Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flits accessoires (statief/paraplu/..)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• flits accessoires (statief/paraplu/..)

Bij deze ben ik op zoek naar 2 statieven met eventueel paraplu/softbox en alsook de vraag of ik nog eventueel andere dingen nodig heb hiervoor, ik werk voorlopig met 2x af360 fgz pentax flitsers (die nu op een nikonhouder staan, die je op een statief kan draaien op de schroefdraad)

waarschijnlijk zal ik ook wel een balhoofd of dergelijk nodig hebben voor op de statieven, maar aangezien ik het niet zeker ben, vraag ik het toch maar even langs hier.

dit zal voornamelijk gebruikt worden op buitenlocaties en in combinatie met cactustriggers (aangezien ik hier al heb gelezen dat je deze best aansluit met een syncro kabel ipv rechtstreeks wegens onstabiliteit?)

ik heb hier al eens gezocht op het forum maar kon niet direct iets terugvinden hoewel ik me herinner er ooit een topic van gezien te hebben

mvg
    Gear: Pentax K20D / 2x Pentax AF360FGZ with Lumiquest Ultrabounce / Pentax DA* 16-50mm f2.8 / Pentax DA* 50-135mm F2.8 / Pentax DA 10-17mm F 3.5-4.5 ED Fisheye / Pentax 50mm F2.8

Re: flits accessoires (statief/paraplu/..)

Moet het goedkoop zijn ?

HQ/König LS-10 statief 2x€15,95

Photoflex multiclamp om flitser op te zetten en paraplu in vast te draaien. 2x €22,95

Ik raad ook nog 2x een Hama 6952 aan (10 euro per stuk dacht ik). Reden is simpel als je je flitser bovenop een cactus moet zetten en die cactus vervolgens bovenop de multiclamp dan komt je flitser wel erg hoog te staan (en instabiel). Of inderdaad rechtstreeks met X-sync kabel maar niet alle flitsers hebben een X-sync ingang.

+ paraplus naar keuze

Wel opletten met die statiefjes, als je ze echt veel buiten gebruikt dan zal je ze willen verzwaren op een of andere manier of je zal voor duurdere zwaardere types moeten gaan.
    mijn website

Comment

thnx voor de reactie,
      ik ga het maandag eens dieper bekijken om dit alles te bestellen.
      ik heb eens rap gekeken en dat ziet er allemaal deftig uit voor een goedkoop prijsje.

qua paraplu's zit er bvb veel verschil tussen een zilveren reflectie of een doorflitsparaplu? (enige dat ik er heb van uit kunnen opmaken is dat een doorflitsparaplu een veel zachter licht geeft en een zilveren paraplu meer reflecties geeft, of ben ik hier nu mis in)

mvg
      Gear: Pentax K20D / 2x Pentax AF360FGZ with Lumiquest Ultrabounce / Pentax DA* 16-50mm f2.8 / Pentax DA* 50-135mm F2.8 / Pentax DA 10-17mm F 3.5-4.5 ED Fisheye / Pentax 50mm F2.8

Comment

Ja een doorflitsparaplu is eigenlijk zoals een softbox (zacht licht). Een zilveren paraplu reflecteert het licht gewoon en zal dus iets harder licht geven.
        mijn website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Powaqqatsi Bekijk bericht
          HQ/König LS-10 statief 2x€15,95

Photoflex multiclamp om flitser op te zetten en paraplu in vast te draaien. 2x €22,95

Ik heb twee van deze statiefjes en de PhotoFlex Shoe Mount Multi Clamp met een Photoflex silver paraplu die je kan omvormen naar een vierkant om een andere reflectie te krijgen.

Dit is een mooie lichtgewicht oplossing, maar buiten werkt het niet, dergelijke paraplu's vangen veel wind, dus het minste zuchtje wind zal je statief inclusief dure flits omver gooien, dus ofwel verzwaren ofwel (veel) duurdere statieven nemen, of die beter tegen de wind kunnen kan ik mij niet over uitlaten, ik heb ze niet.

Een zandzakje doet wonderen hoor, zolang het niet stormt lukt het dan wel.

Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

ah moet ik onthouden dus zal eerst met dit materiaal eens wat pogingen doen en nadien kan ik nog zien om eventueel zwaardere statieven te kopen, btw als ik vragen mag, vanwaar heb je dit materiaal gehaald ?

Comment

zwaardere statieven zullen niet veel helpen(eigen ervaring) enkel een zand zakje kan redding geven of een tweetal touwen (zoals je een tent vastmaakt).
              Franske
              Fuji + glas.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zarekk Bekijk bericht
                ah moet ik onthouden dus zal eerst met dit materiaal eens wat pogingen doen en nadien kan ik nog zien om eventueel zwaardere statieven te kopen, btw als ik vragen mag, vanwaar heb je dit materiaal gehaald ?
                Ik heb de statieven, clamps en plu's bij Studio73 gekocht in Geel.

Mark
                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

deze week, alles besteld, der is nog 1 item niet in stock, maar zodra het er is, is het tijd om te spelen

thnx voor de hulp allemaal

Comment

Working...
                  X