Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Professionele studioflitsen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Professionele studioflitsen

hier ook voor de keuze gestaan tussen Elinchrom en Bowens... Broncolor is top en echt wel top maar nie voor mijn budget

Dus...ook 2 jaar geleden (en gisteren nog eens ) naar Keulen.... en 't is Bowens geworden.

Waarom?

* zeer stevig... robuuste metalen behuizing tegenover de lichte elinchroms...ik wil op verplaatsing kunnen gaan en 't moet tegen een stootje kunnen.
    * statieven zijn van betere kwaliteit dan de standaard statieven bij Elinchrom (je kan upgraden natuurlijk, maar da kan je bij Bowens ook...dus zo blijf je bezig
    * foolproof draaiknoppen voor de regeling... geen kleine drukknopjes waar je 100 keer moet drukken voor een afstelling...hier draai je in één keer just (is gewoonte waarschijnlijk)
    * zeer uitgebreid gamma accessoires waar ook Calumet een heel gamma voor heeft met de standaard Bowens-fitting (ook aan de prijzen later denken hè )

Dat was mijn keuze....wat een ander zijn keuze is, kan ik me niet over uitspreken...die zal wellicht even goed zijn. Ik werk er nu 2 jaar mee en nog nooit één probleem mee gehad... dus dat telt voor mij...

Als je wil...je mag altijd testen. (misschien zie ik je de 13e wel in Aartselaar?)

Greetz

Gert
    some toys 4 big boys
    http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

Comment

Bowens gaat nu dus maar verder met 1 serie: nieuwe Gemini. Met Travel Pak nieuwe generatie. Maar dat zijn allemaal nieuwe producten die nog niet verkrijgbaar zijn. Dat zal pas voor 2009 zijn. Dus alles wat ik bij Bowens op Photokina heb gezien, is dus nog niet beschikbaar.

Elinchrom heeft nu dan weer een leuke promo: 2 identieke RX flitsen kopen, (300W,600W of 1200W) en dan krijg je gratis: stevige koffer, softbox 65x65, snoot met honingraatje en 2 kleine reflectors. De gratis spullen zijn ter waarde van 475 euro ongeveer.

Dus het is ofwel nu profiteren van de promo van Elinchrom en 2x RX600 kopen. Ofwel wachten tot 2009 op Bowens, waar nu dan ook helemaal geen prijzen van beschikbaar zijn...

In ieder geval, al heel erg bedankt aan iedereen voor het delen van zijn mening/ervaring. Het helpt me toch al een stuk vooruit.
      www.focusfotografie.be
      www.facebook.com/eviwilmus

Comment

Met de RX600 ga je zeker geen slechte koop doen hoor.

De BD flitsset bestaat uit 3 RX600 koppen met manfrotto statieven.
        de koppen zijn weliswaar uit kunststof (zelfde materiaal als gebruikt word in bvb schokdempers van auto's) maar kunnen zeker tegen een stootje.
        (anders zou de BD-flitsset niet lang meegaan met al dat verhuis ).
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Wat heb je tegen Multiblitz? Ik ben er zeer tevreden van.

Comment

Ik heb niets "tegen" Multiblitz". Alleen is dit niet de kwaliteit waar ik op zoek naar ben.
            www.focusfotografie.be

Comment

OK, je zal wel je redenen hebben maar dan vind ik wel dat Multiblitz niet thuishoort in het rijtje van Falcon Eyes en Illustar.
              Ik werkte vroeger met Visatec maar mijn Multiblitz zijn toch een stuk steviger en betrouwbaarder. Nog nooit problemen mee gehad en oneindig veel accesoires te verkrijgen.
              Bij Visatec soms problemen met de slave.

Alvast succes met je zoektocht.

Comment

Hoogstwaarschijnlijk bestel ik straks 2x 600RX flitsen van Elinchrom. Door de Photokina promo krijg ik er een hoop accessoires gratis bij! Ga er ineens het draadloos systeem bij bestellen. Dan kan ik mijn flitsintensiteit zelfs aansturen vanop de zender op mijn camera. Of via de computer.

Heel erg bedankt voor alle reacties!
                www.focusfotografie.be

Comment

Ik gebruik ook de Elinchrom RX, gekocht bij Fotoflits.nl
                  Zeer degelijke service én behoorlijk goedkoper dan Servix.
                  BD0808BE

Comment

Working...
                  X