Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Linkstar LF vs Falcon eyes GN

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Linkstar LF vs Falcon eyes GN

Zijn hier leden die al met beide flitsmerken ervaring hebben? Ik wil binnenkort een flitsset aanschaffen, en gezien mijn budget zal het keuze in deze prijsklasse vallen.Ik heb recent bij een kennis de Linkstar strobes mogen bekijken. De bouw zag er degelijk uit - zeker goed genoeg voor mijn doeleinden.

De flitsers van Falcon Eyes heb ik nog niet kunnen bekijken. Wel zijn hier een aantal BD 'ers die positieve ervaringen hebben. De Falcon Eyes sets sta me op papier beter aan omdat die met twee softboxen komen, terwijl de Linkstar setsmet een softbox en een plu komt. Ik heb namelijk al een plu thuis liggen. Als de kwaliteit hetzelfde is zal mijn keuze waarschijnlijk hierop uitkomen.

Een mindere punt van de Linkstars die mij opviel was dat bij een opname de instel licht voor ongeveer anderhalf seconden uitging, zodat het even donker(der) werd. Is dit storend voor een model? Heeft de Falcon Eyes strobes ook last van hetzelfde fenomeen?

Ik heb ook uit interesse de twee fabrieken op GoogleEarth opgezocht. De twee gebouwen staan in hetzelfde buurtje héél dicht bij elkaar. Ik vraag me wel af of het wel/niet hetzelfde stal is?
    vriendelijke groeten, Helen
    Updated WWW.HELENICA.NL
    ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

Re: Linkstar LF vs Falcon eyes GN

Niemand?
    Updated WWW.HELENICA.NL
    ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

Comment

Elke studioflitser met instellicht zal tijdens het flitsen even de instellichten doven zodat de instellichten de foto niet beïnvloeden. it is eigen aan studioflitsers.

de Linkstars gebruiken als ik me niet vergis de zelfde fitting als Bowens, zodat je de zeer kwalitiatieve toebeoren van Bowens ook op Linkstar kan gebruiken. Maar aangezien je verloedelijk voor Linkstar zou opteren voor de prijs, zal je dit vermoedelijk niet snel overwegen. Niettegenstaande is het een garantie dat indien Linkstar niet alles verkoopt wat je gaat nodig hebben, of indien de paar winkels die het verdelen ermee ophouden dat je toch nog de gewenste toebehoren voor je flitsset zal kunnen vinden.

Ikzelf heb nu al een tijdje na een brand in onze vaste studio mijn duurdere flitsset vervangen met een Falcon eyes GN, en wat me zeer positief valt is het geringe gewicht en de eenvoudige montage van de softboxen. De kwaliteit van de softboxen die ik vroeger had waren wel in verhouding met hun prijs en gewicht, maar gewicht is voor mij nu net en factor om rekening mee te houden. Op de foto's zie ik niet of het Falcon eyes softboxen of Multiblitz softboxen zijn.

Een ander voordeel van Falcon eyes (vermoedelijk identiek bij Linkstar) is dat de reserve instellichten en reserve flitsbuizen een fractie kosten van mijn vorige flitssets. Falcon eyes kan je bij elke fotovakhandel vinden. dus as je op verplaatsing een wisselstuk nodig heb, kan je ook in buitenland relatief makkelijk bv. aan een reserve flitsbuis geraken indien nodig. weet niet hoe dit met Linkstar zit: denk dat dit een merk is dat maar door een beperkt aantal dealers verkocht wordt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
        Elke studioflitser met instellicht zal tijdens het flitsen even de instellichten doven zodat de instellichten de foto niet beïnvloeden. it is eigen aan studioflitsers.
        De instellichten van je studio flitsen gaan niet uit om je beeld niet te beïnvloeden maar om aan te geven dat je flits weer klaar is (opgeladen) voor een volgende foto,,, als de lichten terug aangaan dus. Het flitslicht is zo overheersend dat je geen invloed hebt van het minieme instellicht. Dat wou ik toch eerst even gezegd hebben, trouwens bij mijn (prof) studioflitsen kan ik zelfs niet instellen dat het pilootlicht even uitgaat bij een opname (wel volledig uitzetten).
        Zelf heb ik een paar Falcons bijgekocht om achtergronden uit te lichten,,, ik kan zeggen dat ik uitermate tevreden ben van de monobloks zelf maar de toebehoren zoals sofboxen en dergelijke laten echt wel te wensen over,,, op zich zijn ze niet zo slecht maar de constructie ie echt ondermaats,,, ik durf deze softboxen dan ook niet steeds demonteren en weer monteren,,, ze blijven dus opgesteld voor alle zekerheid. Maar de flitsen zelf hebben mij van kwaliteit echt verrast, ze halen echt hun (beloofde) lichtopbrengsten en kunnen echt wel tegen een stootje.
        Zelf ben ik nu opzoek of ik geen mogelijkheid kan vinden om de softboxen weg te pleuren en ze te vervangen door Chimera’s dan heb ik de ideale combinatie erbij.
        Maar ja zij die Chimera kennen weten dat er geen enkele andere softbox deze lichtkwaliteit kan evenaren,,, ik ben dus misschien een beetje verwent wat dat betreft en kijk misschien ook te kritisch naar andere merken.
        Hobby video maker
        www.allride.be/gibvideo

Comment

niet helemaal mee eens:

bij 99,9% van het normale gebruik van studioverlichting zal het instellicht geen rol spelen omdat de sluitertijd relatief kort is (typisch 1/125) en je diafragma zal voldoende gesloten zijn en je iso zal zo laag mogelijk staan .. dus zal normaliter het instellicht totaal geen invloed hebben, maar er zijn uitzonderingen.

MAAR

als je als spielerei in een perfect duistere studio, met een lange belichtingstijd veen foto neemt, waar je na de flits nog wat speelt met een zaklamp, dan is het leuk dat het instellicht geen roet in je lichtspel strooit.

ik heb ook al studiofoto's moeten nemen waar een ledlampje door een plastic schijnt dat je bijna niet ziet, dan moet je je flitslicht aanpassen zodat je dat zwak lampje niet overbluft. Een instellicht tijdens de opname kan dan plots wel invloed hebben (ISO staat hoog omdat je dat heel zwakke lampje wilt fotograferen zoals het eruit ziet zoals je het ziet, maar je wilt een beetje flitsen zodat die plastic er ook uit ziet zoals je die ziet, photoshoppen is geen alternatief)

Comment

Zelf heb ik een paar Falcons bijgekocht om achtergronden uit te lichten,,, ik kan zeggen dat ik uitermate tevreden ben van de monobloks zelf maar de toebehoren zoals sofboxen en dergelijke laten echt wel te wensen over,,, .......
            Zelf ben ik nu opzoek of ik geen mogelijkheid kan vinden om de softboxen weg te pleuren en ze te vervangen door Chimera’s dan heb ik de ideale combinatie erbij.
            Er bestaat wel adaptor ringen om FE softboxen op monobloks van een andere merk te bevestigen. Om A-merk softboxen op een FE te plaatsen heb ik nog niets gezien. Maar misschien als er iets te fabrieken als je een beetje handig ben.
            Updated WWW.HELENICA.NL

Comment

Hoi,

Ben ook op zoek naar een flits setje ... maar hoeveel WS (200 -500 ws ??) heb je nodig als de flitsers hoofdzakelijk worden gebruikt voor portret fotografie.

Groetjes

Patrick

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Helen Bekijk bericht
                Om A-merk softboxen op een FE te plaatsen heb ik nog niets gezien.
                Lijkt me ook niet nodig. De softboxen van FE voldoen (voor mij althans) perfect. Ik vond ze beter dan diegenen die bij mijn elinchrom set zaten.

@ Amati : voor in een studio heb je genoeg aan 300 Ws. Neem wel niet de goedkoopste versie van de FE, maar een maatje hoger (GN ?), die hebben wat meer instelmogelijkheden.
                --
                Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

Helen,

Ik heb zowel de FE GN600 AD als Linkstar LF 400-A en ben over beide tevreden. Omdat ik zelf technieker ben en nogal nieuwsgierig heb ik ze ook eens opengeschroefd. Hier valt de véél mooiere afwerking van FE op (opbouw printplaten, bekabeling, enz. ...) maar dat heeft totaal geen invloed op de prestaties. Bij FE heb ik wel wat vragen bij de dunne draadjes naar de flitsbuis maar blijbaar heeft vervangen door dikkere draad en verzwaring van de printbanen (ja, heb ik gedaan) geen merkbaar verschil. Dat de Softboxen van FE een stuk groter zijn dan die van LF vond ik wel beter. In principe kan je zelfs de flitsbuizen van beide merken onderling verwisselen (als de vermogens gelijk zijn). Vroeger (2 jaren geleden) werd één en dezelfde flisbuis verkocht als reserve voor de Linkstar LF 400-A tot LF 600-A, dat is ondertussen blijkbaar veranderd.
                  Bij de linkstars kan je kiezen of de pilootlamp al dan niet uit en aangaat. Dit is zoals al gezegd een indicatie voor het opladen. Als je dat niet wilt kan je voor het piepje kiezen en blijft het instellicht branden. Bij FE heb je die keuze niet, daar gaat de instellamp altijd uit en aan (als je hem niet uitschakelt natuurlijk). Groot voordeel van de Linkstars is de Bowens koppeling waardoor je een grotere keuze aan accessoires hebt. Met wat schroevendraaierwerk kan je echter de speedring van veel softboxen gewoon vervangen door een FE speedring (koop je los of neem je van je FE softbox af). Aangaande prijzen ben je best bij FotoSG, die hebben trouwens beide merken.
                  ik hoop je hier wat mee geholpen te hebben.

Groetjes,
                  Daniël

Comment

ik hoop je hier wat mee geholpen te hebben.
                    Jazeker! Bedankt voor de info. De kogel is door de kerk. Ik heb gisteren de FE set besteld.
                    Updated WWW.HELENICA.NL

Comment

En Helen, hoe bevalt de Falcon Eyes nu je ze al een paar maanden hebt kunnen uittesten?
                      Canon 40d - Canon 100/2,8 EF USM Makro - Canon 50/1,4 EF USM - Canon 17-55/2,8 EF-S IS USM

Comment

Wegens een studie heb ik het zo druk gehad dat ik ze tot nu toe maar 3 keer aan hebben gehad.
                        Ik ben trouwens niet zo tevreden over de kwaliteit. De ene instellicht lijkt niet goed in zijn fitting te zitten. Als jij het vast draait doet hij het gewoon niet. Het moet een beetje los zitten en dan moet ermee manipuleren tot jij de positie vinden waarin het wel contact maakt. Als dat het een maal doet dan werken ze wel.
                        Updated WWW.HELENICA.NL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Helen Bekijk bericht
                          Wegens een studie heb ik het zo druk gehad dat ik ze tot nu toe maar 3 keer aan hebben gehad.
                          Ik ben trouwens niet zo tevreden over de kwaliteit. De ene instellicht lijkt niet goed in zijn fitting te zitten. Als jij het vast draait doet hij het gewoon niet. Het moet een beetje los zitten en dan moet ermee manipuleren tot jij de positie vinden waarin het wel contact maakt. Als dat het een maal doet dan werken ze wel.
                          Die zou ik dan toch eens terug brengen want dat is niet normaal.

Hans
                          Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Working...
                          X