Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EX flits op analoog?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon EX flits op analoog?

Ik moet dringend eens investeren in een flits voor mijn camera, een 350D.
    Ik volg nu echter ook een opleiding analoge fotografie, en het ware mooi meegenomen als ik de flits ook op mijn analoge toestellen kon gebruiken.

Ik weet dat de EZ-flitsers niet werken op digitale toestellen, maar werken de EX flitsers op analoge? Ik heb een EOS 1 en een AE-1. Ik overweeg een tweedehands 380EX o.i.d.

(Excuses als deze vraag al meermaals gesteld zou zijn, maar de zoekfunctie leverde niet meteen resultaat op.)

Re: Canon EX flits op analoog?

Een EX flitser gaat perfekt op een analoge in TTL , kent alleen geen A-TTL meer, maar dat is ook niet echt een gemis.
    Een EZ flitser gaat wel op een digitale body, maar dan alleen in manual mode.

Comment

Re: Canon EX flits op analoog?

op je EOS 1 gaat je EX-flits volautomatisch kunnen werken maar ik raad je echter minimum een 420/430EX aan...

Op je AE1 vrees ik er een beetje voor... Daar zal je de flitser helemaal manueel moeten instellen en in dat geval zal je een 430EX of 550/580EX moeten kopen... Die laatste 2 kosten al wel net iets meer dan een 430EX maar zijn dan ook weer de "vlaggenschepen" van Canon

Ikzelf heb een EOS 5 (ouder dan de EOS 1) en mijn 580EX werkt daar perfect mee samen
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

Comment

Working...
      X