Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Strobist] Viewfinder Speedlite Kit Nikon/Canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Strobist] Viewfinder Speedlite Kit Nikon/Canon

Hoi,

Gisteren zag ik deze kit staan in een nieuwsbrief van Fotokonijnenberg:
    http://www.fotokonijnenberg.nl/news/...speedlite.html

Even meer info gezocht:
    Officiële site
    http://www.viewfinderphotography.co....hp?prod_id=477

en

Review (met filmpje onderaan)

Heeft er iemand ervaring met deze set?
    Is deze aan te raden ja/nee?
    Deze lijkt me interessant voor de beginnende strobister mede door de vele accessoires die erbij zitten. Ik overweeg dan ook om een set te bestellen, maar had graag geweten of het z'n geld waard is.

Re: [Strobist] Viewfinder Speedlite Kit Nikon/Canon

De beautydish lijkt me vrij klein (kleine lichtbron= hard licht, een normale beautydish is ±50cm in doorsnee.)
    De snoot.....een diy gid met drinkrietjes is makkelijk zelf te maken en een snoot ook.
    De diffuser dome....beetje een grotere omnibounce en zowat een concurent van de garyfong lightsphere.

Ik zou ze niet kopen.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Ok ff het filmpje bekeken, en de voorbeeld foto's die ze daarin gebruiken maken me niet warm...
      Ik vind de beautydish ook aan de zeer kleine kant. Deze zou ik wel nog zien zitten om te gebruiken op evenementen als vervanging van mn diffusion dome...
      Maar ik wacht nog even de ervaringen af van anderen hierrond.

Comment

Wat betreft de kleurenfilters die meegeleverd worden:

Ik denk dat je met een (enkele) setje(s) LEE swatch meer en meerbruikbare mogelijkheden hebt.
        Ik bedoel, de Lee kleurenfiltertjes kan je ook bij paraplu/softbox/.... gebruiken.
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

mmm - niet echt mijn ding:

Dish: véél te klein en te duur.
          Snoot: mja ... makkelijk zelf te maken
          Diffuser: lomp

Verdict: geef mij maar cheap-ass DIY stuff
          www.fotofolio.be

Comment

Bedankt voor de comments, redenen genoeg om de kit links te laten liggen

Comment

Het is zonder meer waar dat grote beauty dish een beter resultaat geeft, maar daar is deze kit ook niet voor bedoeld. Hij is voor onderweg zonder dat je allerlei studio spul meesleept.

Ik heb deze kit en ik ben er uitermate tevreden over. De snoot gebruik ik meer als aanullig op mijn studio materiaal als haarlicht e.d. maar de dome is heel erg geschikt voor interieur fotografie. De dish doet het uitzonderlijk goed en geeft met een grid zelf een heel mooie reflectie in de ogen.

Of deze kit het geld waard is? Ik denk zelf van wel. Ik behaal er goede resultaten mee en hij is portable. Dat is toch wel de voornaamste reden. Denk maar eens aan de protable ringflitser van Falcon Eyes, Een pracht apparaat maar veel licht. En toch wel een kostprijs van meer dan 600 euro zonder dish.

Dus zoals gewoonlijk hangt het af van wat je wilt. Zonder dish vind ik al bijna geen optie meer om te flitsen.

Comment

Working...
              X