Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ansmann grips

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ansmann grips

Iemand positieve of negatieve ervaringen met de battery grips van Ansmann?

Voor de 350D/400D hebben ze blijkbaar een nieuwe versie uit:

Op de Nederlandse site staat enkel nog het oude model:

De capaciteit is van 3600mAh naar 2200mAh geslonken maar de nieuwe grip heeft wel extra knoppen die je ook op de originele Canon grips terug vind.
    Zelfs met 'slechts' 2200mAh capaciteit lijkt me dit nog een heel mooi en vooral goedkoop alternatief tov de originele Canon grip.

Heeft iemand deze al zien liggen in de winkel?
    Waar zou deze te krijgen zijn?

Re: Ansmann grips

'k weet niet wat die grip kost, 'k heb mijn originele canon grip maar 75 euro betaald en die 2200mah batteryen koop je makkelijk (en goedkoop) apart

ik zie ansmann grips tot 95 euro gaan op ebay, wat ze duurder maakt dan de originele ? zijn er extra functies waar ik over lees ?
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Konijnenberg:
      Canon BG-E3 grip: 88,00€
      2 Canon NB-2LH batterijen: 2x 54,00€
      ------------------------------------
      = 196,00€

De Ansmann C450 (vergelijkbaar model maar voor de 450D) kost maar 99,00 bij Top-Foto:

Met de Canon set heb je 2 x 720mAh, bij de Ansmann 2200mAh.
      Dus Ansmann lijkt me een capacieitsvoordeel en een prijsvoordeel te hebben.
      Waar zit het addertje?
      Ze zijn blijkbaar niet overal te krijgen (eigenlijk heb ik ze alleen nog maar bij Top-Foto te koop gezien en in Mediamarkt antwerpen hebben ze de oude C400 grip van 3600mAh maar zonder de extra knoppen.)

Comment

Volgens mij heb je maar 1 batterij nodig want je hebt er al 1 van je camera
        dus dat scheelt weer 54 euro.
        Een ansmann moet je opladen en dat neemt tijd in beslag en kun je de grip niet gebruiken.
        Bij je originele grip zou je gewoon de batterijen kunnen verwisselen.
        Ik had ook naar zo'n ansmann gekeken voor mijn D80 maar maar heb gekozen voor de originele omdat je gewoon dan de batterijen kunt
        verwisselen en niet hoeft te wachten en die paar tientjes voor een extra batterij daar kom ik wel overheen alhoewel de D80 grip maar 79€
        kost en een ansmann 129€ bij KE dus de meerkosten voor een batterij vielen in dit geval wel mee.
        Ik zou in dit geval kiezen voor origineel want je loopt er geheid een keer tegen aan dat je grip leeg is net op het veerkeerde moment

Comment

Als ik dan advocaat van de duivel mag spelen:

Als je de Ansmann grip hebt en die loopt leeg op het verkeerde moment heb je nog steeds de originele batterij van bij je camera in je zak steken waar je terug verder mee kan.
          Als je een originele Canon grip koopt en de batterij die oorspronkelijk bij je camera zat gebruikt in die grip en die loopt leeg sta je nergens.

Comment

2200maH batteryen voor de 400D kosten 6 euro (£5.99 per 2 stuk op ebay heb ik vorige week betaald, 'k heb er ondertussen 7)

dus 80-90 euro (incl shipping) voor de originele grip + 2x 2200mah batterijen 20 euro (incl shipping) = 120-130 euro

Als je de grip niet graag online koopt weet ik een winkel in Gent waar je deze voor 90euro meekrijgt.

volgens mij zijn ze dus exact even duur. wat 3600mah batterijen betreft, deze ben ik nog niet tegengekomen.
            Last edited by RikH; 6 augustus 2008, 10:17.
            Mijn foto's
            Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Als ze voor jou toestel geen originele grip maken is Ansmann misschien een oplossing.

Maar anders koop je toch best de originele versie.
              Waarom? Hier vind je onderandere iemand die zijn nieuwe D300 kortgesloten heeft door het verkeerd gebruik van een thirth party grip.
              Last edited by zunoel; 6 augustus 2008, 18:15.
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Even wat betreffende de discussie over een batterijen grip van Ansmann of Canon.
                Ik zelf heb de batterijen grip van Canon voor mijn 400D.
                Het grote voordeel is dat als je Canon batterijen leeg zijn je dmv een andere batterijen houder je gewone penlights kunt gebruiken.
                Mijn Canon draait de ene keer op één batterij van Canon en de andere keer op zes oplaadbare AA-batterijen.
                Een dit gaat perfect plus nog als voordeel dat als je helemaal geen power meer hebt je naar elke sigarenboer of tankstation kunt voor gewone AA batterijen

Floppie

Comment

Bij eDigiTech.de staat nu de Ansmann Power Grip N-80 pro aan 57.88 EUR + verzendingskosten.
                  Ik heb er net eentje gekocht (en bij mijn nichtje in Duitsland laten afleveren; minder leveringskosten )
                  'k Zal in december verslag uitbrengen van wat er allemaal in de doos zat en of mijn D80 er van in de fik vliegt ...
                  Nikon D7000 / D80 / F65 / AF-S VR 18-200 3.5-5.6 / AF-D 50 1.4 / SB600

Comment

Working...
                  X