Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzeleBekijk bericht
Ik snap niet dat mensen naar al die idiote programma's op TV kunnen zitten kijken, of naar de voetbal, nog erger . Alles is een kwestie van prioriteiten hé Geert en tenslotte zijn de meeste hier toch fervent fotograaf, of niet? Ik trek met gemak 400 foto's op één dag. Tenslotte heb ik héél de winter om mijn foto's af te werken . Ik ga zéker op reis mijn foto's niet liggen selecteren, daar heb ik geen tijd voor .
bij een week of weekend op vakantie, kom ik niet verder dan tussen de 60 a 70 opnamen hoor.
waar men al die honderdtallen vandaan haalt is mij een raadsel.
ik geniet nl ook van de omgeving zonder door die zoeker te kijken.
grt,bouk.
Bij mij is het ook rap 100 foto's of meer per dag, en tussendoor heb ik nog voldoende tijd om van alles rondom mij te genieten! 't Is makkelijk te doen, maar je moet 't willen ook, hé!
By the way, ging dat hier niet over mini notebooks en imagetanks?
By the way, ging dat hier niet over mini notebooks en imagetanks?
Juist. Terug OT. Ik moet eerlijk toegeven dat ik ook wel nieuwsgierig ben naar de prestaties van die mini notebooks zoals de Acer EEE en andere. Voor de prijs van een redelijke imagetank koop je al zo'n notebook. Ze zijn verdorie zelfs goedkoper dan een iPhone .
Zo'n IdeaPad S10 van Lenovo lijkt mij wel iets cool.
Opslags-gewijs laat de harde schijf (2.5") in de Asus 1000H bvb zich makkelijk vervangen door
een 320GB schijfje, maar dan loopt het prijskaartje al gauw op tot een dikke 500 Euro...
De 1000H is ook niet echt "klein" meer te noemen met een breedte van 26,6cm en is
trouwens voor de moment nog steeds niet te vinden met een Belgisch Azerty-klavier
(franse azerty wel, zie pixmania)
De Asus eee PC 901 daarentegen is een stuk kleiner (22,6cm breed) en dus meer inzetbaar, maar mist dan
weer opslag wegens een mager (maar wel schokvrij) SolidState-geheugen van +- 12Gig...
De betere pc-knutselaar krijgt daar blijkbaar wel een 1.8" schijfje ingebouwd, maar makkelijk kan je dat echt niet noemen
Het SSD-geheugen in deze eee's is trouwens in praktijk niet sneller dan de HD in de andere eee pc's
en de 2.5" Seagate Momentus kan blijkbaar ook een serieus "schokske" verdragen
De meeste netbooks (met een 6-cell batterij) hebben in de energiesparende modus wel een werktijd van +-5u, dus dat zit wel snor natuurlijk...
Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzeleBekijk bericht
Zo'n IdeaPad S10 van Lenovo lijkt mij wel iets cool.
Indeed !
Maar zal spijtig genoeg ook nog een heel tijdje duren eer deze op de Belgische markt komt...
Nu heb ik op internet iets gevonden wat misschien ook erg nuttig kan zijn in mijn geval nl. de Freecom Mobile Drive XXS 320GB , 10cm lang , iets dikker dan een creditcard en er zit 320 GB in .
Ik vind dat als je nu al een Eee Pc kunt kopen met een harde schijf van 160 GB toch geen kleine opslagruimte . Maar buiten dit , ik ga eind december voor 4 weken naar Mali en daar voor zou ik graag zo'n kleine notebook kopen , maar zou ik daar wel internet hebben ? Iemand enig idee ?
In Bamako zeker wel. In Taoudenni zeker niet. En de rest zal er ergens tussen liggen.
In Bamako natuurlijk enkel als er geen 'coupures' zijn (electriciteits rantsoenering). Stel je ook niet te veel voor bij de snelheid.
Prestaties vallen goed mee hoor (natuurlijk wel rekening houden dant een netbook blijft).
Lightroom werkt nog redelijk snel en is ideaal voor tijdens een shoot snel een te kijken van wat je ervan aant het bakken bent
Photoshop staat er niet op bij mij maar dat zou vermoed ik wel aankunnen. Bij de EEE's zijn de 904 en 1000serie al enorm groot naar mijn smaak.
Iedereen zal wel andere voorkeuren hebben maar voor mij was dit alvast geen miskoop.
Ideaal voor te BD'en als je pc bent aant kijken en je op het einde van de film je benen nog wilt voelen. en dat allemaal dankzij een aspire one.
(mijn neef heeft ook al eentje gekocht, dus die ik ook al overtuigt )
Is niet jou fout maar als 13,5mm iets dikker is dan een credit kaart, hoe dik zijn hun creditkaarten dan
Ik zou er niet graag zo een tiental in mijn portefeuille willen hebben zitten.
Hubert
Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.
Ik vertrek binnenkort voor 3 weken naar Zuid Afrika, geen idee hoeveel beelden ik daar zal maken. Wellicht heel veel.. Ik neem 2 toestellen mee (SLR en compact) elk met een ander formaat aan kaarten. Ik heb voor elk 2 kaartjes van 4gb. Moet genoeg zijn om de dag door te komen. Ik heb ook geen idee waarmee ik het meeste fotos zal maken. Heel moeilijk dus om te beslissen welke kaarten ik moet bijkopen.
Ik heb de optie bekeken van een image tank, maar al mijn foto's op 1 hd zetten vertrouw ik ook niet. Zou dus willen een backup kunnen maken op een 2de HD. De image tanks die dat aankunnen kosten minimum 300€ (zeker als je de fotos ook nog eens wil kunnen bekijken).
Vandaar dat ik gekozen heb voor de Acer One minilaptop (Linux versie met 1 gb ram en 120 gb hd, 350€).
Tot nu toe lijkt alles mogelijk ermee: USB powered HD (Lacie mobile disk 160gb) kan hij probleemloos aan om een backup te kunnen maken. SD kaartjes gaan er rechtstreeks in. Mijn multicardreader op USB (15 in 1, Dane-elec) kan hij ook probleemloos out of the box aan.
Bijkomend voordeel, het is veel multifunctioneler dan een image tank (is dus ook na zo'n reis bruikbaar, een stapel kaartjes of een imagetank heb ik de rest van het jaar nie nodig...). Met wifi kan ik eventueel op internet waar het aangeboden zou worden (al zal ik daar wel meer te doen hebben dan te surfen.. ). Ik gebruik het zelfs thuis als mobiel alternatief voor de desktop.
Nadelen: groter dan een imagetank (of een stapel kaartjes), batterij (maar heb hem nog nie getest zonder wifi, zou dan wel een stuk langer moeten meegaan..). De lader is ook heel klein gehouden, maar de kabel erbij is wel wat lomp, een lichter alternatief zou daar welkom zijn.
Hoe de Acer het er op reis vanaf brengt kan ik hopelijk binnen een week of 6 vertellen..
Nu enkel nog een progje selecteren om RAW beelden te kunnen bekijken en er op zien te krijgen (iemand ervaring mee?).
- Ook ideaal om uw exif mee te checken:
gewoon met de muis naar de rechterkant van je scherm navigeren en alle info komt netjes tevoorschijn, muis weg, info ook weg...
- Pixelpeepen:
"Click & hold" de linkermuisknop op de foto en je ziet hem op 100%, beweeg met de muis om rond te scrollen in je beeld...
Laat los en de foto is weer beeldvullend... megahandig
- Roteren, resizen, verscherpen, omzetten b&w / sepia etc.. het kan allemaal...
Comment