Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Werkt 22inch/24 inch scherm op maximale resolutie eens verbonden met laptop?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Werkt 22inch/24 inch scherm op maximale resolutie eens verbonden met laptop?

Ga me een nieuw scherm kopen (waarschijnlijk Eizo CG222 (1680 × 1050 resolutie) of SX2461 (1920 × 1200 resolutie)) om als externe monitor voor mijn laptop te gebruiken.

Mijn laptop (Lenovo Thinkpad T61) heeft een 14.1 WXGA+ scherm (resolutie 1440 x 900) en een nVIDIA Quadro NVS 140M (http://www.nvidia.com/object/quadro_...techspecs.html) grafische kaart.
    Op de website van nVIDIA staat dat de grafische kaart slechts een maximale resolutie ondersteunt van 1600x1200 in digitaal (DVI connectie veronderstel ik), maar wel hoger in analoog (VGA connectie veronderstel ik).

Nu is mijn vraag of ik deze monitor op maximale resolutie zal kunnen gebruiken en of ik die monitor apart ga kunnen calibreren vanuit mijn laptop met mijn E1 display 2 sonde.

Bedankt voor de input.

Peter

Re: Werkt 22inch/24 inch scherm op maximale resolutie eens verbonden met laptop?

Maximale resolutie van de kaart bepaalt in dit geval dat van de combi. Dus helaas, meer dan 1600x1200 zit er niet in. Analoog heb ik geen idee hoe het eruit ziet met deze combi, maar ik vermoed dat het er niet zo strak uitziet als digitaal (eigen ervaring).
    Groeten,

Albert Jan

Website AJH
    lidnummer: BD0371NL

Comment

Re: Werkt 22inch/24 inch scherm op maximale resolutie eens verbonden met laptop?

Oorspronkelijk geplaatst door PK Bekijk bericht
      Ga me een nieuw scherm kopen (waarschijnlijk Eizo CG222 (1680 × 1050 resolutie) of SX2461 (1920 × 1200 resolutie)) om als externe monitor voor mijn laptop te gebruiken.

Mijn laptop (Lenovo Thinkpad T61) heeft een 14.1 WXGA+ scherm (resolutie 1440 x 900) en een nVIDIA Quadro NVS 140M (http://www.nvidia.com/object/quadro_...techspecs.html) grafische kaart.
      Op de website van nVIDIA staat dat de grafische kaart slechts een maximale resolutie ondersteunt van 1600x1200 in digitaal (DVI connectie veronderstel ik), maar wel hoger in analoog (VGA connectie veronderstel ik).

Nu is mijn vraag of ik deze monitor op maximale resolutie zal kunnen gebruiken en of ik die monitor apart ga kunnen calibreren vanuit mijn laptop met mijn E1 display 2 sonde.

Bedankt voor de input.

Peter

DVI is witte connector op laptop met horizontale connectors
      VGA, ook in de volksmond SUB-D is de blauwe klassieke connector met 15 pinnen

Denk niet dat er op die laptop T61 een DVI connector zit.
      Check maar op volgende site
      Lenovo zet de succeslijn van IBM voort met de T61. De Santa Rosa chipset geeft een uitstekende prestatie en is de enige correcte uitrusting voor de bekende zakelijke notebooks. Niet alleen de binnenkant, maar ook de buitenkant is verbeterd.

Dus je zal analoog mogen gaan.
      Canon Eos 40D, EFS 18-55 IS, EFS 55-250 IS, Lowepro Slingshot 200AW, EX580 II

Comment

De DVI connector zit niet op de laptop maar op de dockingstation ('lenovo advanced mini dock') die ik erbij zou nemen.

Comment

De DVI connector zit niet op de laptop maar op de dockingstation ('lenovo advanced mini dock') die ik erbij zou nemen.
          Wordt je analoog signaal dan omgezet in een digitaal signaal? Lijkt me straf. Je toch wel zeker zijn dat je signaal effectief digitaal wordt, anders ga je gewoon een convertor steken op een analoog signaal (VGA) zodat je er een DVI scherm kan op aansluiten. Het signaal blijft in dat geval wel gewoon analoog.
          Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

Comment

Het gaat blijkbaar om een "pass trough" DVI connector op de docking station, waaruit ik afleidt dat het een reeel digitaal signaal is en geen geconverteerd analoog signaal (blijkt ook uit de commentaeren op fora hieromtrent).

Comment

Heb ik ook, en gaf een merkelijk verschil...

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
              [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
              Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Working...
              X