hoi,ik ben op zoek naar een licht gewicht statief die duurzaam genoeg is.Hij zou dienen om mee te nemen op wandeltochten.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
lichtgewicht statief
Collapse
X
-
-
Re: lichtgewicht statief
heb zelf een hama star 61 weegt net geen 1500gr
en een monopod bilora 1119 ook net geen 1500gr
monopod is handig minstens even handig als tripod.
is ook een handigheidje als wandelstok
maar blijft natuurlijk niet staan als je hem loslaat
mvg davidLast edited by david_ve; 12 september 2008, 21:18.nikon stuff
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk berichtheb zelf een hama star 61 weegt net geen 1500gr
en een monopod bilora 2119 ook net geen 1500gr
monopod is handig minstens even handig als tripod.
is ook een handigheidje als wandelstok
maar blijft natuurlijk niet staan als je hem loslaat
mvg david
Loslaten van een statief doe je ofwel om zelf op het kiekje te staan, of om een nightshot te maken. In beide gevallen is je lens meestal een gewone lens die geen kilo's weegt. Een zwaar statief heb je eigenlijk enkel nodig voor een supertele op een winch (zeg 500-600 mm), of voor macro.erik, Nikon materiaal
'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)
Comment
-
Ik heb onlangs de Manfrotto 190CxPro4 gekocht. Heel tevreden van. En hierbij heb ik RRS BH-40 gekocht als balhoofd. Combo weegt samen ongeveer 1.5 kg.
Is wel niet de goedkoopste combinatie.Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk berichtHet zou leuk zijn als je vertelde wat er op moet.....
sorry voor het late reageren.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk berichtIk heb onlangs de Manfrotto 190CxPro4 gekocht. Heel tevreden van. En hierbij heb ik RRS BH-40 gekocht als balhoofd. Combo weegt samen ongeveer 1.5 kg.
Is wel niet de goedkoopste combinatie.
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk berichtvindt deze nergens terug
Topmateriaal, zelf gebruik ik de 55 versie voor lenzen tot 500 F4 met pro body's zonder enig probleem.
Nadeel is dat de verzendkosten nogal duur uitvallen ( en taxen )1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk berichtHier zie : http://reallyrightstuff.com/ballheads/02.html
Topmateriaal, zelf gebruik ik de 55 versie voor lenzen tot 500 F4 met pro body's zonder enig probleem.
Nadeel is dat de verzendkosten nogal duur uitvallen ( en taxen )
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk berichtvindt deze nergens terugReligion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.
Comment
-
Mijn statief weegt geen 500 gram en is van een onbestemd merk. Iemand stuurde het me toe vanuit de US. Ik kan er mijn 350D met 70-200 f4 IS zonder problemen op zetten als ik hem stevig dicht draai, maar ik realiteit staan eigenlijk alleen mijn 17-40 of 50mm erop. Kost twee keer niks en doet wat ie moet doen: blijven staan en mijn camera in positie houden.
Mocht ik onverhoopt vogeltjes gaan beginnen schieten met een 500mm IS, dan is het een andere zaak en moet ik naar iets zwaarders gaan kijken.______
www.vue.photo
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk berichtIk heb deze combo gekocht bij Konijnenberg in Turnhout.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vermeulen Bekijk berichtBedankt, goed om te weten dat Konijnenberg RRS materiaal verkoopt!Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.
Comment
Comment