Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitser Nikon SB-900

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Flitser Nikon SB-900

Ik probeerde even die ingebouwde groothoekadaptor en die bijgeleverde diffusiekap.
    ik las even het boekje door en volgens ik las is die groothoekadaptor geschikt als men in groothoek gaat en die kap om alles iets softer te maken.
    Heeft die bijgeleverde diffusiekap nog meer mogelijkheden en heeft iemand daar al ervaring mee met die "bouncer"?
    Last edited by Herrebaut; 16 augustus 2008, 21:45.
    Lijfspreuk: 'k En zijn in 't geel nie t'akkord mee tgeen daa soms zegt, moir 'k zoen mej loiden dued sloin vuer au aune zegte loiden doen..." Naar Voltaire 1694-1778 doch vrij vertaald naar het Adegems.

Re: Flitser Nikon SB-900

Oorspronkelijk geplaatst door Herrebaut Bekijk bericht
    Ik probeerde even die ingebouwde groothoekadaptor en die bijgeleverde diffusiekap.
    ik las even het boekje door en volgens ik las is die groothoekadaptor geschikt als men in groothoek gaat en die kap om alles iets softer te maken.
    Heeft die bijgeleverde diffusiekap nog meer mogelijkheden en heeft iemand daar al ervaring mee met die "bouncer"?
    Ik denk niet dat ik je veel wijzer zal maken dan de handleiding, maar mijn ondervinding leert mij, dat de ingebouwde groothoekadapter ook 14mm dekt, maar toch nog iets harder licht afgeeft, dan met de bounchkap op de flits, een beetje als een kleine softbox op een studioflitsinstalatie.

Maar hou er wel rekening mee, als je deze bounchkap op je flits zet, deze nog minder bereik heeft dan met alleen de ingebouwde groothoekadapter, dat kan je gemakkelijk controleren, door gewoon eens de groothoekadapter uit te klappen, en dan het bereik af te lezen op het display van je flits, zet er dan ook nog eens de bounchkap op, en je zal zien dat deze afstand nog iets korter wordt.

Doordat de SB900 ook nog een stuk hoger staat dan de vorige versie's zoals de SB800/SB600 is de bounchkap te zeerste aan te raden bij dichtbij fotografie, daarmee bedoel ik niet macro, maar gewoon Bv. foto's van kleine kinderen in een wiegje of iemand zijn hoofd enz., dan krijg je een mooi defuus en verdeeld licht.

Comment

Working...
    X