Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tas voor 450D + 2 lenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• tas voor 450D + 2 lenzen

Hallo

welke tas raden jullie me aan om mijn toestel met 2 lenzen in op te bergen.

zou liefst een model hebben om op mijn rug te hangen dat deze niet steeds in de weg zit.

bedankt voor het advies
    Een blog over internet, telefonie, hard- en software : Multimedia Talk

Re: tas voor 450D + 2 lenzen

de slingshot AW 200 of 100 lijkt me meer dan geschikt, en kan je makkelijk van je rug naar je buik verschuiven om aan je materiaal te kunnen terwijl je rustig verder stapt...

ze hebben ook een regenhoes die je over de zak kan trekken voor extra bescherming.

ik stop in mijn slingshot AW 200 een 400d met grip + 80-200 f/2.8 + sigma 10-20 + canon 17-85 + 50mm f/1.8 + 550ex flitser. de rugzak dan wel zo vol als hij kan, voor praktisch gebruik (makkelijk overal aan kunnen) doe je het best met iets minder.
    Last edited by RikH; 26 augustus 2008, 13:13.
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Ik heb deze: klik
      Het is een stevige rugzak die tegen een stootje kan.
      Mvg Tim

Comment

Hangt er natuurlijk vanaf wat voor objectieven het zijn, zijn ze niet al te groot van omvang, dan is de LowePro Slingshot 100 een goede keuze, anders opteer je beter voor de 200 als ze wat groot uitvallen of met oog op de toekomst.
        Ikzelf heb de Slingshot 100 en daar draag ik een 350D met 100mm macro en 18-55mm objectief in mee, daarboven nog 4 geheugenkaarten, afstandsbediening, reinigingsmateriaal, wat filters, tweede oogschelpje (viewfinder) en een statief op de zijkant (zie foto, is niet de mijne overigens).

Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
        Website : http://runaque.deviantart.com/

Comment

Ik ga de Vanguard Kenline 50 bestellen voor m'n 450 met dubbele lenskit. Heel compacte rugzak en nog plaats over om iets bij te steken als we op reis zijn...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leslie Bekijk bericht
            en nog plaats over om iets bij te steken als we op reis zijn...
            Ja dat kan je wel zeggen... dit is een tas voor 1 body + 7 lenzen + flitser ipv 1 + 2
            Mijn foto's

Comment

heb de naneupro military ops bravo gekocht, is een leuke rugzak met extra plaats voor andere dingen.

in het camera vak zit:
              body + zoom (55-200) en 18-55, x-drive, laders voor baterijen (nikon en panasonic), en kleine compact van panasonic voor snapshots.
              verder enkele cleaning pads en een lensbrush

in het bovenste vak zit een verrekijker en een dust blower van giottos.
              in het voorvak een asus eee pc. en dan is er nog plaats voor een regenjasje, flesje water,... maar dan zit hij goed vol!

opzij is er een uitneembaar zakje om een statief te bevestigen.

en de prijs ...........29 euro.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                Ja dat kan je wel zeggen... dit is een tas voor 1 body + 7 lenzen + flitser ipv 1 + 2
                Denk dat je het op een ander model hebt hoor... De kenline 50 is de kleinste van allemaal. Ik citeer:
                "Een stevige compacte outdoor fotorugzak , ideaal voor het opbergen van 1 reflexcamera met 2/3 objectieven en enkele kleinere accessoires. Met handige bevestiging voor een kleine statief. Uitbreidbaar met het ICS systeem van Vanguard.
                Binnenafmetingen 215 x 115 x 265 mm
                Buitenafmetingen 260 x 240 x 335 mm "

Comment

Hij ziet er groter uit op de foto's
                  Mijn foto's

Comment

In mijn Slingshot 200 steek ik evenveel als RikH
                    (maar niet goed voor mijn rechterschouder )

Je kan op de duur toch al je materiaal niet overal meenemen

Wanneer ik licht wil stappen, of nog een echte rugzak wil/moet dragen gebruik ik mijn oude riemtas (belt bag) Off Trail 1

Ik heb de bestaande lenstasjes vervangen door een iets grotere maat, los verkrijgbaar bij Lowepro
                    (de bestaande zijn goed voor kleiner gebouwde kitlenzen tot 200-250mm)

Hierin gaat dan 400D met 3 lenzen tot de lengte à la 70-300 of 100 macro, en dikte tot 77mm filtermaat

Deze lenstasjes kan je evt ook los aan je riem of een rugzak hangen (ook aan de Slingshot)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                      Ik heb deze: klik
                      Het is een stevige rugzak die tegen een stootje kan.
                      zit inderdaad heel goed en nog ruimte voor vanalles in te steken! ik heb deze ook en je kan hem goedkoop bestellen bij foto rubens in wilrijk. een van de goedkopere in belgie voor dit model!!
                      xxx

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                        In mijn Slingshot 200 steek ik evenveel als RikH
                        (maar niet goed voor mijn rechterschouder )

Je kan op de duur toch al je materiaal niet overal meenemen

Wanneer ik licht wil stappen, of nog een echte rugzak wil/moet dragen gebruik ik mijn oude riemtas (belt bag) Off Trail 1

Ik heb de bestaande lenstasjes vervangen door een iets grotere maat, los verkrijgbaar bij Lowepro
                        (de bestaande zijn goed voor kleiner gebouwde kitlenzen tot 200-250mm)

Hierin gaat dan 400D met 3 lenzen tot de lengte à la 70-300 of 100 macro, en dikte tot 77mm filtermaat

Deze lenstasjes kan je evt ook los aan je riem of een rugzak hangen (ook aan de Slingshot)
                        ALs je rechterschouder wat pijnlijk aanvoelt kan je de tas ook over de linker hangen en de riem rond je bovenlichaam toch vastklikken, wandelt anders ook best comfortabel hoor.
                        Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
                        Website : http://runaque.deviantart.com/

Comment

Je kan ook eens kijken op hotz.be deze is de invoerder van Kata bags. Zijn goede rugzakken en ze zijn er in alle maten en prijzen. De site en winkel is niet echt uitnodigend maar de service en kwaliteit zijn super.

Andries
                          ::: Flickr :::

Comment

M'n Vanguard kenline 50 is net gearriveerd, superstevige en degelijk rugzak en vooral... zeer compact! Wel kijken waar je die koopt want de prijzen verschillen extreem...

Comment

ik heb zelf ook een 450D en heb een tamrac adventure 7 gekocht

ben er heel tevreden over, en je hebt ook nog ruimte voor wat andere spullen
                              http://www.tamrac.com/5547.htm

Comment

Working...
                              X