Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

quick release kop monopod

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• quick release kop monopod

Hallo
    Ik heb sederd enige tijd een manfrotto digi monopod 676Bvoor mijn 40D, samen met een quick release kop 234RC, en daar ben ik zo tevreden over dat ik graag mijn 300D ook wil gebruiken met dezelfde kop.
    Kan ik het stukje die aan de camera geschroefd wordt, (RC2 ? ? )en klikt in het onderstuk, appart kopen, want anders moet ik de volledige kop kopen ,en het onderste stuk , daar kan je verder niets mee.

Last edited by vroy; 21 augustus 2008, 14:50. Reden: foutje verbeterd
    Klein kodakske

Re: quick release kop monopod

Deze zijn apart te bestellen bij bijna alle winkels.

Kijk maar eens bijvoorbeeld bij Geheugenkaart (is niet voor reclame maar gewoonweg omdat ik daar meestal ga).

Uitzoeken welk plaatje het is en een andere aanschaffen

Mvg

Steven
    1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vroy Bekijk bericht
      Hallo
      Ik heb sederd enige tijd een manfrotto digi monopod 676Bvoor mijn 40D, samen met een quick release kop 234RC, en daar ben ik zo tevreden over dat ik graag mijn 300D ook wil gebruiken met dezelfde kop.
      Kan ik het stukje die aan de camera geschroefd wordt, (RC2 ? ? )en klikt in het onderstuk, appart kopen, want anders moet ik de volledige kop kopen ,en het onderste stuk , daar kan je verder niets mee.

Je kan deze inderdaad apart bestellen/kopen (10-12 euro) bij de fotohandelaar. Jij hebt de Manfrotto 200PL-14 koppelplaat nodig. Deze heeft een draadstukje van 1/4 voor onderaan de camera. De koppelplaat zelf is geschikt voor alle statiefkoppen en balhoofden die met het RC2 snelkoppelsysteem zijn uitgerust. Opgelet bij de bestelling ....er zijn ook exact dezelfde koppelplaten die uitgerust zijn met een 3/8 draadstukje....dit draadstuk past niet in de moderne camera's welke meestal van een 1/4 draadgaatje voorzien zijn.
      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Dank jullie wel, ik kwam er niet uit, maar met uw hulp weet ik nu wat ik mag bestellen.
        Klein kodakske

Comment

Working...
        X