Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mini notebook i.p.v. imagetanks

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mini notebook i.p.v. imagetanks

Nu bij de Makro voor 399 euro (wel met een harde schijf van 160GB in plaats van 80GB):
    Trendprodukte des Consumer Electronics wie Notebooks, Computer und Fernseher – attraktives Design, beste Qualität, super Preis-Leistungs-Verhältnis!

De Medion Akoya Mini E1210 lijkt mij wel een handig toestel om mee te nemen op reis, niet te zwaar, en in combinatie met een compacte externe harde schijf maak je meteen een extra back-up om de foto's veilig thuis te krijgen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Nu bij de Makro voor 399 euro (wel met een harde schijf van 160GB in plaats van 80GB):
      Trendprodukte des Consumer Electronics wie Notebooks, Computer und Fernseher – attraktives Design, beste Qualität, super Preis-Leistungs-Verhältnis!

De Medion Akoya Mini E1210 lijkt mij wel een handig toestel om mee te nemen op reis, niet te zwaar, en in combinatie met een compacte externe harde schijf maak je meteen een extra back-up om de foto's veilig thuis te krijgen.
      Tiens, ik dacht dat Medion het merk van den Aldi was?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
        Tiens, ik dacht dat Medion het merk van den Aldi was?
        Bij de Makro verkopen ze al een paar jaar Medion-computers.

Op Youtube zijn er heel wat filmpjes te vinden over deze Medion mini-pc: http://www.youtube.com/watch?v=yFNdT52AdrY
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

[QUOTE=Black B@ndit;2015361]Nu bij de Makro voor 399 euro (wel met een harde schijf van 160GB in plaats van 80GB):
          QUOTE]

Ik denk dat het al de opvolger is de Medion Akoya Mini E1211 die heeft 160gb en zou ook Bluetooth hebben. Ik zit er al op te wachten.
          Mister Tanzer en zijn Canon 40D + EF-S 17-85 MM f/4-5.6 IS USM +EF 70-300mm F/4.0-5.6 iS USM en mijn G3!!!

Comment

Hou er wel rekening mee dat er waarschijnlijk weer een 3-cell batterij inzit met een werktijd van +- 2u30 tot 3u...

Een 6-cell gaat 2x zolang mee (Asus 901, 1000H)

Comment

De Asus EEE PC 1000H met Belgisch Azerty-klavier is intussen in pre-order te vinden...

EeePC 1000 Dutch Black XP-10" 1024MB DDR2 Intel Mobile Atom 1.6GB cam 1.3MP cam 802.11b/g 6 cells (3

Comment

Hier doe ik het met een Sony TZ, ongeveer de grote van een netbook, maar specificaties van een echte laptop. Met daarbij een extern schijfje, maar het is hier nog op zeer amateuristisch niveau.
                Doch de laptop draait vlot Photoshop CS3 en Lightroom 2.1.
                [ Nikon D300 | AF-S Nikkor 18-135mm | 4Gb Sandisk CD Extreme IV ]
                [ Sony TZ31MN | 64Gb Samsung SSD ]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Firestyler Bekijk bericht
                  Hier doe ik het met een Sony TZ, ongeveer de grote van een netbook, maar specificaties van een echte laptop.
                  Wat is dan de definitie van een "echte" laptop? Wie weet is zo'n Atom based netbookje wel sneller dan je Sony.

Dave
                  pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                    Wat is dan de definitie van een "echte" laptop? Wie weet is zo'n Atom based netbookje wel sneller dan je Sony.

Dave
                    Kijk maar eens naar ds MSI Wind. Vooral eens zoeken op youtube op msi wind game. Zal mij waarschijnlijk zo een gaan kopen.

Comment

Qua prijs zijn de Wind en de Sony niet te vergelijken.
                      De Sony heeft wel een dvd schrijver aan boord.
                      De Asus heeft dan wer het voordeel van een Solid state geheugen (geen bewegende onderdelen= groot voordeel op reis)
                      Maar als alternatief voor de imagetank voldoet de MSI Wind zeker.
                      Voor mijn Tanzania trip neem ik de WIND mee in combinatie met een solid state externe hardisk van 30 gig.
                      Ik heb hier nog een Lenovo 3000 V100 dual core 2 gig met vista Ultimate, die ik van de hand ga doen. Die is wel een beetje groter dan de Wind. Mag ik die op aangeboden plaatsen?
                      Beauty is in the eye of the beholder
                      a77 en veel andere dingen, vooral goesting..

Comment

De 12" Sony Vaio TZ-reeks is inderdaad gewoon het beste wat je kan krijgen in dat formaat...

(Bijna) even klein als een netbook maar wel met groter scherm en met een indrukwekkende batterijduur dankzij Ultra-Low Voltage core CPU's...
                        Prestaties zijn stukken beter dan de Atom-based netbookjes, het scherm is fantastisch, het keyboard is fantastisch,
                        inclusief interne dvd-schrijver , ze wegen +- 1,2 kg enz, enz...

De laptop kan zelfs als standalone-dvd-speler gebruikt worden zonder XP op te starten (multimedia-knopjes aan de voorzijde)...

Een compromisloze netbook, buiten de prijs welteverstaan , daar kan je minimum 3 atom-based netbookjes mee kopen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht
                          Een compromisloze netbook, buiten de prijs welteverstaan , daar kan je minimum 3 atom-based netbookjes mee kopen...
                          Drie maar? Ik zie hier prijzen van rond de 2000 euro .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                            Drie maar? Ik zie hier prijzen van rond de 2000 euro .
                            Sorry, foutje van mijnentwege...

Ik had het op de 11" reeks (ipv de 12" reeks), die zijn minder hard geprijsd, vanaf +- 1300 euro:

Comment

Ik wil nog even terugkomen op mijn eerste post hier en die handelde over het meenemen van een kleine laptop op mijn reis naar Mali . Een kleine laptop of mini notebook met een harde schijf van zo'n 160 Gb waarop ik dan al mijn foto's kan plaatsen en een eerste selectie maken . Ook wilde ik met dit toestel contact kunnen houden met het thuisfront . Ik heb hier al nuttige informatie uit de verschillende meningen kunnen halen . Een definitief oordeel kan ik nog niet vellen . Ik heb nog juist 2 maanden de tijd om te beslissen .
                              Ik ga ook afwachten hoe de Acer One minilaptop van Nick .p gaat meevallen op zijn 3-weekse reis door Zuid-Afrika .

Comment

Ik heb juist 3 weken rondreizen in de US achter de rug met mijn Asus EEE 1000H (wel met Nederlandse QWERTY) en dat is zeer goed meegevallen. Weegt bijna niks (minder dan mijn D80 met lens) en zo'n PC bijhebben heeft toch zijn voordelen:
                                - extra backup van fotos
                                - GPS software en kaarten bij de hand
                                - WIFI om contact te houden met thuis (in de US zijn er meer dan voldoende onbeveiligde verbindingen)
                                - minder papieren mee te sleuren (ingescande copies van fakturen wegen minder dan papieren copies)
                                - en als je een beetje tijd hebt (bvb in de bus of op de trein), kan je al beginnen met te werken aan je fotos (bvb slechte er al vantussengooien)

Ik had vroeger een draagbare harddisk (X-drive vp3310) maar zo'n laptop is toch veelzijdiger...
                                mvg
                                Bert

Comment

Working...
                                X