Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Phottix C8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Phottix C8

Hallo iedereen!

Ik ben hier nieuw op dit forum, maar niet echt nieuw in de wereld van fotografie. Ik heb momenteel Canon 40D en heb al leuke kiekjes mee getrokken. Maar nu wil ik wat meer experimenteren met fotografie en daarom zoek ik een goede afstandsbediening voor mijn canon. Ik heb lang gezocht en deze sprak me echt aan: http://www.dpnotes.com/reviews/phottixcleonc8.php . Het is draadloos, en dan met draad, kan je bulb fotograferen en das eig alles wat ik nodig heb, VOOR een heel lage prijs. Nu heb ik wat verder gezocht en ik heb gelezen dat in sommige landen (onder andere frankrijk en nederland) het verboden is om van die golven uit te zenden (deze phottix gebruikt namelijk 433Mhz) (lees hier: http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=26203875).

Nu mijn vraag, mag ik dit toestel gebruiken in België of niet? Zal ik daarvoor niet opgepakt worden ofzo? Ik heb hier wat op forum gekeken en heb gezien dat er nog mensen zijn die zulke dingen hebben, maar dan voor nikon enzo, dus ik denk dat ze nog altijd geen problemen mee gehad hebben. Ik wil wel zeker zijn.

Alvast bedankt!

Groeten:
    Ioulian

Re: Phottix C8

echt niemand die het weet/gebruikt?

Comment

ik denk wel dat het zendbereik zo klein is dat het geen probleem is!
      ik zelf heb een gekocht van een ander (japans) merk en die
      kan je vast zetten op de flitsschoen.

Ik zou niet twijfelen
      Nikon D300 + MB-D10 ~ SB900 ~Tamron 17-50 F2:8 ~ AF-S Nikkor 18-200 1:3,5 - 5,6G VR ~ Sigma 70-200 F2.8 II
      Lowepro Computrekker AW ~ Pro 65 AW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Domien TOS Bekijk bericht
        ik denk wel dat het zendbereik zo klein is dat het geen probleem is!
        ik zelf heb een gekocht van een ander (japans) merk en die
        kan je vast zetten op de flitsschoen.

Ik zou niet twijfelen
        ok perfect dan, heel erg bedankt voor de reactie!

Comment

Misschien toch even wachten op andere reacties want als de douane je bestelling tegenhoudt wegens wettelijk verboden, dan is zelfs een lage prijs nog te veel. Denk aan als die MP3-speler autozendertjes die hier vroeger verboden waren.
          Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

de douane gaat niet gaan controleren op welke frequentie het werkt denk ik (behalve als het in koeien van letters op de verpakking staat) (als ze het pakket al open doen) !

vragen aan de verkoper dat ze het verpakken als cadeautje
            Nikon D300 + MB-D10 ~ SB900 ~Tamron 17-50 F2:8 ~ AF-S Nikkor 18-200 1:3,5 - 5,6G VR ~ Sigma 70-200 F2.8 II

Comment

aha! dus eigenlijk is dat verboden, maar omdat het klein bereik heeft is dat geen probleem? Maar stel als ik die ga gebruiken, en er is alarmsysteem in de buurt (100m! staat er in de beschrijving) die op zelfde frequentie werkt en die zal afgaan, zit ik in de miserie?

EDIT: jah, ik heb dus veel gezocht naar die FM zenders en frequentie dinges, ik kwam dus op dit site terrecht: http://www.ibpt.be/nl/217/ShowConten...abel/Plan.aspx

U ziet hier tabel welke frequenties open zijn... jammer genoeg is frequentie voor phottix 315Mhz bezet door de militairen... dat is natuurlijk slecht nieuws voor mij
              Last edited by ioulian; 13 augustus 2008, 23:51.

Comment

Er zijn al eerder draadjes geweest over dit dingetje maar dat er problemen zouden kunnen zijn met de frequentie is totaal nieuw. Er zijn meerdere leden hier (ik dus ook) die een Phottix hebben, die van mij is indertijd door de douane opengemaakt maar toch zonder probleem afgeleverd (315 MHz). Het zijn geen robuuste spullen, schijnen redelijk snel de geest te geven als je pech hebt maar 't is dan ook spotgoedkoop.... Zal 'm dus niet meer gebruiken op militair domein.

Comment

ik heb net mijn yongnuo voor mij nikon D300 gekregen (in minder dan een week van hong kong naar belgie) en het werkt SUPER !!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door T.Trapper Bekijk bericht
                    Er zijn al eerder draadjes geweest over dit dingetje maar dat er problemen zouden kunnen zijn met de frequentie is totaal nieuw. Er zijn meerdere leden hier (ik dus ook) die een Phottix hebben, die van mij is indertijd door de douane opengemaakt maar toch zonder probleem afgeleverd (315 MHz). Het zijn geen robuuste spullen, schijnen redelijk snel de geest te geven als je pech hebt maar 't is dan ook spotgoedkoop.... Zal 'm dus niet meer gebruiken op militair domein.
                    hehe ok dan, keb een fout gemaakt idd, tmoet 315 mhz zijn

Comment

Ik heb zo'n ding voor mijn 40D. De eerste die ik ontving werkte niet. Het ding terug gezonden een een nieuwe ontvangen die wel werkte. T'is inderdaad eenvoudig gebouwd, maar doet wat het moet doen en voor zeer weinig geld als je kijkt naar de andere mogelijkheden die er zijn. Op ebay koop je't voor een 10€.
                      Wees gerust, je zal geen problemen hebben noch met de duane, noch met het uitzenden van de golven. Er crasht hooguit een vliegtuig, wiens navigatie werd verstoord, in je tuin
                      Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

Comment

Working...
                      X