Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SB600 als slave probleem! Help!!!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• SB600 als slave probleem! Help!!!!

Ik kom net terug van een shoot waar ik mijn SB800 als master gebruikte en mijn SB600 als slave. Allemaam perfect, prachtige beelden en opeens begint mijn SB600 bij elke foto 3 keren na elkaar keihard te piepen en hij gaat niet meer af. Nog later reageert hij zelfs niet eens meer. Handmatig flashen gaat nog steeds, als gewone flits op de camera werkt hij ook nog steeds, maar als flash gaat hij niet meer.

Alle instellingen nagekeken, alles klopt. De SB800 staat ingesteld als Master (RPT), de SB600 als slave, het kanaal komt overeen, geen objecten die het signaal tussen de flitsers blokkeren, batterijen zijn pas opgeladen, een reset van de SB600 gedaan, de slave op alle mogelijke manieren opgesteld t.o.v. de master, ... Ik ben echt ten einde raad. Volgens de handleiding betekent die drie piepen dat de flits op maximumkracht is afgegaan en dat de belichting misschien niet klopt ... maar dat is dus het probleem niet.

Het probleem is dat ik morgennamiddag al terug een shoot heb, waar ik die master en slave nodig heb. Is er hier iemand met een goed idee van wat er mis zou kunnen zijn????
    http://www.dennisclaes.be

Re: SB600 als slave probleem! Help!!!!

Moet uw sb800 niet gewoon op master staan ipv master rpt ?
    Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards

Comment

Nope, dat heb ik ook geprobeerd. :-( Nog tips? Shoot start binnen 2 uurtjes. Ik kan me wel redden zonder die slave, maar ik ga veel ideeën niet kunnen uitwerken en dat zou echt zonde zijn ...

Comment

Heb ik ook al gehad.
        de baterijen waren bijna plat. Nieuwe gestoken en alles weer prima.

Marc
        Nikon

Comment

Ja, kheb dat zelf ook ooit al eens voorgehad, toen waren het ook de batterijen, maar het waren volledig opgeladen batterijen en de flits is misschien 100 keren afgegaan, nog niet denk ik. Ik kan me moeilijk inbeelden dat de batterijen dan al plat zijn ... En ik heb er daarna ook nog andere in gedaan (waarvan ik wel niet weet of ze plat waren of niet).

In elk geval, mijn batterijen zijn allemaal opnieuw aan het opladen ... ik hoop echt dat het daar aan lag, dan is mijn probleem sebiet opgelost. :-)

Comment

Ok, de batterijen zijn opnieuw opgeladen en alles werkt terug naar behoren. Echt wel vreemd dat ze het na 100 shots al begeven hebben ... zijn er nochtans van 2700 milliampère (?)

And a little taste of irony: mijn model heeft net geannuleerd voor deze namiddag. :P

Comment

Die leest natuurlijk ook BD en wilde niet met maar één flits........
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Naar mijn ervaring zijn er niet zoveel modellen die BD lezen hoor, en het is niet dat de shoot niet kon doorgaan met maar één flits, er zouden alleen een deel ideeën wegvallen. Ze weet ook niet wie "ik" ben (mijn nickname). Daar zal't wel niet aan gelegen hebben. Maar kben al een ander model en kga direct vertrekken sè ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door s5034454 Bekijk bericht
                  Echt wel vreemd dat ze het na 100 shots al begeven hebben ... zijn er nochtans van 2700 milliampère (?)
                  Hoe laad je je batterijen?

Met een intelligente lader zoals de MAHA C9000 of met een 1uur lader?

Ik heb batterijen van (maar) 2100mah op 1,2v en die gaan gerust 3 shoots mee. Opladen duurt wel +/- 2dagen per 4 ...
                  www.fotofolio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door s5034454 Bekijk bericht
                    Ok, de batterijen zijn opnieuw opgeladen en alles werkt terug naar behoren. Echt wel vreemd dat ze het na 100 shots al begeven hebben ... zijn er nochtans van 2700 milliampère (?)

And a little taste of irony: mijn model heeft net geannuleerd voor deze namiddag. :P
                    Een goeie lader biedt hierbij nogal dikwijls de oplossing. MAHA (Powerex).

Groetjes,
                    pol.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                    X