zijn.

Ik Konijnenberg weer een maitlje sturen en ik werd de volgende dag gebeld dat ik het '6975' kabeltje moest hebben van Hama. Echter deze HAD ik al thuis. "Ow....." was de reactie en hij zou het even verder uitzoeken. Een kwartier later werd ik weer gebeld met de mededeling dat wanneer ik het 6973 kabeltje zou bestellen het wel zou passen. (Ik was blij vanwege de snelle service)

Een dat later had ik het kabeltje thuis. Ik ren als een kind zo blij naar mijn pakje en naar mijn camera. Pak alles uit en......................................het was precies hetzelfde kabetje alleen 3 meter........... Ik bel Konijnenberg en die melden mij dat een kabeltje met 2 mannetjes niet in het assortiment zit.

Wie kan mij helpen om aan te geven welk kabeltje ik kan bestellen!!! Ben ik dan de enige persoon op deze wereld die denk dat hij 'even' zon kabeltje kan kopen. En waarom maakt Canon niet gewoon zon kabeltje?

Re: PC Sync probleem

Dit is er volgens mij zo eentje, alleen is deze van het merk Nikon (alhoewel er niks Nikon specifiek aan is hoor).

Ik heb de mijne (van Hama, no less) bij kamera-express gewoon van de muur gehaald en naar de kassa gewandeld. Ik begrijp niet waarom men zo "raar" doet over zulk een standaardartikeltje.

Dave
    pixelpusher

Comment

Ik heb het PC contact op de flitser de EX 580 is nader bekeken samen met een collega fotograaf, want samen zie je meer hé, volgens ons is het contact aan de flitser geen standaard PC sync contact zoals we dit kennen uit het verleden.

Dit kan bij Nikon anders zijn want daar heb ik geen ervaring mee.

Er zit een vatting met schroefdraad op en in het midden een schroefje met kruis , ik vermoed dus dat je bij Canon is moet gaan informeren naar de juiste verbinding.
      Of dat je toch best een ST-E2 koopt om draadloos te flitsen of een 420 of 430 koopt tweedehand die dan als slave kan dienen , maar dan moet je 580 wel op de camera.

MVG, Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
        Ik heb het PC contact op de flitser de EX 580 is nader bekeken samen met een collega fotograaf, want samen zie je meer hé, volgens ons is het contact aan de flitser geen standaard PC sync contact zoals we dit kennen uit het verleden.

Dit kan bij Nikon anders zijn want daar heb ik geen ervaring mee.

Er zit een vatting met schroefdraad op en in het midden een schroefje met kruis , ik vermoed dus dat je bij Canon is moet gaan informeren naar de juiste verbinding.
        Of dat je toch best een ST-E2 koopt om draadloos te flitsen of een 420 of 430 koopt tweedehand die dan als slave kan dienen , maar dan moet je 580 wel op de camera.

MVG, Jeff
        De 580EX heeft geen PC-Sync contact. Die schroefdraad heeft een andere functie maar die ontgaat me nu even.

De 580EX II heeft een PC-Sync contact.

Dave
        pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
          De 580EX heeft geen PC-Sync contact. Die schroefdraad heeft een andere functie maar die ontgaat me nu even.

De 580EX II heeft een PC-Sync contact.

Dave

Met dank, dat weet ik dan ook weeral !
          was in de overtuiging dat het een sync was.

MVG, Jeff
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Working...
          X